عمران و معماری

مرجع تخصصی عمران و معماری

عمران و معماری

مرجع تخصصی عمران و معماری

دانلود پلان دانشگاه تهران

دانلود پلان دانشگاه تهران

 

دانشگاه تهران بزرگترین مرکز آموزش عالی در ایران و قدیمیترین دانشگاه ایران است که در سال ۱۳۱۳ با حمایت رضاشاه پهلوی تأسیس شد.این دانشگاه هم اکنون دارای ۲۵ دانشکده است و از استادان مجرب ایرانی در بیشتر رشته ها بهره می گیرد. با داشتن ۳۲ هزار دانشجو یکی از بزرگ*ترین دانشگاه های خاورمیانه می باشد.

این دانشگاه بر اساس موسسات آموزش عالی فرانسه الگوبرداری شد و حتی طراحان ساختمان های دانشگاه تهران مهندسین فرانسوی بودند، و دروس و برنامه های هنرکده (دانشکده هنرهای زیبای فعلی) دقیقاً بر اساس الگوی موسسه اکول د بوزار طراحی گردید.

پردیس و بناهای این دانشگاه توسط معماران اروپایی رولاند دوبرول، ماکسیم سیرو، مارکوف، آلکساندر موزر، آندره گدارد، و محسن فروغی طراحی گردید. در سال ۱۹۷۱ ساختمان جدید کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران با طراحی عبدالعزیز فرمانفرمایان گشوده شد. هر دانشکده و اکثر گروه ها نیز کتابخانهٔ تخصصی خود را دارند.

در اینجا برای مهندسان و دانشجویان نقشه پلان دانشگاه را به صورت یک فایل اتوکدی با مقیاس 1 به 2000 قرار داده ایم که به عنوان یک مجموعه موفق دانشگاهی به عنوان اولین دانشگاه ایران، برای طراحی سایر دانشگاه ها مفید خواهد بود.


 منبع: www.saze20.ir   *  پروژه های آماده عمران و معماری  *


برای دانلود رایگان پلان دانشگاه تهران به ادامه مطلب مراجعه نمایید...


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد