عمران و معماری

مرجع تخصصی عمران و معماری

عمران و معماری

مرجع تخصصی عمران و معماری

حفاظت ولتاژ و جریان در توربین­های بادی

حفاظت ولتاژ و جریان در توربین­های بادی

حفاظت ولتاژ و جریان در توربین­های بادیدسته: برق 
بازدید: 4 بار 
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 3256 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 72 

حفاظت از توربین­های بادی و سیستم­های جمع­کننده یا کلکتور مزارع بادی موضوع چندین نشریه­ی فنی در سال­های اخیر را به خود اختصاص داده است دو نوع مزارع بادی وجود دارد مزارع بادی بزرگ که در خشکی یا ساحل دریا نصب شده و شامل تعداد زیادی توربین بادی متصل به هم می­باشند و یک توربین بادی تنها که از طریق خطوط توزیع به سیستم قدرت متصل می­گردد

قیمت فایل فقط 9,900 تومان

خرید

انرژی باد نظیر سایر منابع انرژی تجدیدپذیر، بطور گسترده ولی پراکنده در دسترس می­باشد. از انرژی­های بادی جهت تولید الکتریسیته و نیز پمپاژ آب از چاه­ها و رودخانه­ها، گرمایش خانه و نظیر اینها می­توان استفاده کرد. با افزایش روزافزون هزینه­ی تولید انرژی و همجنین کمبود و به پایان رسیدن منابع تولید انرژی، نیاز به بهره­گیری از انرژی­های طبیعی و منابع تجدیدپذیر برای تولید انرژی، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. انرژی حاصل از باد یکی از منابع طبیعی تولید انرژی می­باشد که با توجه به مهیا بودن بستر لازم، در بسیاری از کشورهای جهان نظیر آلمان و تا حدودی کشور ما مورد توجه قرار گرفته است.

حفاظت از توربین­های بادی و سیستم­های جمع­کننده یا کلکتور مزارع بادی موضوع چندین نشریه­ی فنی در سال­های اخیر را به خود اختصاص داده است. دو نوع مزارع بادی وجود دارد: مزارع بادی بزرگ که در خشکی یا ساحل دریا نصب شده و شامل تعداد زیادی توربین بادی متصل به هم می­باشند و یک توربین بادی تنها که از طریق خطوط توزیع به سیستم قدرت متصل می­گردد.

یک وحد توربین-ژنراتور بادی شامل بدنه­ی توربین بادی، یک ژنراتور القایی، کنترل توربین-ژنراتور، بریکر، ژنراتور و ترانسفورماتور افزاینده می‌باشد. ولتاژ تولید شده ژنراتور معمولا 690 ولت بوده و برای انتقال، به سطح 20 یا 5/34 کیلوولت تبدیل می­شوند. تعدادی از خروجی­های این ترانسفورماتورهای قدرت توربین­هااز طریق بریکر خود به یک باس متصل می­شوند. این باس کلکتور یا جمع­کننده نام دارد. چندین کلکتور با یکدیگر ترکیب شده و ترانسفورماتور اصلی را تغذیه می­کنند. توان الکتریکی تولید شده از انرژی بادی، از طریف این ترانسفورماتور با خطوط انتقال به شبکه­ی قدرت متصل خواهد شد. اگر نیاز به جبران­سازی توان رآکتیو باشد، خازن­ها یا سایر ادوات FACTS به باس اصلی متصل خواهند شد.

باید توجه شود که با افزایش توان و کارآیی توربین­های بادی، طرح­های حفاظتی ساده که شامل فیوزها می­باشند، دیگر به اندازه­ی کافی از توربین و ادوات دیگر آن حفاظت نخواهند کرد و باید از طرح­های کامل و جامع­تری برای حفاظت رله­ای جامع برای حفاظت از تجهیزات گران­قیمت توربین مورد استفاده قرار گیرد. مقایسه انواع توربین­-ژنراتورهای بادی رایج و ژنراتور القایی دو تحریکه بدون جاروبک

در این قسمت جنبه­های مختلف فنی و به خصوص قابلیت گذار از ولتاژ کم انواع توربین­های بادی رایج شامل توربین­ بادی سرعت ثابت، توربین بادی دارای ژنراتور القایی دو تحریکه و توربین بادی دارای مبدل الکترونیک قدرت با ظرفیت کامل با یکدیگر مقایسه می­شود. سپس این توربین­-ژنراتورها با ژنراتور القایی دو تحریکه بدون جاروبک که اخیرا جهت کاربرد در توربین­های بادی مطرح شده­اند، مقایسه می­شوند. قابلیت گذار این نوع ژنراتورها با کمک شبیه­سازی در حوزه زمان بررسی می­شود.

حفاظت ولتاژ و جریان در توربین­های بادی

قیمت فایل فقط 9,900 تومان

خرید

.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد