عمران و معماری

مرجع تخصصی عمران و معماری

عمران و معماری

مرجع تخصصی عمران و معماری

دانلود پلان مجتمع تجاری اداری

دانلود پلان مجتمع تجاری اداری

دانلود پروژه مجتمع تجاری اداری,دانلود پلان مجتمع تجاری اداری,دانلود رایگان پروژه مجتمع تجاری اداری,دانلود رایگان پلان مجتمع تجاری اداری,دانلود پروژه مجتمع اداری تجاری,دانلود پلان مجتمع اداری تجاری,دانلود رایگان پروژه مجتمع اداری تجاری,دانلود رایگان پلان مجتمع اداری تجاری,
مشخصات پروژه:
پروژه مجتمع تجاری اداری دارای 12 طبقه بوده که شامل دو طبقه زیرزمین بعنوان پارکینگ (کد کف پارکینگ 9.90-) و سه طبقه تجاری و پنج طبقه اداری می باشد.
نقشه های موجود در این پروژه شامل پلان طبقات ، چهار نمای ساختمان و دو برش در مقاطع طولی و عرضی می باشد.

لیست پروژه های آماده عمران و معماری


عنوان: پروژه مجتمع تجاری اداری
فرمت: dwg
حجم: 1.85 مگابایت
رمز: www.saze20.ir


خانه آبشار (falling water) شاهکار معماری قرن بیستم

با عرض سلام و ادب خدمت دوستان عزیز.این کار جدیدمه.شبیه سازی خانه آبشار که یکی از بهترین آثار معماری در جهانه.طراحی شده توسط معمار بزرگ فرانک لوید رایت.قطعا دوستانی که در زمینه معماری فعالیت میکنند یا این اثر آشنا هستند.من هم بخاطر یه سری دلایل این طرح رو انتخاب کردم و خیلی لذتبخش بود.در ابتدا رندرهای معمولی رو قرار میدم و در ادامه رندرهای پست پروداکشن رو قرار میدم.البته سعی کردم رندرهای پست پرو رو یکمی هنریشون کنم.امیدوارم خوشتون بیاد.نرم افزارهای مورد استفاده:
3dsmax 2012
vray 2.4
real flow 2013
ps cc14
در ضمن قسمت شبیه سازی آب در نرم افزار ریل فلو انجام دادیم.


 


 



 


 


 


 

 

دانلود پاورپوینت نور گیرها

دانلود پاورپوینت نور گیرها
دانلود پاورپوینت نور گیرها,نورگیرهای سقفی و گنبدها,مسدود نمودن نورگیرهای سقفی,انواع نورگیرها,نصب نورگیر,شیشه های چاپدار و رفلکتیو,شیشه‌های مات یا نیمه شفاف,صرفه جویی انرژی در پنجره ها و نورگیر,جلوگیری از تلفات حرارتی پنجره ها و نورگیرها,جلوگیری از تلفات حرارتی نورگیرها,دانلود پاورپوینت عناصر و جزییات, دانلود پاورپوینت درس عناصر و جزییات, دانلود پاورپوینت برای عناصر و جزییات, دانلود پاورپوینت عناصر و جزییات معماری, دانلود پاورپوینت عناصر و جزییات ساختمان,
شیشه های چاپدار و رفلکتیو
شیشه های چاپدار که در انواع سخت سازی شده و معمولی ارائه می گردند شامل طرح های مختلف از جمله به شکل سنگهای گرانیتی تولید می شوند و برای نمای ساختمانها ، پارتیشنها ، نمای داخلی ساختمانها ، نورگیرها ، شیشه های لوازم خانگی ودربهای ورودی شیشه ای استفاده می شوند.

شیشه‌های مات یا نیمه شفاف
این شیشه‌ها در حالت مذاب ، شفاف‌اند. اما هنگام شکل دهی به دلیل جدایی و تعلیق ذرات ریز در محیط شیشه ، کدر می‌شوند. این ذرات از نظر اندازه و چگالی در شیشه ، انواع متفاوتی دارند و نور را به هنگام عبور ، پخش می‌کنند. شیشه مات ، اغلب از شیشه شفاف حاوی نقره بدست می‌آید. این ذرات نقره در واقع نقش هسته را برای رشد بلورهای غیر فلزی ایفا می‌کنند. این نوع شیشه برای ایجاد برخی سبکهای معماری مثلا در پنجره نورگیرها به منظور عبور طول موج مشخصی از نور و برای ظروف غذا خوری بکار می‌رود

صرفه جویی انرژی در پنجره ها و نورگیر
نورگیرها و پنجره ها و از نظر صرفه جویی انرژی نقش حساسی دارند، چرا که حدود 30 % از کل تلفات حرارتی ساختمان از پنجره ها و نورگیرها صورت می گیرد.

جلوگیری از تلفات حرارتی پنجره ها و نورگیرها
حفاظت از پنجره های سقفی و نورگیرها: پنجره های سقفی و نورگیرها در تامین روشنایی ساختمان نقش بسیار مهمی دارند. اما وجود آنها میتواند مشکلات زیادی از نظر گرمایی ایجاد کند. برای پیشگیری یا حل این مشکلات اقدامات مختلفی را میتوان انجام داد. دو جداره کردن شیشه ها راهی است برای کاهش اتلاف حرارتی در زمستان اما باز هم اتلاف حرارتی آنها تا 10 برابر یک سقف ایزوله شده است. برای کاهش اثر نورگیرها میتوان آنها را با یک صفحه شفاف یا شیشه اضافی از محیط خانه جدا کرد. برای کاهش اثرات منفی نورگیرها در تابستان میتوان روی آن سایبان نصب کرد یا پره هایی با زاویه قابل تنظیم روی آنها قرار داد.

فهرست:
نورگیرهای سقفی و گنبدها
مسدود نمودن نورگیرهای سقفی
انواع نورگیرها
نصب نورگیر
شیشه های چاپدار و رفلکتیو
شیشه‌های مات یا نیمه شفاف
صرفه جویی انرژی در پنجره ها و نورگیر
جلوگیری از تلفات حرارتی پنجره ها و نورگیرها

====
منبع: www.saze20.ir
عنوان پروژه: نورگیرها
نوع فایل: پاورپوینت
حجم: 8 مگابایت
تعداد صفحات: 52 اسلاید
====


برای خرید از سایت پروژه عمران کلیک کنید.

دانلود پاورپوینت کف سازی داخلی طبقات

دانلود پاورپوینت کف سازی داخلی طبقات
دانلود پاورپوینت کف سازی داخلی طبقات,دانلود پروژه کف سازی داخلی طبقات,کف سازی, کفسازی سرویس ها, شیب بندی کف سازی, پلان کف سازی, مصالح کف سازی, سازه های کف, تهیه پلان های کف سازی, کف سازی داخلی طبقات, دانلود پروژه عناصر و جزییات,دانلود پاورپوینت معماری,دانلود پاورپوینت عمران,دانلود پروژه معماری,دانلود پروژه عمران, دانلود پروژه دانشجویی,
مقدمه:
هدف از کف سازی به وجود آوردن سطحی است که بتواند خواسته های استفاده کننده را از آن به نحو مطلوب برآورد. اولین مشخصه مهم کف سازی ، استحکام و پایداری آن است . مقاومت در برابر نفوذ و عبور رطوبت از دیگر ویژگیهای عمده کف سازی می باشد . به علاوه کف سازی بایستی دارای لازم باشد. از خصوصیات دیگر کف سازی می توان از مقاومت در برابر عبور اصوات و حرارت و همچنین استقامت در برابر آتش نام برد.

مصالح کف سازی:
کف سازی می تواند از مصالح مختلف یا ترکیبی از چند نوع از آنها باشد. موزائیک سیمانی ، پوشش های پلاستیکی مانند کاشی وینیلی ، کف پوش وینیلی فوم دار، لاستیک ؛ پوشش های چوبی مانند الوار ، پارکت ، بلوک چوبی از انواع کف پوش ها محسوب می شوند.

پلان کف سازی:
یکی دیگر از اجزاء فاز دو معماری تهیه پلان های کف سازی به تعداد طبقات ، است که هدف از ارائه این نوع نقشه ها نشان دادن کف سازی روی پلان می باشد اعم از طراحی ، جنس مصالح ، رنگ و ... می باشد . در بسیاری از پروژه ها طراحی خاصی با ترکیبی از سنگ ها یا مصالح مختلف در نظر گرفته می شود که حتماً احتیاج به پلان کف سازی داریم تا بتوانیم این نوع طراحی را روی پلان نشان دهیم و به اجرا برسانیم .

فهرست:
مقدمه
مصالح کف سازی
پلان کف سازی
شیب بندی کف سازی و شیب بندی طبقات با بتن سبک
کفسازی در زیر زمینها
کفسازی در طبقه همکف ساختمان ( بدون زیر زمین )
کفسازی در زیر زمینها
کفسازی سرویس ها در طبقات بالای ساختمان

پاورپوینت آماده ویژه درس عناصر و جزییات برای دانشجویان عمران و معماری

====
منبع: www.saze20.ir
عنوان پروژه: کف سازی داخلی طبقات
نوع فایل: پاورپوینت
حجم:6,34  کیلو بایت
تعداد صفحات: 82 اسلاید
====


برای خرید از سایت پروژه عمران کلیک کنید.

برای خرید از فروشگاه دوم کلیک کنید.

10 پیشنهاد برای دکوراسیون داخلی

10 ترفند دکوراسیون داخلی برای چیدمان خانه

10 ترفند دکوراسیون داخلی برای چیدمان خانه,10 ترفند برای دکوراسیون داخلی,10 روش برای دکوراسیون داخلی,10 پیشنهاد برای دکوراسیون داخلی,


1 - سقف‌های بلند همیشه جلوه با شکوه تری دارند . برای آنکه ارتفاع سقف بیشتر به نظر برسد ، چوب پرده را نزدیک به سقف نصب کنید و سعی کنید پرده نیز تا کف زمین آویزان باشد.
2 - در صورت استفاده از چوب در دکوراسیون خانه ، حتی الامکان سعی کنید از طیف های مختلف رنگ آن استفاده کنید . استفاده از یک رنگ چوب ، فضای خانه را بسته و بی‌روح می‌کند .
3 - رنگ‌ها به خانه عمق و وسعت می‌ دهند ، لذا حتی الامکان سعی کنید از رنگ‌های بی‌روح برای رنگ آمیزی دیوارها استفاده نکنید . در صورت داشتن چنین فضایی ، دیوارهای خانه را با تابلوها و تصاویرشاد یا با استفاده از وسایل رنگی تزئین کنید.
4 - طول وعرض فرش یا قالیچه‌ای که برای پوشش کف در نظر می‌گیرید ، بهتر است حدود 50 تا 60 سانتیمتر از اطراف میز وسط مبلمان بیرون زده باشد .
5 - مبلمان را به صورتی بچینید که در هر سمت از مبلمان  50 سانتی‌متر فضای خالی برای رفت و آمد  وجود داشته باشد . مبلها نباید به طور کامل به دیوارها بچسبند .
6 - قرار دادن کتاب‌ها به صورت مرتب روی میزهای عسلی یا میزهای کناری کاناپه‌ها حسی خوب و فرهنگی در محیط ایجاد می کند .
7 - کوسن‌ها وسایل تزئینی هستند که در زیباتر نمودن مبل‌ها بسیار موثر هستند . بهتر است تعداد محدودی کوسن روی مبلمان گذاشته شود ، زیرا استفاده زیاد از کوسن ، سبب می شود که زیبایی و رنگ و طرح مبلمان تحت الشعاع قرار گیرد .
8 - استفاده از آینه‌های بزرگ و زیبا به خانه روح و وسعت می دهد . بنابراین همیشه بخشی از خانه را برای قرار دادن آینه اختصاص دهید تا بدینوسیله از بازتاب نور و رنگ در فضای خانه لذت ببرید .
9 - تعادل را در قرار دادن گل و گیاه  درخانه رعایت نمایید . استفاده بیش از حد از گل و گیاه فضا را بسته و دلگیر می‌کند . اگر علاقه‌مند به قرار دادن گل و گیاه در خانه هستید بهتر است فضای کوچکی را به این کار اختصاص دهید .
10 - هنگام خرید مبلمان ، فضای خانه را درنظر بگیرید . بطور کلی بهتر است مبلمان دو سوم از فضای خانه را پرکند و یک سوم برای رفت و آمد خالی باقی بماند ، تا خانه کوچک و بی نظم به نظر نرسد.

دانلود پاورپوینت انواع نما ونحوه ی اجرای آن

دانلود پاورپوینت انواع نما ونحوه ی اجرای آن

دانلود پاورپوینت انواع نما ونحوه ی اجرای آن, دانلود پروژه انواع نما ونحوه ی اجرای آن,انواع نما ونحوه ی اجرای آن, نما ,نمای ساختمان,بناها ,ساخت نما ,موقعیت نما ,نما سازی ,نماهای زیبا و اصیل ,نماسازی با آجر ,نمای سیمانی,دانلود پروژه عناصر و جزییات,دانلود پاورپوینت معماری,دانلود پاورپوینت عمران,دانلود پروژه معماری,دانلود پروژه عمران,
فلسفه نما:
از جمله کارهای نهایی وتکمیلی در ساختمان به منظور به تصویر کشیدن چهری واقعی و زیبای آن نماسازی است.
نما سازی مبین شخصیت ساختمان و زیبایی محیط مورد توجه است.
در کنار هم قرار گرفتن ساختمان ها و چسپیدن آنها به یکدیگر باعث شده ساختمانهای ما کمتر دارای چهار وجه مشخص بوده و آنچه از این بنا به دید و منظر اصلی بدل می شود تنها یک نما می باشد.کشور ایران یکی از کهن ترین تمدن های بشری را داراست از دیر باز مورد توجه جهانگردان داخلی و خارجی قرار داشته بناها و ساختمانهایی با معماری و نمای چشمگیر و عظیم را در خود جای داده است که سبک های زیبا را به جهانیان عرضه کرده است از ارگ بم ،تخت جمشید ، پاسارگاد گرفته تا میدان نقش جهان  و سی و سه پل و منار جنبان و جای بسی خوشحالی است که تشکیلاتی چون میراث فرهنگی متولی بخشی از این بناهاست اما در کنار این افتخارات یک سوال دیگر در ذهن مطرح می شود که بناهای امروزین چگونه مایه مباحت ایندگان خواهد شد.

پارامترهای انتخاب یک نما:
تا اینجا دریافتیم که نما ضرورت دارد پس پارامترهای زیر درانتخاب نوع نما تاثیر گذاراست
1_سنخیت نما با بافت مجموعه ی بافت شهری
2_ترکیبات موزون و مطبوع معماری ایرانی
3_در نظر گیری نشانه های بشری والگوهای عرف جامعه
4_هزینی ساخت نما
5_موقعیت نما ونوع کاربری ساختمان و...
اتصالات وترکیبات نما با زیرساختار سازه:
آنچه در نما سازی باید مد نظر قرار گیرد پیوند صحیح واصولی نما با اسکلت ساختمان است تاکید بر این موضوع به خصوص در نماهای شیشه ای به سبب بحث زلزله مورد توجه است
باید اذعان داشت که در واقع نمای ساختمان متعلق به مالکین آنها نیست بلکه بخش عمده ای از بدنه خیابان هاست که آن هم متعلق به مردم است و حق مسلم هر شهروند است که در گذر از خیابانها نماهای زیبا و اصیل و برگرفته از فرهنگ و تمدن خود را ببیند.
نماها به سه دسته نماهای سنتی ،نیمه سنتی،نوین تقسیم بندی میشوند

فهرست:
 پارامترهای انتخاب یک نما
اتصالات وترکیبات نما با زیرساختار سازه
انواع نمای های رایج و مرسوم از نظر متریال مورد استفاده
آجرنما
سنگ نما
ابزار سیمان یا نمای رومی
نمای سرامیک
نمای سیمانی
سنگ بادبر و....

پاورپوینت انواع نما ونحوه ی اجرای آن ویژه درس عناصر و جزییات – پاورپوینت آماده برای دانشجویان عمران و معماری

====
منبع: www.saze20.ir
عنوان پروژه: انواع نما ونحوه ی اجرای آن
نوع فایل: پاورپوینت
حجم: 1,48  کیلو بایت
تعداد صفحات: 54 اسلاید
====

برای خرید از سایت پروژه عمران اینجا کلیک کنید

برای خرید از سایت دوم ما اینجا کلیک کنید