عمران و معماری

مرجع تخصصی عمران و معماری

عمران و معماری

مرجع تخصصی عمران و معماری

شرایط جدید خرید خدمت اعلام شد

مجلس شرایط خرید خدمت سربازی برای مشمولان غایب را اعلام کرد


مجلس شرایط خرید خدمت سربازی برای مشمولان غایب را اعلام کرد

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ درباره شرایط خرید خدمت سربازی برای مشمولان غایب به ایرنا گفت: با رعایت اصل ۱۱۰ قانون اساسی و در راستای توجه به امر مقدس استحکام خانواده و فرزندآوری و تعیین تکلیف مشمولان غایب بیش از ۵ سال با اولویت افراد متأهل و بالاتر از ۳۵ سال سن که ضریب انجام وظایف مقدس سربازی تحت تاثیر تحلیل قوای جسمانی برای آنها امکانپذیر نیست، خرید سربازی امکانپذیر خواهد بود، بر این اساس افراد با پرداخت مبالغ مشخص شده، کارت معافیت از خدمت در زمان صلح را دریافت می‌کنند.


هزینه خرید خدمت سربازی چقدر است؟

دارندگان مدرک تحصیلی کاردانی و کمتر از آن با پرداخت ۲۵۰ میلیون تومان، دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد با پرداخت مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان و دارندگان مدرک پزشکی عمومی و دکترای تخصصی و بالاتر از آن در تمامی رشته‌ها با پرداخت مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان به حساب خزانه کل کشور می توانند سربازی خود را بخرند.


شرایط ویژه خرید خدمت برای مشمولان متاهل

همچنین مشمولان متاهل به ازای هر فرزند از ۲۰ درصد تخفیف تا سقف حداکثر ۶۰ درصد برخوردار خواهند بود و افراد متاهل تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی از تخفیف ۵۰ درصدی برخوردار شدند.


آیا این شرایط برای مشمولان خارج است کشور است؟

پس از انتشار خبر موافقت خرید خدمت سربازی، اقتصاد آنلاین نوشت؛ پیگیری‌ها نشان می‌دهد که این موضوع تمام افراد را شامل نمی‎‌شود و همچنان امکان خرید خدمت برای مشمولان غایب داخل کشور امکان‌پذیر نیست و این طرح تنها شامل مشمولان غابب خارج از کشور می‌شود.

کیومرث سرمدی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در این خصوص می‌گوید: این مصوبه برای غایبین خارج از کشور بوده که ۵ سال از مدت غیبتشان می‌گذرد و هنوز نهایی نیست.


حال باید دید واکنش اعضای کمیسیون تلفیق بودجه چیست و آیا این خبر تایید می‌شود یا خیر. ما پیگیر این موضوع هستیم و به محض دریافت اخبار جدید در همین صفحه به‌روزرسانی را انجام خواهیم داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد