عمران و معماری

مرجع تخصصی عمران و معماری

عمران و معماری

مرجع تخصصی عمران و معماری

دانلود پروژه های معماری بخش هشتاد و چهارم

پاورپوینت نورگیرها

شیشه های چاپدار که در انواع سخت سازی شده و معمولی ارائه می گردند شامل طرح های مختلف از جمله به شکل سنگهای گرانیتی تولید می شوند و برای نمای ساختمانها ، پارتیشنها ، نمای داخلی ساختمانها ، نورگیرها ، شیشه های لوازم خانگی ودربهای ورودی شیشه ای استفاده می شوند.




شیشه های چاپدار که در انواع سخت سازی شده و معمولی ارائه می گردند شامل طرح های مختلف از جمله به شکل سنگهای گرانیتی تولید می شوند و برای نمای ساختمانها ، پارتیشنها ، نمای داخلی ساختمانها ، نورگیرها ، شیشه های لوازم خانگی ودربهای ورودی شیشه ای استفاده می شوند.





انواع کناف مورد استفاده در ایران
انواع کناف از نظر مشخصات و مورد استفاده
– صفحات روکشدار گچی ساده (RG)
– صفحات روکش دار گچی مقاوم در برابر رطوبت (MR)





در معادن در درجه اول و در کارگاههای ساختمان در درجه دوم تعداد و شدت حرارت ناشی از کار بیشتر از سایر کارگاهها است.
9  تا 12 درصد نیروی شاغل را در کشورهای مختلف تشکیل می دهد.
بنابر گزارش سال 1997، Niosh  در آمریکا 6 درصد نیروی کار این کشور بوده در حالیکه جراحت ناشی از حوادث در این صنعت 15 درصد کل هزینه پرداخت غرامت به کارگران در همان سال بوده است.





بازاریابی ربایشی یا درونگرا چیست

پاورپوینت بازاریابی ربایشی یا درونگرا چیست شامل 28 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد.

در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .




بازاریابی لحظه چیست

پاورپوینت بازاریابی لحظه چیست شامل 23 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .





پاورپوینت مواد پلیمری

بشر با تلاش برای دستیابی به مواد جدید, با استفاده از مواد آلی (عمدتا هیدروکربنها) موجود در طبیعت به تولید مواد مصنوعی نایل شد. این مواد عمدتا شامل عنصر کربن , هیدروژن, اکسیژن, نیتروژن و گوگرد بوده و به نام مواد پلیمری معروف هستند.
مواد پلیمری یا مصنوعی کاربردهای وسیعی , از جمله در ساخت وسایل خانگی , اسباب بازیها, بسته بندیها , کیف و چمدان , کفش , میز و صندلی , شلنگها و لوله های انتقال أب , مواد پوششی به عنوان رنگها برای حفاظت از خوردگی و زینتی , لاستیکهای اتومبیل و بالاخره به عنوان پلیمرهای مهندسی با استحکام بالا حتی در دماهای نسبتا بالا در ساخت اجزایی از ماشین ألات, دارند.





این مصالح مواد پر کننده ای هستند که با سیمان واکنشی انجام نمی دهند و اغلب حدود 75 درصد حجم بتن را اشغال میکنند و بایستی طوری انتخاب شوند که مخلوط حاصل کیفیت مطلوب را داشته باشد ، در انتخاب دانه ها عوامل ذیل موثرند :
1- اقتصادی بودن مخلوط به این معنی که هر چه بیشتر در مخلوط موجود باشند ارزانتر خواهد بود .
2- مقاومت  کافی که بستگی تام به شکل مصالح و سطح شکسته آنها دارد .





این صفحات دارای هسته گچی بوده و سطح و لبه های طولی آنها با کاغذ محکم مخصوص پوشانده شده است.
صفحات روکش دار گچی در چهار نوع
معمولی RG
مقاوم در برابر رطوبت MR
مقاوم در برابر حریق FR
مقاوم در برابر حریق و رطوبت FM






نورمن فاستر ، در اول ماه ژوئن ۱۹۳۵ در شهر منچستر متولد شد. پس از اتمام دوره متوسطه ، به صورت نیمه وقت و به عنوان منشی در تالار شهر منچستر شروع به کار کرد . سپس به خدمت سربازی رفت و در حین خدمت در نیروی هوایی ، در زمینه مهندسی الکترونیک مهارت یافت و اطلاعاتی در مورد هواپیما کسب کرد . در نهایت ، به دلیل علاقه به هواپیماهای گلایدر به یک خلبان ماهر تبدیل شد . ۱۹۵۵ پس از اتمام دوره دوساله سربازی ، در دفتر دو تن از معماران منچستر مشغول به کار شد.




سر لرد نورمن فاستر در سال 1935 در منچستر انگلیس در خانواده ای فقیر به دنیا آمد شاید به آن زمان میان بچه های متولد شده در پایین شهر منچستر اتقاقی زیاد بزرگ نیافتاده بود پسری باموهایی مشکی به دنیا آمده بود  اما امروز نورمن فاستر  بزرگترین معمار بریتانیاست او حتی چهره سیاسی و اجتماعی بسیار خوبی در بین احزاب سیاسی و اجتماعی دارد .
 
از دلایل موفقیت او میتوان بهره بردن او از چشمانی مکانیکی و رویایی بی حد وحصر و بی پایان را می توان بر شمرد . امروز همان پسری که در که در منطقه فقیر نشین منچستر به دنیا آمده بود مردی شده با مقیاسی جهانی مردی که همه او را به شکوه و عظمت در خاطر جای دادند  درست مانند ساختمانهایش.






– چرا L.S.F؟
– مزایای روش پیش ساخته سازی LSF
– اجزای مختلف سیستم های PVH
– قطعات اساسی
– قطعات سازه ای
– مراحل ساخت یک ساختمان LSF به روش PVH
– مزایای سیستم PVH (ساختمان های پیش ساخته ی سبک LSF)






این پاورپوینت دارای 71 اسلاید با محتوای بسیار بالا می باشد که برای درس معماری اسلامی آماده شده است و با توجه حجم بالای محتوا و مطالب خود ، بعنوان یک مطلب آموزشی بسیار مفید کاربرد دارد. در ادامه میتوانید بخشی از این پاورپوینت را مطالعه کنید.





این پاورپوینت دارای 71 اسلاید با محتوای بسیار بالا می باشد که برای درس معماری اسلامی آماده شده است و با توجه حجم بالای محتوا و مطالب خود ، بعنوان یک مطلب آموزشی بسیار مفید کاربرد دارد. در ادامه میتوانید بخشی از این پاورپوینت را مطالعه کنید.




پاورپوینت کاروانسرا برای درس معماری اسلامی آماده شده ، که دارای 37 اسلاید با محتوای بالا می باشد. بخشی از این پاورپوینت را در ادامه برای شما قرار داده ایم.





پاورپوینت مناره برای درس آشنایی با معماری اسلامی آماده شده که دارای 34 اسلاید می باشد. این پاورپوینت برای آموزش کاربرد بسیار خوبی دارد و استفاده از آن بخصوص برای دانشجویان معماری توصیه می شود. در ادامه بخشی از پاورپوینت را قرار داده ایم.




آسایش در زندگی به عنوان مهمترین هدف در طراحی معماری مطرح است . و مهمترین هدف برای یک معمار تامین شرایط مناسب برای کاربران محیط مورد نظر است.
رسیدن به یک شرایط مناسب آسایش جزو اهداف مهم فناوری معماری در کنار نگاه هنرمندانه و معمارانه به پروژه های ساختمانی است.
امروزه  به دلایل مختلف اقتصادی و اجتماعی ، توجه به طراحی اقلیمی تبدیل به شعاری جهانی شده است.





سیکل تراکمی تبخیری یکی از مهمترین سیکلهای قابل قبول در تبرید تجاری  می باشد و در این سیکل مبرد بطور متناوب تبخیر و تقطیر شده و بخار بوسیله کمپرسور متراکم می گردد.
سیکل کارنو سیکلی است که در هنگام عمل کارآیی آن از حدود درجات حرارت تعیین شده تجاوز نمی کند. این سیکل برای ماشینهای حرارتی و ‏بر اساس اصول ترمودینامیکی عمل می کند .
در سیکل کارنو برای ماشینهای حرارتی انرژی با درجه حرارت بالا از منبع انرژی خارجی گرفته شده ‏پس از تبدیل قسمتی از آن بکار حرارت به محیطی با درجه حرارت کمتر داده می شود. در صورتیکه در سیکل کارنو در تبرید عمل معکوس می باشد به این معنی که انرژی حرارتی از محیطی  با درجه حرارت پایین گرفته شده و در فضایی با درجه حرارت بیشتر دفع می شود.






آب و هوای گرم و خشک در تابستان ، سرد وخشک در زمستان
بارندگی بسیار اندک
رطوبت هوا بسیار کم
پوشش بسیار کم گیاهی





نمونه ای از هنر سنتی مردم خانیک ساخت شومینه با استفاده از گچ و گل است که در درون دیوار خانه ها تعبیه شده و برای گرم کردن و روشنایی از آن استفاده می کردند . و سوخت آن هم هیزم بوده است.




این پاورپوینت دارای 44 اسلاید بوده و در آن برای درک بهتر از نمودارها و تصاویر در کنار متن و توضیحات استفاده شده است. پاورپوینت مسجد برای درس آشنایی با معماری اسلامی تهیه شده که در ادامه بخشی از آن را برای مطالعه قرار داده ایم و با خرید این پاورپوینت به تمام مطالب آن دسترسی خواهید داشت.




انواع ارتباط بین انسان و طبیعت
– ارتباط غیرسامانه ای گسسته
– ارتباط سامانه ای گسسته
– ارتباط سامانه ای پیوسته ( ارگانیک )




معنای لغوی مسجد برگرفته از سجود است به معنای محل سجده و در اصطلاح به مکانی اطلاق میشود که جایگاه عبادت است در برابر حق
مسجد بایستی در مکانی باشد که زمینش از هر گونه نا پاکی و پلیدی مصون باشد و محلی هم برای عبادت است و هم برای یکپارچگی امت




این فایل پاورپوینت دارای ۱۴۸ اسلاید می باشد.
گائودی در سال ۱۸۵۲ میلادی در ناحیه توراگونا در کاتالونیای اسپانیا به دنیا آمد هر چند محل تولد گائودی به روشنی مشخص نیست و در این مورد میان مورخان اختلاف نظر وجود دارد , اما مسلمان  است که او یک روز پس از تولد در کلیسای رئوس غسل تعمید یافت .
پدر گائودی آهنگر بود و او کوچکترین فرزند در میان پنج فرزند خانواده بود. گائودی از همان نخستین سالهای کودکی به خاطر ابتلاء به بیماری رماتیسم قادر به بازی با دیگر کودکان همسالان خود نبود و به خاطر درد شدید پاهایش , هر بار که قصد خروج از خانه را داشت باید از قاطر استفاده می کرد.









بتن و فولاد دو نوع مصالحی هستند که امروزه بیشتر از سایر مصالح در ساختمان انواع بناها از قبیل ساختمان پلها،ساختمان سدها، ساختمان متروها،ساختمان فرودگاه ها و ساختمان بناهای مسکونی و اداری و غیره به کار برده می شوند و شاید به جرأت می توان گفت که بدون این دو پیشرفت جوامع بشری به شکل کنونی میسر نبود بتن به طور کلی محصولی است که از اختلاط آب با سیمان آبی و سنگدانه های مختلف در اثر واکنش آب با سیمان در شرایط محیطی خاصی به دست می آید و دارای ویژگیهای خاص است.





پاورپوینت قالب میزی در 63 اسلاید برای درس قالب بندی آماه شده است. در ادامه فهرست این پاورپوینت و بخشی از آن را همراه با پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت مشاهده خواهید کرد و در صورت تمایل می توانید اقدام به خرید نمایید.
در ابتدای پاورپوینت قالب میزی مختصری درباره قالب سازی ، مزایای قالب بندی و پروسه تولید قالب پرداخته می شود و پس از آن توضیحات بخش اصلی یعنی قالب میزی شروع می شود و همراه با توضیحات کامل ، به ارائه تصاویر مرتبط پرداخته تا درک بهتری از این سیستم را برای خواننده پدید آورد. این پاورپوینت دارای 63 اسلاید بوده و برای درس قالب بندی آماده شده است. در ادامه فهرست پاورپوینت قالب میزی را برای شما آماده کرده ایم:



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد