عمران و معماری

مرجع تخصصی عمران و معماری

عمران و معماری

مرجع تخصصی عمران و معماری

پیشرفته ترین ماده ساختمانی برای شهرهای آینده

پیشرفته ترین ماده ساختمانی برای شهرهای آینده

 پیشرفته ترین ماده ساختمانی برای شهرهای آینده, بهترین مصالح ساختمانی برای شهرهای آینده, بهترین مصالح برای ساختمانی های آینده, پیشرفته ترین مصالح ساختمانی برای شهرهای آینده, پیشرفته ترین برای ساختمانی های آینده,

مهندسان بتازگی پیشرفته‌ترین ماده ساختمانی جهان برای شهرهای آینده را «چوب» معرفی کرده‌اند و گزارش حاضر به کنکاش دلایل این موضوع می‌پردازد.

به گزارش سازه برتر به نقل از بنانیوز، در مقایسه با فولاد یا بتن، CLT (چوب ورقه‌ ورقه) ارزان‌تر و مونتاژ آن آسان‌تر بوده و در مقابل آتش مقاوم‌تر و بادوام‌تر است.

چوب مانند هر محصول دیگر تجدیدپذیر و غنی از کربن است زیرا دی‌اکسیدکربن را در طول رشدش جذب کرده و حتی پس از تبدیل شدن به الوار آن را حفظ می‌کند.

جمعیت‌شناسان پیش‌بینی می‌کنند نرخ جمعیت شهری کره زمین طی 36 سال آینده، دو برابر شود و این موضوع تقاضا را برای ساختمان های مرتفع‌تر در شهرهای متراکم‌تر از حال حاضر، افزایش می‌دهد.

*  پروژه های آماده عمران و معماری  *

این که معماران و شرکت‌های ساخت‌وساز، این برج‌ها را با استفاده از مواد دوام‌ناپذیر مانند فولاد و بتن بسازند یا این که از مواد جدیدی مانند CLT (چوب مهندسی‌شده) استفاده کنند، در سلامت زمین تفاوت بزرگی ایجاد خواهد کرد. به عبارت دیگر، آینده شهری جهان در دستان قدیمی‌ترین ماده ساخت و ساز یعنی چوب، قرار دارد.

زمانی که مردم نام معماری چوب را می‌شنوند، چهارچوبی را تصور می‌کنند که نوعی سیستم ساختمانی مسکونی سبک اما محکم است؛ این سبک از میله‌های چوب نازک ساخته و در اواسط قرن نوزدهم معرفی شد. استفاده از این چهارچوب‌ها برای شهرها ارزان و ساخت آن‌ها آسان است و به اندازه‌ کافی برای ساخت معدود طبقات ساخت مسکونی قوی هستند، اما آن‌ها در زیر وزن بیشتر به سرعت خمیده می‌شوند.

این موضوع اواخر قرن نوزدهم و زمانی که شهرها شروع به رشد کردند، به یک مشکل تبدیل شد. خوشبختانه در همان زمان مهندسان و معماران دریافتند چگونه از فولاد و بتن برای ساخت ساختمان‌های مرتفعی استفاده کنند که ارتفاع آن‌ها بیش از بلندترین چهارچوب‌های مزبور می‌رفت.

ساختمان بیمه Home که در سال 1885 افتتاح شده بود، نخستین ساختمانی بود که اسکلت فولادی در آن به کار رفت و پس از آن، هزاران ساختمان به همان شیوه ساخته شدند.

در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم، تعدادی از آتش‌سوزی‌های مهیب شهری منازل چوبی و بلوک‌های آپارتمانی را در شهرهایی مانند بالتیمور، شیکاگو و سان‌فرانسیسکو طعمه خود کردند. این بلایا منجر به وضع مقررات ساخت و ساز محلی شد که ارتفاع ساختمان‌های چوبی مسکونی را به پنج طبقه محدود کرد.

آسمانخراش‌های بزرگ قرن بیستم در سراسر شهرهای جهان تقریبا به طور کامل از بتن و فولاد ساخته شدند و مردم استفاده از چوب را به بوته فراموشی سپرده بودند. اما طی دو دهه اخیر، معماران و مهندسان دوباره در امکان استفاده از چوب به عنوان ماده ساختمانی تجدیدنظر کرده‌اند و اواسط دهه 1990، دولت اتریش برنامه‌ای تحقیقاتی آکادمی-صنعتی را برای توسعه اشکال جدید و مستحکم‌تر چوب مهندسی شده ارائه داد تا عرضه بیش از اندازه الوار این کشور را ممکن کند.

نتیجه این اقدام ماده‌ای سبک‌وزن و بی‌نهایت محکم به نام CLT بود که می‌توان آن را پیش‌ساخت کرده و به صورت سفارشی برش زد.

زیبایی ساده CLT در کیفیت آن است؛ چوب نرمال در یک جهت قوی است اما در جهت متقابل ضعیف عمل می‌کند. لایه‌های قائم CLT، آن را در دو جهت قوی می‌کنند و چون به لایه‌هایی از میله‌های کوچک‌تر متکی است، می‌تواند با استفاده از چوب گره‌دار و دارای اشکال عجیب، اتلافات را کاهش دهد.

CLT زمانی ظاهر شد که معماری وارد انقلاب فناورانه‌اش می‌شد. در گذشته، معمار نقشه‌های پیش‌نویسی را با دست می‌کشید و آن‌ها را برای یک مهندس می‌فرستاد و مهندس نیز این مدارک را به هر پرتو چوب یا صفحه فولاد تبدیل می‌کرد. این اجزا سپس برش داده می‌شدند و در مکان ساخت و ساز، قطعه به قطعه مونتاژ می‌شدند که این موضوع فرایندی گران، زمانبر و اغلب غیردقیق بود.

امروزه تمامی این مراحل با رایانه صورت می‌گیرد و معمار، ساختمانی را با استفاده از نرم‌افزار اتوکد سه‌بعدی طراحی می‌کند و برنامه مشخصات ماده را تولید کرده و آن‌ها را به روترهای رباتیک چوبی یا فولادی می‌فرستد.

این روترها، پنل‌ها را با دقت میلی‌متری شکل می‌دهند و نتیجه، بلوک‌های ساختمانی است که چند کارگر می‌توانند آن‌ها را ظرف چند هفته به یکدیگر پیچ کنند.

آتش نخستین دغدغه‌ای است که هنگام فکرکردن به ساخت‌و‌ساز با چوب به ذهن خطور می‌کند و این در حالی است که چوب مهندسی شده در آتش، ایمن‌تر از فولاد است. یک تخته ضخیم چوب در بخش بیرونی نیم‌سوز می‌شود و چوب درونی را از آسیب حفظ می‌کند. از سوی دیگر، فلز شروع به ذوب‌شدن می‌کند.

با این حال، بزرگ‌ترین نیروی محرکه برای استفاده از چوب آگاهی رو‌به‌رشد تولیدکنندگان و معماران از مشارکت رشته آن‌ها در تغییر آب و هواست. بتن و فولاد نیازمند مقادیر عظیم انرژی برای تولید و انتقالشان هستند و در هر تن فولاد و بتن، بیش از یک تن دی‌اکسیدکربن تولید می‌شود.

از سوی دیگر چوب و حتی چوب مهندسی‌شده مانند CLT که انرژی افزوده‌ای را برای برش و پرس‌کردن به شکل قطعات می‌طلبد، بسیار بیشتر از بتن و فولاد دوستدار محیط زیست هستند و به گفته Wood for Good، شرکت سازمان حامی ساخت و ساز پایدار با چوب، یک تن آجر چهار برابر میزان انرژی بیشتری را برای تولید در مقایسه با یک تن چوب نرم CLT می‌طلبد. این در حالی است که بتن نیازمند پنج برابر، فولاد 24 برابر و آلومینیوم 126 برابر انرژی بیشتری برای تولید است.

چوب دارای عملکرد بهتری نیز هست و به طور مثال، پنج‌برابر بتن و 350 برابر فولاد عایق‌تر است و این به معنای انرژی کمتر برای گرم‌کردن و خنک‌کردن یک ساختمان چوبی است.

 

*  پروژه های آماده عمران و معماری  *

مقاله تاثیر اقلیم منطقه بر روی طرح و شکل ساختمان

دانلود مقاله تاثیر اقلیم منطقه بر روی طرح و شکل ساختمان های سیستان

 دانلود مقاله عمران, دانلود مقاله عمرانی, دانلود مقالات عمران, دانلود رایگان مقاله عمران, دانلود رایگان مقاله عمرانی, دانلود رایگان مقالات عمران, دانلود مقاله مهندسی عمران, دانلود مقاله ساختمان, دانلود مقالات مهندسی عمران, تاثیر اقلیم منطقه بر روی طرح و شکل ساختمان, دانلود مقاله تاثیر اقلیم منطقه بر روی طرح و شکل ساختمان,

اقلیم سیستان

شرح مختصر:

اجرای روش‌های مناسب در طراحی ساختمان که با اقلیم محل هماهنگی داشته باشد همواره مورد نظر مهندسین معماری ساختمان بوده است. طراحان ساختمانی با کمک اقلیم‌شناسان؛ از حداکثر امکانات آب و هوایی هر منطقه و انرژی‌های طبیعی برای صرفه جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی در ساختمان استفاده می کنند. که به افزایش کیفیت آسایش و بهداشت محیط مسکونی و سلامت محیط زیست منتهی می‌شود. تحقیق حاضر از نوع توصیفی – تحلیلی است، که بخش عمده اطلاعات آن از طریق مطالعات کتابخانه ای و میدانی تهیه و گرد آوری شده است. نتایج این تحقیق نشان داد ساختمان‌های منطقه سیستان با توجه به قرار گیری در  اقلیم گرم و خشک، بهتر است به صورت مربع و در چند طبقه اجرا شود، بطوریکه بافت آن به صورت پیوسته باشد. نمای مساکن سیستان در جهت جنوبی یا جنوب شرقی، برای استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و صرفه جویی در انرژی های تجدیدناپذیر می باشد. با توجه به اینکه در ارتفاع بیش از ۱۰ متر، شن و گرد و غبار موجود در هوا به شدت کاهش می‌یابد، لذا پیشنهاد می‌گردد برای جلو گیری یا ورود کمترین مقدار گرد و غبار به داخل ساختمان‌ها، آنها را با پیلوت بنا کنند.

 

فهرست :

مقدمه

ویژگیهای معماری بومی مناطق گرم و خشک

عوامل موثر در طراحی اقلیمی سیستان

فرم و شکل ساختمان در سیستان

تهویه مورد نیاز و اقلیم سیستان

تأثیر ارتفاع سقف در دمای داخلی ساختمان

بام گنبدی

تأثیر جهت و نوع باز شوی پنجره

نتیجه گیری

منابع و مأخذ

 

برای دانلود رایگان مقاله به ادامه مطلب مراجعه نمایید...

دانلود پروژه جامع سازه های بتنی

دانلود پروژه جامع سازه های بتنی

 سازه های بتنی ,دانلود پروژه سازه های بتنی , دانلود رایگان پروژه سازه های بتنی , دانلود پروژه پایان نامه سازه های بتنی , دانلود رایگان پروژه پایان نامه سازه های بتنی , دانلود پروژه پایان نامه ساختمان های بتنی , دانلود رایگان پروژه پایان نامه ساختمان های بتنی, دانلود پروژه سازه های بتن آرمه , دانلود رایگان پروژه سازه های بتن آرمه, دانلود پروژه ساختمان های بتن آرمه , دانلود رایگان پروژه ساختمان های بتن آرمه,مساحت زمین, تعداد طبقات مسکونی,کاربری ساختمان ,ارتفاع پیلوت از معبر, ارتفاع طبقات, سیستم کف ها در طبقات, قاب خمشی, سیستم ثقلی سازه تیر و ستونی, محل پلکان چشمه میانی, دیوارها بلوک سفالی ,ظرفیت باربری مجاز خاک , مقاومت فشاری مشخصه بتن, تنش تسلیم میلگردهای اصلی, نش تسلیم میلگردهای برشی, پروژه سازه های بتنی, پروژه رشته عمران,پروژه رایگان تحلیل ساختمان,

سازه های بتنی

شرح مختصر:

برای طراحی ستونها، در هر طبقه فقط یک تیپ ستون طراحی کرده ام . مشخصات و میلگرد گذاری ستونها در ارتفاع در هر دو طبقه تغییر خواهد کرد ( گروه بندی : طبقه همکف و اول- طبقه دوم و سوم – چهارم و خرپشته ) بعلت اثر همزمان نیروی محوری و لنگر خمشی در حول هر دو محور x و y ستونها در حالت خمش دو محوره ( Biaxial Bending ) می باشند. در این حالت چون امکان طرح مستقیم سطح مقطع میلگردها وجود ندارد ، لذا آرایش و سطح مقطع میلگردها برای یک لنگر تک محورة معادل ( Mequ ) طراحی شده و سپس برای ترکیبات مختلف خمش دو محوره کنترل شده است. برای این چنین ستونهایی میلگردها بطور یکنواخت در محیط مقطع توزیع شده اند. البته زمانی که لنگر حول یک محور نسبت به لنگر حول محور دیگر ناچیز باشد، نقطه تمرکز طراحی لنگر بزرگتر می باشد و از اثر لنگر حول دیگر محور صرف نظر می شود. در این بخش نیز سعی بر این است که جزئیات با ذکر پاورقی بر مبنای آخرین تدوین مبحث ۹ مقررات ملی ساختمان آورده شود و در صورت وجود اختلاف بین مراجع ، ترجیح داده شده که مقررات ملی که ملزم به رعایت آن هستیم مورد استناد واقع شود.

 

برای دانلود رایگان پروژه سازه های بتنی به ادامه مطلب مراجعه نمایید...

دانلود پلان مجتمع اداری

دانلود پلان مجتمع اداری

 پلان مجمتع اداری, دانلود پلان اداری, دانلود پلان مجمتع اداری, دانلود پلان آمفی تئاتر، دانلود پلان کافی شاپ،  نقشه مجمتع اداری, دانلود نقشه اداری, دانلود نقشه مجمتع اداری, دانلود نقشه آمفی تئاتر، دانلود نقشه کافی شاپ،  دانلود رایگان پلان اداری, دانلود رایگان پلان مجمتع اداری, دانلود رایگان نقشه اداری, دانلود رایگان نقشه مجمتع اداری,  دانلود رایگان پلان ,دانلود پلان , دانلود رایگان نقشه ,دانلود نقشه , دانلود رایگان dwg, دانلود dwg,

در این پست از سایت سازه برتر ، پلان های یک مجتمع اداری را برای دانلود کاربران عزیز قرار داده ایم. این فایل شامل 10 پلان می باشد که 3 پلان مربوط به پارکینگ بوده و 7 پلان دیگر مربوط به طبقات این مجتمع اداری می باشد.

جزییات موجود در این پلان ها:

پارکینگ ها: رمپ، دو سرویس پله ، شش آسانسور و 171 محل پارک برای خودروها، ورودی، سالن انتظار، آبدارخانه، توالت و پاسخگویی (دفترخانه)

طبقات: اتاق های اداری، 7 واحد مسکونی، سالن جلسات، سالن آمفی تئاتر، کافی شاپ، سرویس پله ، آسانسور و ...



 منبع: www.saze20.ir   *  پروژه های آماده عمران و معماری  *


برای دانلود رایگان پلان اداری به ادامه مطلب مراجعه نمایید...

دانلود پلان اداری

دانلود پلان اداری

دانلود پلان اداری, دانلود پلان ساختمان اداری, دانلود نقشه اداری, دانلود نقشه ساختمان اداری, دانلود رایگان پلان اداری, دانلود رایگان پلان ساختمان اداری, دانلود رایگان نقشه اداری, دانلود رایگان نقشه ساختمان اداری, دانلود پلان, دانلود نقشه, دانلود رایگان پلان, دانلود نقشه اتوکد, دانلود نقشه dwg, 

جزییات موجود در نقشه ها:

این فایل دارای پلان طبقات اول، دوم و سوم می باشد که هر کدام از سه بخش مجزا تشکیل شده اند.

قسمت های تشکیل دهنده این پلان ها شمال موارد زیر می باشد:

اتاق کنفرانس، اتاق فروش، سرویس بهداشتی آقایان، سرویس بهداشتی خانمها، پله، آسانسور، اطلاعات، سالن انتظار، دفتر طرح باز، تجهیزات دفتری و اداری، اتاق کار، خدمات (آبدارخانه)

منبع: www.saze20.ir   *  پروژه های آماده عمران و معماری  *

 

دانلود رایگان پلان اداری در ادامه ...

دانلود پلان دانشگاه

دانلود پلان دانشگاه

دانلود پلان دانشگاه, دانلود نقشه دانشگاه, دانلود پلان دانشگاه dwg, دانلود نقشه دانشگاه dwg, نمای دانشگاه، نقشه سازه, پلان فونداسیون، جزییات ستون ، پلان تیر ریزی ، جزییات بادبند، جزییات سقف، جزییات بادبندها، پلان ستون گذاری,سایت پلان, پلان تاسیسات الکتریکی, دتایل های اجرایی بام، دتایل های اجرایی پی، دتایل های اجرایی سرویس ها، دتایل های اجرایی اتصالات,  دانلود پروژه معماری , دانلود پروژه عمران,  

جزییات موجود در نقشه دانشگاه:

- پلان طبقه اول دارای 34 اتاق، دو سرویس پله، دو سرویس بهداشتی

- پلان طبقه دوم دارای 22 اتاق، سالن کنفرانس و آمفی تئاتر، دو سرویس پله، دو سرویس بهداشتی

- نمای شمالی، نمای جنوبی، نمای شرقی، نمای غربی

- دتایل های اجرایی بام، دتایل های اجرایی پی، دتایل های اجرایی سرویس ها، دتایل های اجرایی اتصالات

- چهار برش از مقاطع مختلف، پلان مبلمان طبقه اول، پلان مبلمان طبقه دوم، پلان شیب بندی بام، پلان کف سازی طبقات، پلان شیب بندی سرویس ها و آشپزخانه، پلان کف سازی سرویس ها و آشپزخانه

- هشت پلان از تاسیسات الکتریکی به همراه نقشه های جزییات

- نقشه های سازه شامل: پلان فونداسیون، جزییات ستون ها، پلان تیر ریزی طبقات، جزییات سقف، جزییات بادبندها، پلان ستون گذاری طبقات و سایت پلان

- همچنین فونت مورد استفاده در نقشه ها در یک پوشه مجزا قرار گرفته است.

 

منبع: www.saze20.ir    *  پروژه های آماده عمران و معماری  *


==========

فرمت: اتوکد

حجم: 3.9 MB

==========

 

برای دانلود پلان دانشگاه اینجا کلیک کنید.

 


دانلود پلان بیمارستان

دانلود پلان بیمارستان

دانلود پلان بیمارستان, دانلود نقشه بیمارستان, دانلود پلان بیمارستان dwg, دانلود نقشه بیمارستان dwg, نمای بیمارستان , دانلود پروژه معماری , دانلود پروژه عمران,  

دانلود نقشه های کامل بیمارستان جهت دانشجویان و مهندسین معماری و عمران.

با دانلود این فایل شما نقشه های زیر را خواهید داشت:

3 پلان از پارکینگ های بیمارستان

پلان زیر زمین همراه با اندازه گذاری

پلان طبقه اول همراه با اندازه گذاری

پلان طبقه دوم همراه با اندازه گذاری

پلان طبقات سوم و چهارم همراه با اندازه گذاری (این طبقات بصورت تیپ می باشد)

پلان مبلمان طبقات بصورت تفکیک شده

پلان شیب بندی بام

نمای جنوبی بیمارستان

برش A ، B و C از مقاطع مختلف بیمارستان (دو برش از پله)

 

منبع: www.saze20.ir    *  پروژه های آماده عمران و معماری  *


==========

فرمت: اتوکد

حجم: 1.5 MB

تعداد نقشه ها: 16

==========

 


دانلود پاورپوینت آبنما

دانلود پاورپوینت آبنما

 دانلود پاورپوینت آبنما, نقش آب در طراحی پارک , نقش آب در طراحی باغهای ایرانی, باغهای ایرانی, باغ های ایرانی, باغ ایرانی,  دانلود پاورپوینت ,دانلود پاورپیونت آماده , دانلود پاورپوینت معماری , دانلود پروژه معماری , دانلود پاورپوینت عمران , دانلود پروژه عمران,

آب در طراحی پارک و باغهای ایرانی

آب در طراحی پارک و باغهای ایرانی آب نما و استخر در باغ‌ های ایران یکی از ضروری‌ترین عناصر ایجاد باغ بوده است. استخر باغ‌های قدیمی دارای عمق زیاد و چندین فواره بوده‌اند از جمله استخر باغ بزرگ هزار جریب که در دوره صفویه در اصفهان احداث شد و پانصد فواره داشت .

در ایران باستان آب پیام‌آور روشنایی و پاکی به شمار می‌رفت و از ارزش زیادی برخوردار بود. شاید به علت اینکه ایران کشوری کم‌آب بوده، این مایع حیاتی بین ایشان قدر و منزلتی والا داشته است. آب در نزد ایرانیان نه تنها برای رفع نیازها مورد استفاده قرار می‌گرفته، بلکه از لحاظ معنوی و روحی نیز تاثیر بسیاری داشته است. آب با قابلیت‌های مختلف خود مانند حیات، تازگی، درخشندگی، پاکیزگی، رونق و رواج روشنایی، سکون و آرامش و تحرک، احساس‌های متفاوت در روح و روان انسان گذارده است. به همین دلیل همواره در مکان‌هایی که ساخته دست بشر هستند، به صورت‌های مختلف برای خود جا باز کرده است. این مساله در رابطه با مکان‌هایی مانند پارک یا باغ بیشتر چشمگیر است. زیرا عنصر آب به عنوان یکی از زیباترین زمینه‌های دید و یکی از موارد تکمیلی فضای سبز مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته در این مکان‌ها وجود آب برای پاکیزگی محل و آبیاری درختان و گل‌ها یا استفاده برای سرویس‌های بهداشتی، ضروری و پراهمیت است.

در باغهای ایرانی، برای ایجاد محیطی آرام، خنک و پرسایه، چاره‌ای جز احداث جوی‌های آب در طول تمام باغ نبوده است و معمولا این جوی‌ها در تقاطع‌ها به حوضچه تبدیل می‌شدند. آب از جوی‌ها که اغلب از حوضخانه عمارت باغ آغاز و در فاصله‌های منظم با استفاده از شیب طبیعی زمین با تکرار آبشارها به داخل حوضچه‌ها روان می‌شد.


==========

پاورپوینت آماده برای ارائه ، ویژه دانشجویان معماری. قابل ویرایش ، تنها کافیست نام خود را بعنوان تهیه کننده وارد کنید.

==========

فرمت: پاورپوینت

حجم: 1 MB

صفحات: 31 اسلاید

==========

 

برای دانلود پاورپوینت آماده آبنما اینجا کلیک کنید.

 

منبع: www.saze20.ir    *  پروژه های آماده عمران و معماری  *

 


دانلود پاورپوینت عایق ها

دانلود پاورپوینت عایق ها

 دانلود پاورپوینت عایق ها, انواع عایق ها, دانلود پاورپوینت انواع عایق ها,عایق های حرارتی برودتی, عایق های رطوبتی , عایق های صوتی, عایق های الکتریکی, تعریف انواع عایق ها, مواد تشکیل دهنده عایق های حرارتی, عایقهای پایه شیمیایی, عایقهای پایه گیاهی, عایقهای مصالح ساختمانی, عایق میکرو گویجه سرامیکی, عایق های صوتی , عایق های آکوستیک, مزایای عایق کاری ,  دانلود پاورپوینت ,دانلود پاورپیونت آماده , دانلود پاورپوینت معماری , دانلود پروژه معماری , دانلود پاورپوینت عمران , دانلود پروژه عمران,

دسته بندی نوعی عایقها:

1- حرارتی برودتی

2- رطوبتی

3- صوتی

4- الکتریکی

 

تعریف کلی:

عایق حرارتی: عایق حرارتی مواد و مصالحی هستند که مقاومت زیادی در مقابل عبور گرما دارندو می توان بوسیله آنها تا آنجا که ممکن است از انتقال حرارت محل گرم شده  یا لوله های حامل آبگرم یا کانالها و...جلوگیری کردتا در مصرف سوخت جلوگیری شود

عایق رطوبتی: نفوذ رطوبت به عایق های حرارتی باعث کاهش خاصیت آن شده برای جلوگیری از این امرباید از عایق های رطوبتی استفاده نمود عایق های رطوبتی موادی هستند که از رسیدن رطوبت از یک طرف به طرف دیگر جلوگیری می کنند

عایق صوتی: این عایق از انتقال صدا از یک محل به محل دیگر جلوگیری می کند. مسئله کنترل صدای حاصل ازفن ها و موتورهاو حتی حرکت سیال در لوله در تاسیسات از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

عایق الکتریکی: این عایق ها برای جلوگیری از عبور جریان های الکتریکی استفاده می شوند.

....


فهرست:

انواع عایق ها

تعریف انواع عایق ها

مواد تشکیل دهنده عایق های حرارتی

عایق های پایه معدنی

عایق پشم معدنی

پروسه تولید پشم شیشه

پشم سنگ

پروسه تولید پشم سنگ

پشم سرباره SLAG WOOL

عایقهای سیلیکات

الیاف کربنی  carbon_fiber

الیاف شیشه fiber glass

شیشه سلولی  Cellular glass

الیاف سرامیکی نسوز( ceramic fiber)

الیاف آزبستی

عایقهای پایه شیمیایی

عایقهای از جنس EPDM (اتیلن – پروپیلن- داین-منومر)

اسفنج پلی استایرن polystyrene foam

پلی استایرن اکسترود(XPS)

اسفنج پلی یورتان POLYURETHANE FOAM

اسفنج پلی اتلین(پلی فوم) Polyethylene foam

اسفنج فنولیک Phenolik foam

اسفنج اوره فرم آلدئید Urea formaldehyde foam

عایقهای پایه گیاهی

عایق دیاتومه ای ( diatomaceous insulation )

چوب پنبه(cork)

عایق سلولزی (cellulose insulation)

پشم چوب(wood wool)

عایقهای مرکب یا چندلایه

عایق های جدار نور گذر

پنجره دو جداره با قابUPVC

عایقهای مصالح ساختمانی

ورمیکولیت ( vermiculite)

رس منبسط ( expanded clay) - لیکا (LECA)

عایق های مدرن

نانو عایق ها  NANSULATE

نانو عایق پتویی(Carpet X)

عایق کاری دینامیکی

پانل های عایق خلاء VIP- Vacuum insulation panels

عایق میکرو گویجه سرامیکی

پانل های عایق پر شده با گاز (Gas-Filled-Panel)

پوشش های ضد حریق

عایق های صوتی (آکوستیک)

عایق های رطوبتی

مزایای  عایق کاری به طور کلی

                          

==========

پاورپوینت آماده برای درس عناصر و جزییات.

پاورپوینت آماده برای ارائه ، ویژه دانشجویان عمران، ساختمان و معماری. قابل ویرایش ، تنها کافیست نام خود را بعنوان تهیه کننده وارد کنید.

==========

فرمت: پاورپوینت

حجم: 1 MB

صفحات: 59 اسلاید

==========

 

برای دانلود پاورپوینت عایق ها اینجا کلیک کنید.

 

منبع: www.saze20.ir    *  پروژه های آماده عمران و معماری  *


دانلود پاورپوینت زندگی نامه نورمن فاستر

دانلود پاورپوینت زندگی نامه نورمن فاستر

دانلود پاورپوینت زندگی نامه نورمن فاستر, بیوگرافی نرمن فاستر,  دانلود پاورپوینت ,دانلود پاورپیونت آماده , دانلود پاورپوینت معماری , دانلود پروژه معماری , دانلود پاورپوینت عمران , دانلود پروژه عمران,  

نورمن فاستر ، در اول ماه ژوئن1935 در شهر منچستر متولد شد. پس از اتمام دوره متوسطه ، به صورت نیمه وقت و به عنوان منشی در تالار شهر منچستر شروع به کار کرد . سپس به خدمت سربازی رفت و در حین خدمت در نیروی هوایی ، در زمینه مهندسی الکترونیک مهارت یافت و اطلاعاتی در مورد هواپیما کسب کرد . در نهایت ، به دلیل علاقه به هواپیماهای گلایدر به یک خلبان ماهر تبدیل شد . 1955 پس از اتمام دوره دوساله سربازی ، در دفتر دو تن از معماران منچستر مشغول به کار شد.

1956 با ثبت نام در دانشگاه معماری منچستر ، به فراگیری دروس نسبتا سنتی ( در مقایسه با دروس و و رویکرد های متفاوت در انجمن معماران لندن و مدرسه ی معماری لیورپول ) پرداخت . با این حال ، در این سال ها توانست مهارت های منحصر به فردی در زمینه ی فنون ترسیم و ارائه به دست آورد.

اطلاعات کامل را درباره نورمن فاستر در این پاورپوینت قرار دارد که پس از دانلود تمام اطلاعات را در اختیار خواهید داشت.


==========

پاورپوینت آماده برای ارائه ، ویژه دانشجویان معماری. قابل ویرایش ، تنها کافیست نام خود را بعنوان تهیه کننده وارد کنید.

==========

فرمت: پاورپوینت

حجم: 1.6 MB

صفحات: 35 اسلاید

==========

 

برای دانلود پاورپوینت زندگی نامه نورمن فاستر اینجا کلیک کنید.

 

منبع: www.saze20.ir    *  پروژه های آماده عمران و معماری  *