عمران و معماری

مرجع تخصصی عمران و معماری

عمران و معماری

مرجع تخصصی عمران و معماری

مطالعه تأثیر برخورد عرشه و کلیدهای برشی در پاسخ لرزه ای پلهای ای

اولین همایش بین المللی مقاوم سازی زلزله ای

دانلود مقاله ای تحت عنوان:

مطالعه تأثیر برخورد عرشه و کلیدهای برشی در پاسخ لرزه ای پلهای ایزوله شده

 

 

کد مقاله : 410

نوع ارائه : پوستر

 

حسین کریمی

کارشناسی ارشد سازه ، دانشگاه گیلان

Hoseinkarimi_civil@yahoo.com

نصرت ا... فلاح

استادیار گروه عمران ، دانشگاه گیلان

Fallah@guilan.ac.ir

سعید پورزینلی

دانشیار گروه عمران ، دانشگاه گیلان

 

چکیده

پاسخ لرزه ای پلهای ایزوله شده بوسیله دو نمونه از سیستمهای جدایش لرزه ای (سیستم اصطکاکی خالص P-F  و سیستم تکیه گاهی LRB ) هنگام برخورد با کلیدهای برشی واقع در کوله ها و پایه ها مورد بررسی قرار گرفته است . پل ایزوله شده بصورت مدل سه بعدی و جرم عرشه و پایه ها بصورت گسترده در مدل در نظر گرفته شده و همچنین یک المان متشکل از فنر نیز جهت مدل نمودن کلید های برشی مورد استفاده قرار گرفته است . تغییرات لنگر عرضی عرشه و پایه ها و همچنین شتاب مطلق و جابجائی عرشه در محل تکیه گاه برای سیستم های مختلف جدایش لرزه ای تحت زلزله های مختلف محاسبه شده اند . در این بررسی تأثیر عواملی از قبیل میزان فاصله آزاد بین عرشه و کلید برشی و همچنین سختی کلید برشی بر رفتار لرزه ای پل مورد ارزیابی قرار گرفته است . نتایج این بررسی نشان میدهد که پاسخ پل ایزوله شده پس از وقوع برخورد بشدت متأثر شده و در نتیجه تا حد امکان می بایست از وقوع برخورد اجتناب شود . میزان لنگر عرضی و شتاب مطلق عرشه افزایش یافته و جابجائی تکیه گاه غالباً کاهش می یابد . همچنین مشاهده شده است که افزایش سختی کلیدهای برشی سبب تشدید قابل ملاحظه پاسخ لرزه ای پل در اثر برخورد می شود .

باز نشر: www.saze20.ir

 

واژه های کلیدی: جدایش لرزه ای , پاسخ لرزه ای , کلید برشی , تکیه گاه لاستیکی , سیستم اصطکاکی خالص

 

در صورتی که تمایل دارید این مقالات را در ایمیل خود دریافت نمایید اینجا کلیک کنید.

 

برای دانلود این پایان نامه به ادامه مطلب مراجعه نمایید....

 

مجموعه اطلاعات ، ظوابط و نشریات تخصصی عمران

این مجموعه شامل 184 عنوان فایل مربوط به اطلاعات ، ظوابط و نشریات تخصصی عمران بوده که توسط اساتید و دانشجویان مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد تهیه شده و توسط سایت سازه برتر در یک مجموعه گردآوری شده است.

شما می توانید این مقالات را از سایت سازه برتر دانلود نمایید و همچنین در صورتی که زمان لازم برای جستجو و دانلود تک تک مقالات را ندارید می توانید تنها با پرداخت مبلغ 5000 تومان ، تمامی این مقالات را بصورت یکجا در ایمیل خود دریافت نمایید و از مطالب آن بهره مند گردید.

www.saze20.ir    مرجع تخصصی عمران و معماری  


ادامه مطلب....


کنترل لرزه ای ساختمان های چندین طبقه با استفاده از سیستم میراگرا

اولین همایش بین المللی مقاوم سازی زلزله ای

دانلود مقاله ای تحت عنوان:

کنترل لرزه ای ساختمان های چندین طبقه با استفاده از سیستم میراگرا

کد مقاله : 406

نوع ارائه : شفاهی

 

مهندس وحید عرب باقری

مهندسین مشاور توتال

Vahid.arabbagheri@gmail.com

چکیده

یکی از روش های مؤثر در کاهش پاسخ لرزه ای ساختمان ها در برابر بارگذاری دینامی کی ناشی از زلزله استفاده از سیستم های میراگرا می باشد. در این مقاله کنترل لرزه ای ساختمان ها ی چندین طبقه بوسیله سیستم میراگرا مورد بررسی قرار می گیرد. این سیستم مستهلک کننده نوین ، انرژی ورودی را از طریق وارون نمودن یک لوله که از مصالح شکل پذیر ساخته شده است، جذب می نماید. این سیستم دارای ظرفیت جذب انرژی بالایی بوده و مهمتر از آن مقدار بار تسلیم و سختی آن تا پایان ظرفیتش ثابت باقی می ماند. سیستم مذکور با مقیاسی کوچک در یک سازه یک درجه آزادی نصب و بر روی میز لرزه مورد آزمایش قرار گرفت ه است. نتایج مطالعا ت تجربی انجام گرفته نشان دهنده کارایی خوب این سیستم در کنترل لرز های سازه یک درجه آزادی مذکور می باشد.

به منظور تعیین کارایی سیستم میراگرا در کنترل لرز ه ای ساختما نهای چندین طبقه، یک نرم افزار کامپیوتری طراحی و نوشته شد. این نرم افزار قادر به شبیه سازی رفتار میراگراو محاسبه پاسخ EarthQuake تحت عنوان 1 دینامیکی ساختمان های برشی مجهز شده به این سیستم مستهلک کننده انرژی تحت اثر هر شتاب نگاشت زمین لرزة دلخواهی ، می باشد. نتایج مطالعات تئوریک انجام گرفته به کمک این نرم افزار کامپیوتری ، نشانگر عملکرد خوب سیستم مس تهلک کنندة انرژی وارون ساز لوله و کارایی این سیستم در جذب انرژی ورودی از طرف زلزله و کنترل لرزه ای ساختمان های چندین طبقه می باشد. این مطالعات نشان می دهد که بکارگیری سیستم های مذکور در یک ساختمان چندین طبقه، بیش از شصت درصد جابجایی های نسبی طبقات و بالطبع بیشینه تنش های ایجاد شده در ستون های ساختمان تحت اثر زمین لرزه های مختلف را کاهش می بخشد. از طرف دیگر، مطالعات انجام گرفته نشان می دهند که یک ساختمان مجهز شده به این سیستم های مستهلک کنندة انرژی ، قادر به تحمل چهار زمین لرزه نسبتاً شدید و پی درپی بدون اتمام ظرفیت جاذب های انرژی، می باشد.

باز نشر: www.saze20.ir

 

واژه های کلیدی: کنترل لرزه ای , اتلاف انرژی , سیستم های دینامیکی , میراگرا

 

در صورتی که تمایل دارید این مقالات را در ایمیل خود دریافت نمایید اینجا کلیک کنید.

 

برای دانلود این پایان نامه به ادامه مطلب مراجعه نمایید....

 

مطالعات مرحله شناخت اولویت بندی لرزه ای پلهای راه آهن در محورهای

اولین همایش بین المللی مقاوم سازی زلزله ای

دانلود مقاله ای تحت عنوان:

مطالعات مرحله شناخت اولویت بندی لرزه ای پلهای راه آهن در محورهای تهران - رازی- جلفا بر اساس روش های FHWA , Caltrans

 

کد مقاله : 407

نوع ارائه : پوستر

کیوان کیوان پژوه

کارشناس ارشد ژئوتکنیک، دانشکده فنی دانشگاه تهران

مهران محمدی نصر

کارشناس ارشد سازه، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی

امیر عباس کوچکعلی

کارشناس ارشد سازه، دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب

 

چکیده

در این مقاله، به بررسی مطالعات مرحله شناخت جهت اولویت بندی لرز های پلها پرداخته شده است و پس از آن فعالیت انجام گرفته در زمینه تهیه اطلاعات فنی اولویت بندی پلهای راه آهن در محور تهران – رازی – جلفا مورد بررسی قرار گرفته است. برای این منظور در ابتدا روشهای به کار گرفته شده در این مطالعه که مبتنی بر دو روش میباشند معرفی شده و سپس (Federal High Way Association) FHWA و (California Transportation) Caltrans مشاهدات انجام شده در بازدیدهای میدانی مربوط به وضعیت عمومی پلها تشریح م یگردد. در ادامه نسبت به ارزیابی اطلاعات جم عآوری شده برای پلهای موجود اعم از ارزیابی اطلاعات هیدرولیکی و ارزیابی اطلاعات ساز های پلها اقدام گردیده اس ت. در نهایت براساس اطلاعات بدست آ مده، ارزیابی دفتری داد هها، تعیین گروه بندی بر اساس روش انجام شده (Federal High Way Association) FHWA و اولویت بندی بر اساس (California Transportation) Caltrans است. در این قسمت با توجه به حصول شناخت اولیه عمومی و فنی، وضعیت پلها از نظر لرز های مورد ارزیابی اولیه قرار می گیرند. پلهای مورد مطالعه در این گزارش سازه هایی هستند که اغلب عمری بیش از چهل سال دارند و پیکربندی ساز های آنها از نوع مصالح بنایی، فولادی و بتنی م یباشند که با توجه به زمان ساخت آنها در بیشتر موارد، تمهیدات خاصی جهت مقاومت در برابر نیروی زلزله در آنها وجود ندارند.

 

باز نشر: www.saze20.ir

 

واژه های کلیدی: اولویت بندی لرزه ای پل , پل راه آهن , گروه بندی سازه ای , گروه بندی هیدرولیکی , FHWA , Caltrans

در صورتی که تمایل دارید این مقالات را در ایمیل خود دریافت نمایید اینجا کلیک کنید.

 

برای دانلود این پایان نامه به ادامه مطلب مراجعه نمایید....

 

کاربرد فونداسیون و شناژ خورجینی در بهبود رفتار لرزه ای ساختمان ه

اولین همایش بین المللی مقاوم سازی زلزله ای

دانلود مقاله ای تحت عنوان:

کاربرد فونداسیون و شناژ خورجینی در بهبود رفتار لرزه ای ساختمان های موجود

 

 

کد مقاله : 409

نوع ارائه : پوستر

محمد فروغی

عضو هیأت علمی دانشگاه یزد

foroughi_mohammad@yahoo.com

 

چکیده

در استحکام بخشی ساختمان های با مصالح بنائی غیر مسلح در کشور، اغلب به ساختما نهایی برخورد می نمائیم که حتی فاقد شناژ افقی تحتانی می باشند. برای اصلاح رفتار لرزه ای سیستم، نیاز به کلاف بندی مجموعة ساختمان و از جمله شناژبندی افقی در تراز زیر دیوارها می باشد. از طرفی دیگر دیوار در وضعیت موجود تحت بار بوده، خالی کردن کل زیر دیوار برای احداث شناژ عملی غیر ممکن و خالی کردن موضعی زیر دیوارها و اجرای تدریجی شناژ تحتانی راه کاری پذیرفته ولی مشکل و پرهزینه بوده، ملاحظات ایمنی خاصی را می طلبد. در سا لهای اخیر، نگارنده روشی را تحت عنوان فونداسیون و شناژ خورجینی ارائه و مورد کاربرد قرار داده است که در عمل از سهولت نسبی اجرائی و ایمنی بالاتر و هزینة کمتری برخوردار می باشد. این مقاله بر آن است که این سیستم را معرفی و نمونه ای از کاربرد روش را ارائه نماید.

 

باز نشر: www.saze20.ir

 

واژه های کلیدی: پی , فونداسیون خورجینی , شناژ خورجینی , شناژ , مقاوم سازی , خورجینی

 

در صورتی که تمایل دارید این مقالات را در ایمیل خود دریافت نمایید اینجا کلیک کنید.

 

برای دانلود این پایان نامه به ادامه مطلب مراجعه نمایید....

 


بحثی در اثر پارامترهای دامنه در تعیین عملکرد لرزه ای سازه ها

اولین همایش بین المللی مقاوم سازی زلزله ای

دانلود مقاله ای تحت عنوان:

بحثی در اثر پارامترهای دامنه در تعیین عملکرد لرزه ای سازه ها

کد مقاله : 402

نوع ارائه : شفاهی

محمد رضا تابش پور

دانشجوی دکترا، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه صنعتی شریف

tabesh_mreza@yahoo.com

 

چکیده

برای بررسی عملکرد واقعی ساختمانها در هنگام زلزله باید تحلیل دینامیکی غیر خطی صورت گیرد تا تغییر مکانهای بیشینه و توزیع واقعی مفاصل پلاستیک، مشخص گردد . بدین منظور می توان از رکورد زلزله های موجود استفاده نمود .

یکی از مسایل مهم در این زمینه، مقیاس نمودن رکوردها و انتخاب مناسب ترین پارامتر جهت مقایسه نتایج م ی باشد . با توجه به پریود سازه و شرایط ساختگاهی می توان در هر موردی بهترین پارامتر را برای مقیاس نمودن رکورد انتخاب نمود .

در این مقاله در مورد اثرات مقادیر بیشینه شتاب، سرعت و جابجایی بر نتایج مربوط به پاسخ دینامیکی سازه و مقادیر مقیاس PGA شاخص خرابی بحث می گردد . روند تحقیق به این صورت است که رکوردهای شتاب چند زلزله نسبت به تمام آنها PGA شده و پاسخ سازه تحت آنها تعیین می گردد . سپس کلیه رکوردهای شتاب طوری مقیاس می شوند که برابر واحد بوده و با انتگرال گیری از این رکوردهای نرمال شده می توان تاریخچه سرعت و جابج ایی زمین را تعیین نمود.

رکوردها و ملاحظه میزان بیشینه تغییر شکل و شاخص خرابی، در مورد نحوه اثر پارامترهای PGD و PGV با مقایسه مقدار دامنه بر پاسخ سازه بحث می گردد.همچنین پارامترهای رضایتمندی شامل نزدیکی به محل سکونت، امنیت، بهداشت، رعایت حریمهای خانوادگی، توزیع عادلانه امکانات و مشارکت مردمی با استفاده از پرسشنامه در یک جامعه آماری به روش خوشه ای انتخاب و مورد ارزیابی و امتیازدهی قرار گرفته و میزان تأمین هر یک در رو شهای سه گانه اسکان مشخص گردیده است.

بررسی های انجام شده نشان داده است که هزینه لازم جهت کسب یک درصد رضایتمندی برای هر نفر در روش پیشنهادی نسبت به سایر رو شها کمترین و پس از آن روش اردوگاهی قرار دارد که در نتیجه روش پیشنهادی به عنوان روش برتر برگزیده شده است.

در ادامه روش پیشنهادی بر روی محدوده مورد مطالعه اعمال گردیده و از آنجا که این روش به تنهایی پاسخگوی تقاضای اسکان نخواهد بود، طرح مدیریتی جهت اسکان با استفاده از سایر راه ح لها نیز ارائه شده است.

 

باز نشر: www.saze20.ir

 

واژه های کلیدی: PGD ،PGV ،PGA ، تحلیل دینامیکی غیر خطی، شاخص خرابی

در صورتی که تمایل دارید این مقالات را در ایمیل خود دریافت نمایید اینجا کلیک کنید.

 

برای دانلود این پایان نامه به ادامه مطلب مراجعه نمایید....

 


تقویت و پایدارسازی سدهای بتنی وزنی به روش پس‌تنیدگی

اولین همایش بین المللی مقاوم سازی زلزله ای

دانلود مقاله ای تحت عنوان:

تقویت و پایدارسازی سدهای بتنی وزنی به روش پس‌تنیدگی

کد مقاله : 405

نوع ارائه : شفاهی

 

امید چوهدری

کارشناس ارشد مهندسی سازه‌های آبی

omid@iranhepworth.com

دکتر هادی نظرپور

استادیار دانشگاه مازندران

omrantechlar@nedanet.ir

دکتر حسن گلمایی

استادیار دانشگاه مازندران

hgolmaee@yahoo.com

 

چکیده

امروزه با توجه به پیشرفت علوم و گستردگی فن‌آوری در طراحی سازه‌های سد و مشخص شدن فاکتورهای دینامیکی و استاتیکی می‌توان برخی از سدهای قدیمی را که در سالیان دور ساخته‌شده بودند را دوباره طراحی و در صورت نیاز تقویت و بهسازی نمود . تکنیک پس‌تنیدگی که یکی ازروش‌های جدید و مناسب جهت ترمیم و تقویت سازه‌های بتنی موجود است ، استفاده‌گردد .

 در این مقاله ارزیابی ضرایب اطمینان سد بتنی-وزنی با ارتفاع 90 متر و عرض تاج و کف سد به‌ترتیب 5 و 70 متر به عنوان یک سد نمونه ،  قبل و بعد از اعمال نیروی پس‌تنیدگی تحت بارگذاری استاتیکی ، سیلابی و زلزله قرار‌گرفت و نتایج خروجی بوسیله نرم‌افزار CADAM  تحلیل‌گردید و کنترل ترک و مدل‌های مختلف کابل‌گذاری در بدنه سد مذکور مورد بررسی قرارگرفت .

از نتایج این تحقیق و مقایسه عملکرد نیروهای پس‌تنیدگی ضمن انتخاب بهترین مقطع برای کابل‌گذاری جهت اعمال نیروی پس‌تنیدگی ، اثرات ناشی از تنش‌های حاصل از بارگذاری‌های استاتیکی، دینامیکی و بار ناشی از سیلاب بر بدنه سدبتنی-وزنی ، کاهش داد که نتیجه آن کاهش عرض ترک ، بالابردن مقاومت سد در برابر نیروی برکنش می‌باشد .

 

باز نشر: www.saze20.ir

 

واژه های کلیدی: سد بتنی وزنی ، تحلیل ، پایداری ، ترمیم و تقویت ، پس‌تنیدگی ، ترک در سد

 

در صورتی که تمایل دارید این مقالات را در ایمیل خود دریافت نمایید اینجا کلیک کنید.

 

 

برای دانلود این پایان نامه به ادامه مطلب مراجعه نمایید....

 


بررسی ضعف های سازه ای و غیر سازه ای پلهای بتن مسلح شهر تهران


اولین همایش بین المللی مقاوم سازی زلزله ای

دانلود مقاله ای تحت عنوان:

بررسی ضعف های سازه ای و غیر سازه ای پلهای بتن مسلح شهر تهران

کد مقاله : 403

نوع ارائه : شفاهی

محمدرضا عدل پرور

استادیار دانشکده راه آهن ،دانشگاه علم و صنعت ایران

مهرشاد کتابدار

دانشجوی دکتری مهندسی سازه،دانشگاه علم و صنعت ایران

دکتر حمید رضا وثوقی فر

استادیار دانشکده عمران دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب

فربد دانش

دانشجوی دکتری مهندسی زلزله،دانشگاه علم و صنعت ایران

علیرضا اسمعیلی

کارشناس ارشد مهندسی عمران-سازه،دانشگاه علم و صنعت ایران

A_esmaeili@iust.ac.ir

 

چکیده

با توجه به اهمیت حفظ سرو یس ده ی شر یانهای ح یاتی پس از وقوع زلزله جهت امداد رسان ی و انتقال مجروح ین و مصدومین حادثه و ن یز حفظ نظم در سطح شهر ی، حفظ سطح عملکرد قابل یت استفاده ب ی وقفه برا ی پلها ی شهر ی در شریانهای ح یاتی ضرور ی به نظر م ی رسد ؛ از ا ین رو در ا ین مطالعه سع ی شده با یک نگرش آمار ی بر رو ی هشت پل بتن مسلح شهر ی، وضع یت ک لی پلها ی بتن ی شهر تهران بررس ی و ضعفها و معا ی ب عمده آن مشخص گردد . در پای آن، راهکارهای طراحی و بهسازی لرزه ای ارائه گردیده است.

 

باز نشر: www.saze20.ir

 

واژه های کلیدی: ارزیابی آسیب پذیری لرزه ای ، پلهای بتنی مسلح تهران ، ضعف های سازه ای و غیر سازه ای

در صورتی که تمایل دارید این مقالات را در ایمیل خود دریافت نمایید اینجا کلیک کنید.

  

برای دانلود این پایان نامه به ادامه مطلب مراجعه نمایید....


تبلیغ کالا و خدمات شما سالی فقط 70 هزار تومان!

تبلیغ کالا و خدمات شما فقط 70 هزار تومان برای یک سال!

تضمین حضور شما در صفحه اول گوگل!

 

برای کسب اطلاع از نحوه تبلیغات با ما تماس بگیرید.

نحوه تماس:

ایمیل:

saze20.ir@gmail.com

cutdiamond32@gmail.com

تلفن(از ساعت 8 الی 21):

09192682620

09351368174

 

بررسی مدیریت امکان سنجی اسکان موقت پس از زلزله با مطالعه موردی م

دانلود مقاله ای تحت عنوان:

بررسی مدیریت امکان سنجی اسکان موقت پس از زلزله با مطالعه موردی منطقه ای از تهران

 

گردآورندگان:

محمد حسن سبط

دانشیار دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست، دانشگاه صنعتی امیر کبیر تهران

sebt@aut.ac.ir

مازیار حسینی

استادیار مهندسی زلزله و سازه و رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران

maziar@iiees.ac.ir

محمد علی صدیقی

کارشناس ارشد مهندسی و مدیریت ساخت، دانشکده عمران، دانشگاه امیر کبیر

alisedighi2000@yahoo.com

 

چکیده

از مشکلات بسیار مهم پیش روی در مدیریت بحران پس از هر زلزله می توان به مساله اسکان موقت بازماندگان اشاره نمود. با توجه به اهمیت موضوع پژوهشی جهت شناخت راه کارهای گوناگون اسکان موقت، امکان سنجی هر یک از آن ها به منظور یافتن یک روش مدیریتی کارآمد جهت اسکان موقت حادثه دیدگان پس از زلزله با استفاده از مطالعات میدانی در یکی از مناطق تهران به انجام رسیده است.

به لحاظ مدیریتی روش های اسکان به سه دسته اردوگاهی، پراکنده و پیشنهادی، تقسیم می گردند. روش تحلیلی که در این مطالعه به منظور امکان سنجی گزین هها مورد استفاده قرار گرفته، روش "تحلیل هزینه - فایده" می باشد که به عنوان یکی از کارآمدترین روش ها در امکان سنجی فعالیت ها در مقابله با بحران های طبیعی به کار می رود.

متغیر وابسته در این تحقیق انتخاب روش اسکان و متغیرهای مستقل، هزینه و رضایتمندی مردم در نظر گرفته شده است. به منظور تعیین هزینه ها در هر روش پارامترهایی از قبیل هزینه تسطیح، تهیه سرپناه، احداث سرویس های بهداشتی، تأمین سیستم گرمایشی، تأمین آب و برق اضطراری و آموزش مد نظر قرار گرفته است.

همچنین پارامترهای رضایتمندی شامل نزدیکی به محل سکونت، امنیت، بهداشت، رعایت حری مهای خانوادگی، توزیع عادلانه امکانات و مشارکت مردمی با استفاده از پرسشنامه در یک جامعه آماری به روش خوشه ای انتخاب و مورد ارزیابی و امتیازدهی قرار گرفته و میزان تأمین هر یک در رو شهای سه گانه اسکان مشخص گردیده است.

بررسی های انجام شده نشان داده است که هزینه لازم جهت کسب یک درصد رضایتمندی برای هر نفر در روش پیشنهادی نسبت به سایر رو شها کمترین و پس از آن روش اردوگاهی قرار دارد که در نتیجه روش پیشنهادی به عنوان روش برتر برگزیده شده است.

در ادامه روش پیشنهادی بر روی محدوده مورد مطالعه اعمال گردیده و از آنجا که این روش به تنهایی پاسخگوی تقاضای اسکان نخواهد بود، طرح مدیریتی جهت اسکان با استفاده از سایر راه ح لها نیز ارائه شده است.

باز نشر: www.saze20.ir

واژه های کلیدی: مدیریت بحران , اسکان موقت , تحلیل هزینه ,  فایده , رضایتمندی

در صورتی که تمایل دارید این مقالات را در ایمیل خود دریافت نمایید اینجا کلیک کنید.

  

برای دانلود این پایان نامه به ادامه مطلب مراجعه نمایید....