به دنبال اصلاح بنیادین در حوزه ساختمان هستیم

آیین‌نامه کنترل ساختمان بیش از ۶ ماه است که در امور زیربنایی دولت در حال بررسی است تا مهندسان پاسخگویی روشنی در برابر صاحب‌‌کار و مسئولیت طراحی و اجرا داشته باشند.
 وزیر راه و شهرسازی با تاکید برآنکه وزارت راه وشهرسازی در پی اصلاح بنیادین در حوزه ساختمان است گفت: آیین‌نامه کنترل ساختمان بیش از ۶ ماه است که در امور زیربنایی دولت در حال بررسی است تا مهندسان پاسخگویی روشنی در برابر صاحب‌‌کار و مسئولیت طراحی و اجرا داشته باشند.
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی صبح امروز پنجشنبه ۱۹ اسفندماه در حاشیه بازدید از برگزاری آزمون ورود به حرفه صلاحیت مهندسان در پردیس دانشکده هنرهای زیبا در گفتگو با خبرنگاران اهداف برگزاری آزمون و اثراتی که برگزاری آزمون‌های حرفه‌ای مهندسی در افزایش کمی و کیفی ساخت و ساز و پروژه‌های عمرانی دارد را تشریح کرد.
آخوندی گفت: مردم عزیز می‌دانند که بزرگ‌ترین سازمان حرفه‌ای ایران سازمان نظام مهندسی ساختمان است و فارغ‌التحصیلان این رشته پس از آنکه از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند برای آنکه بتوانند ورود به حرفه پیدا کنند باید از روابط، مقررات و همچنین مسائل حقوقی و مسئولیت‌هایی که در ارتباط با شهرداری، دولت یا کارفرمایان خود دارند آشنا شوند.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی رشته‌های مهندسی باید حتما آزمون حرفه‌ای بدهند تا مطمئن شویم که می‌توانند در کار حرفه‌ای یک کار نهایی و کامل را به مردم و جامعه ارائه کنند به همین دلیل نیز همه‌ساله آزمون‌های حرفه‌ای مهندسی برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه ۱۳۰ هزار مهندس در آزمون ورود به صلاحیت حرفه‌ای شرکت کرده‌اند گفت: تنها ۲۴ هزار نفر در تهران شرکت کردند و در تمامی استان‌های کشور این آزمون در ۵ رشته مهندسی ساختمان و در ۱۱ گرایش در حال برگزاری است.


ادامه مطلب....