عمران و معماری

مرجع تخصصی عمران و معماری

عمران و معماری

مرجع تخصصی عمران و معماری

جبرانسازی ثابت پخش شده یکنواخت

جبرانسازی ثابت پخش شده یکنواخت

جبرانسازی ثابت پخش شده یکنواختدسته: برق 
بازدید: 1 بار 
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 1104 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 82 

طبیعت افزایش بار ناگهانی شامل نابرابری در دامنه و همچنین اختلاف زاویه الکتریکی مؤلفه فرکانسی اصلی ولتاژ فازها است

قیمت فایل فقط 12,900 تومان

خرید

ولتاژ تولید شده در شبکه های قدرت سه فاز متعادل، به صورت سینوسی با دامنه های برابر بوده و هر فاز با فاز دیگر 120 درجه الکتریکی اختلاف دارد. یک سیستم سه فاز را "نامتعادل" گویند، هرگاه دامنه و یا اختلاف زاویه ولتاژهای فاز یا خط آن با هم نابرابر باشد.

اصولاً عدم تعادل ولتاژ مسأله ایست که از طرف شرکت های توزیع انرژی الکتریکی کمتر مورد توجه قرار می­گیرد، چراکه اثرات منفی آن در کوتاه مدت آشکار نمی­شود. بطور معمول بررسی کیفیت توان[1] الکتریکی در سطح توزیع به پدیده هایی از نوع کاهش ولتاژ[2]، افزایش ولتاژ[3]، اضافه ولتاژ[4]، افت ولتاژ[5]، ولتاژهای ضربه[6]، صاعقه[7] و وقفه ها (خروجها)[8] محدود می­شود که خود این پدیده ها نیز می­توانند باعث ایجاد شرایط دشوار عدم تعادل شوند. هدف از این مقاله بررسی عدم تعادل و اثرات آن در شبکه های فشار ضعیف (V400) توزیع است.

بی شک کارآمدترین شیوه برای بررسی عدم تعادل، روش "مولفه های متقارن" است که اولین بار در سال 1918 توسط فورتسکیو[9] مطرح شد. فورتسکیو در مقاله معروف خود ثابت کرد که، یک سیستم نامتعادل متشکل از n فیزور وابسته را می توان به n سیستم متعادل مستقل موسوم به مؤلفه های متقارن تبدیل کرد و برای دستیابی به این منظور یک تبدیل خطی نیز تعریف نمود.

 در طی سالیان گذشته با گسترش سیستم های قدرت، متعاقباً تعداد و انواع مصرف کننده ها نیز افزایش یافته­اند. این افزایش در تنوع مصرف کننده­ها باعث شده است که اهمیت پدیده عدم تعادل و کنترل آنها نیز دوچندان شود. از طرفی گسترش روز افزون مصرف کننده های غیرخطی سوئیچ شونده با عناصر الکترونیک قدرت باعث افزایش بار ناگهانی می­شود و از طرف دیگر مصرف کننده هایی (از جمله، خود مصرف کننده های سوئیچ شونده الکترونیک قدرت) نیز به بازار مصرف وارد شده اند که حساسیت بالایی به عدم تعادل دارند. این فرایند باعث شد که مهندسین با دید تخصصی تری به مسأله عدم تعادل نگریسته و استانداردهایی جهت سنجش عدم تعادل مطرح کنند که بتواند معیار مشخصی از نابرابری دامنه و اختلاف زاویه فازها باشد.

تاکنون تعاریف مختلفی از عدم تعادل در یک سیستم سه فاز ارائه شده‌اند،

جبرانسازی ثابت پخش شده یکنواخت

قیمت فایل فقط 12,900 تومان

خرید

.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد