عمران و معماری

مرجع تخصصی عمران و معماری

عمران و معماری

مرجع تخصصی عمران و معماری

تاثیر شیوه‌های مدیریت کلاس درس در میزان رضایتمندی و یادگیری دانش‌آموزان

تاثیر شیوه‌های مدیریت کلاس درس در میزان رضایتمندی و یادگیری دانش‌آموزان

تاثیر شیوه‌های مدیریت کلاس درس در میزان رضایتمندی و یادگیری دانش‌آموزاندسته: علوم تربیتی 
بازدید: 1 بار 
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 183 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 143 

رشد و بالندگی نظام آموزشی،یکی از ویژگی های بارز عصر حاضر محسوب می شودزیرا از یک طرف تقاضا برای آموزش افزایش یافته و از طرف دیگر نیاز به تغییر در تصمیم گیری و بهبود کیفی و کمی و ایجاد فرصت های برابر و مساوی آموزش برای همگان نقش مدیریت کلاس را به وظیفه و مسئولیتی سنگین و دشوار تبدیل کرده است

قیمت فایل فقط 16,900 تومان

خرید

رشد و بالندگی نظام آموزشی،یکی از ویژگی های بارز عصر حاضر محسوب می شود.زیرا از یک طرف تقاضا برای آموزش افزایش یافته و از طرف دیگر نیاز به تغییر در تصمیم گیری و بهبود کیفی و کمی و ایجاد فرصت های برابر و مساوی آموزش برای همگان نقش مدیریت کلاس را به وظیفه و مسئولیتی سنگین و دشوار تبدیل کرده است. مدیریت کلاس عبارت است از رهبری کردن امور کلاس از طریق تنظیم برنامه درسی، سازماندهی مراحل کار و منابع، سازماندهی محیط، بالا بردن کارایی، نظارت بر پیشرفت شاگردان و پیش بینی مسائل بالقوه است. بنابراین معلمان با شناخت و آگاهی از روش های گوناگون مدیریت کلاس درس می توانند در پیشرفت تحصیلی دانش آموزانشان تاثیرگذار باشند. براین اساس و با عنایت به اهمیت موضوع مورد بحث تحقیقی تحت عنوان «تاثیر شیوه های مدیریت کلاس درس در میزان رضایتمندی و یادگیری دانش آموزان دخترمقطع متوسطه» انجام گرفته است. فرضیات تحقیق به صورت زیر مطرح شده است:

1.آیا مدیریت و اداره کلاس درس به شیوه آمرانه «سلطه جویانه» در میزان رضایت مندی و یادگیری دانش آموزان تاثیردارد؟

2. آیا مدیریت و اداره کلاس درس به شیوه مشارکتی (مشورتی) در میزان رضایتمندی و یادگیری دانش آموزان تاثیری دارد؟

3. آیا مدیریت و اداره کلاس درس به شیوه تلفیقی (آمرانه-مشارکتی)در میزان رضایتمندی و یادگیری دانش آموزان تاثیر دارد؟

روش پژوهش دراین بررسی،توصیفی از نوع پیمایشی می باشد و جامعه آماری مورد بررسی کلیه دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهربابل می باشد که تعداد کل آنها 8376 نفر می باشد. حجم نمونه آماری این پژوهش براساس داده های جدول کرجسی و مورگان 367 نفر می باشند که به صورت نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته دارای 25 سوال بسته پاسخ بر مبنای مقیاس درجه بندی لیکرت با سطوح پاسخ (خیلی زیاد،زیاد،متوسط،کم و خیلی کم) استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات از روش های آمار توصیفی (رسم نمودارها،محاسبه درصدها،محاسبه میانگین) و آمار استنباطی (آزمون،کای اسکوئر(X2) Chi-squre برای پاسخ به سوالات ویژه پژوهش) استفاده شده است.



قیمت فایل فقط 16,900 تومان

خرید

.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد