عمران و معماری

مرجع تخصصی عمران و معماری

عمران و معماری

مرجع تخصصی عمران و معماری

دانلود پروژه درس شبکه عصبی

پروژه درس شبکه عصبی

پروژه درس شبکه عصبیدسته: هوش مصنوعی 
بازدید: 15 بار 
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 600 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 49 

در این مقاله طراحی پایدارساز سیستم قدرت فازی (FPSS) با استفاده از ورودی های گسسته ارایه شده است که در اینجا توسط شبکه عصبی(NNSS) شبیه سازی می گردد

قیمت فایل فقط 7,900 تومان

خرید

در این مقاله طراحی پایدارساز سیستم قدرت فازی (FPSS) با استفاده از ورودی های گسسته ارایه شده است که در اینجا توسط شبکه عصبی(NNSS) شبیه سازی می گردد و با شبیه سازی مقاله مورد مقایسه قرار می گیرد. FPSS تنها از سیگنال های یک دستگاه اندازه گیری، به نام سرعت ژنراتور استفاده می کند. سیگنال سرعت با تبدیل شدن به حالت گسسته، به سه ورودی تبدیل می شود و به FPSS داده می شود. برای بررسی صحت روش ارایه شده، یک سیستم ساده قدرت که شامل یک ژنراتور به همراه یک خط انتقال که به باس بی نهایت متصل شده است، شبیه سازی شده است. سیستم توسط سیمولینک مطلب شبیه سازی شده است دراین پروژه شبکه عصبی مدل سازی شده با مدل سیستم فازی مقایسه شده است

در نهایت پس از m فایل نویسی و سیمولینک شبکه عصبی و سیستم فازی و همچنین سیستم قدرت بدون سیستم فازی و شبکه عصبی و مقایسه آنها به واضح مشخص است که شبکه عصبی کارایی بهتری دارد،پایدارساز سیستم قدرت (FPSS) با پایدار ساز سیستم قدرت شبکه عصبی( (NNPSSمقایسه می گردد،FPSS و NNPSS تنها از سیگنال های یک دستگاه اندازه گیری، به نام سرعت ژنراتور استفاده می کنند. سیگنال سرعت با تبدیل شدن به حالت گسسته، به سه ورودی تبدیل می شود و به FPSS و NNPSS داده می شود.. هر دوسیستم توسط سیمولینک مطلب شبیه سازی شده است ضمنا" سیستم درحالت کلی بدون شبکه عصبی و سیستم فازی نیزشبیه سازی شده ((NOPSSوبا دوحالت سیستم فازی و شبکه عصبی مقایسه گردیده،با توجه به شبیه سازی ها، جواب های شبکه عصبی (NNPSS (در مقایسه با FPSS های مرسومی که توسط روش های بهینه سازی ارایه می شود، بسیار مناسب تر می باشد.


پروژه درس شبکه عصبی

 

قیمت فایل فقط 7,900 تومان

خرید


بررسی نقش رسانه ها در تعلیم و تربیت

بررسی نقش رسانه ها در تعلیم و تربیت

بررسی نقش رسانه ها در تعلیم و تربیتدسته: علوم اجتماعی 
بازدید: 6 بار 
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 343 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 142 

رسانه های مکتوب مانند کتب و مجلات و روزنامه ها بعد از اختراع صنعت چاپ و خط پا به عرصه وجود نهادند و با گذشت زمان وسعت آنها رو به افزایش نهاده است

قیمت فایل فقط 7,900 تومان

خرید

شرح مختصر:

رسانه های مکتوب مانند کتب و مجلات و روزنامه ها بعد از اختراع صنعت چاپ و خط پا به عرصه وجود نهادند و با گذشت زمان وسعت آنها رو به افزایش نهاده است . این رسانه ها ابتدا در جهان اسلام با کیفیت هر چه بیشتر و بهتر ظهور کرد ولی متاسفانه باگذشت زمان از کیفیت آنها کاسته شده است ولی همین رسانه ها در جهان غرب و اروپا از غنای علمی برخوردار است که نشأت گرفته از کتب معتبر در اسلام است.

با پیشرفت علم و تکنولوژی ، رسانه ها نیز گسترش یافته و از کیفیت زیادی برخوردار شده است. بعد از رسانه ها ی مکتوب ، در طول یکی دو قرن گذشته رسانه های جدیدی همچون تلفن و ضبط صوت و گرامافون و برخی رسانه های آموزشی دیگر همچون اسلاید پا به عرصه ی وجود نهاده است.

بعد از رسانه های فوق رسانه هایی همچون تلویزیون و رادیو و سینما ابتدا در جهان غرب و اروپا به وجود آمد که امروزدر طول نزدیک به یک قرن در سراسر دنیا ، این رسانه ها بعنوان مهمترین رسانه و مهمترین رسانه در تعلیم و تربیت مطرح بوده و هستند.

علم و صنعت همچنان در حال پیشرفت است که همراه آن دستاورد های مهمی در ظهور برخی دیگر از رسانه بوجود آورده است که می توان به ظهور اینترنت و ماهواره و کامپیوتر و نقش و کاربرد بسیار مهم آن دردنیای امروز اشاره نمود.


قیمت فایل فقط 7,900 تومان

خرید


مشکلات بافتهای فرسوده در شهرهای بزرگ

مشکلات بافتهای فرسوده در شهرهای بزرگ

مشکلات بافتهای فرسوده در شهرهای بزرگدسته: عمران و ساختمان 
بازدید: 8 بار 
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 8054 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 149 

مشکلات بافتهای فرسوده درشهرهای بزرگ همواره یکی ازدغدغه های مردم ومدیران شهری بوده است، زیرا سکونت وکار دراین نوع بافتهای شهری هرگز بازدهی مطلوب را ندارند زیرااستاندارهای مسکن زندگی درآنها بدلیل فرسودگی شدید یا نسبی بسیار پایینتر از قسمتهای دیگر شهر میباشد

قیمت فایل فقط 8,900 تومان

خرید

شرح مختصر:

مشکلات بافتهای فرسوده درشهرهای بزرگ همواره یکی ازدغدغه های مردم ومدیران شهری بوده است، زیرا سکونت وکار دراین نوع بافتهای شهری هرگز بازدهی مطلوب را ندارند زیرااستاندارهای مسکن زندگی درآنها بدلیل فرسودگی شدید یا نسبی بسیار پایینتر از قسمتهای دیگر شهر میباشد. بافت فرسوده شهری به بافتی اطلاق میشود که از ابعاد کیفی وکمی وهمچنین ازلحاظ تجهیزات و تأسیسات شهری در سطح پایین قرار گرفته باشد مشکلات اصلی اینگونه بافتها بهنگام مخاطرات طبیعی بروز میکند که باید توجه مسئولین بیشتر متوجه اینگونه بافتها باشد عنوان بافت فرسوده شهری به با فتی اطلاق میشود که از ابعاد کیفی وکمی مسکن وتاسیسات وتجهیزات وابسته به آن درسطح بسیار پایینی از برخورداری است.این بافت بعنوان بافتی ناکارآمد معرفی میشود واز اینرو مساله بهبود بخشیدن به آن روی مینماید. این بهسازی بسته به نوع فرسودگی بافت مراحل مختلفی را شامل میشود.تهیه واجرای طرحهایی که به انحاء مختلف سعی در بهبود وضع این بافتها دارند ،نیازمند بررسی همه جانبه کمبودهای موجود وبرنامه ریزی مداوم برای رفع معضلات اینگونه بافتهاست .بررسی همه جانبه بدین معناست که درنوسازی وبازسازی این بافتها میبایست درکناربهبود بخشیدن به وضع مسکن که حدود 40درصدازبافتهای شهری راتشکیل میدهد سایر نیازهای معیشتی ساکنین نیز که در حیطه تاسیسات و تجهیزات شهری است تامین شود. بافت محله مجیدیه که بعنوان قسمتی از بافتهای فرسوده شهرتهران شناسایی شده است.که دارای معضلات فراوانی بویژه در زمان بحرانهای طبیعی مثل زلزله میباشد



قیمت فایل فقط 8,900 تومان

خرید


معرفی پارامترهای مؤثر در ارزیابی سیستم‌های عملیات از راه دور

معرفی پارامترهای مؤثر در ارزیابی سیستم‌های عملیات از راه دور

معرفی پارامترهای مؤثر در ارزیابی سیستم‌های عملیات از راه دوردسته: پزشکی 
بازدید: 10 بار 
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 545 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 60 

در این مقاله ضمن معرفی سیستم‌های عملیات از راه دور و خصوصیات آنها، پارامترهایی که بمنظور بررسی و ارزیابی این سیستم‌ها می‌بایست مورد توجه قرار گیرند

قیمت فایل فقط 10,900 تومان

خرید

شرح مختصر:

در این مقاله ضمن معرفی سیستم‌های عملیات از راه دور و خصوصیات آنها، پارامترهایی که بمنظور بررسی و ارزیابی این سیستم‌ها می‌بایست مورد توجه قرار گیرند معرفی شده اند. در سال 1985، "ورتوت" و "کویفت" ، شاخصی را شامل 32 ویژگی برای ارزیابی سیستم‌های عملیات از راه‌دور مکانیکی یا ماشینی ارائه نموده ‌اند. در شاخص های مزبور به پارامترهایی نظیر کنش پذیری، پایداری، ردیابی و فاکتورهای امنیتی توجه نشده است و یا بصورت ناچیز در نظر گرفته شده است. در اینجا ضمن تعمیم و تصحیح این دسته‌بندی، و با استفاده از پیشرفت‌های جدید حاصل در زمینة سیستم‌های عملیات راه‌دور، پارامترهای مختلف بمنظور ارزیابی سیستم‌های عملیات از راه دور در قالب پنج دستة مختلف پیشنهاد شده است.


معرفی پارامترهای مؤثر در ارزیابی سیستم‌های عملیات از راه دور

قیمت فایل فقط 10,900 تومان

خرید


دانلود طرح پژوهشی صرفه جویی آب

طرح پژوهشی صرفه جویی آب – آماری

طرح پژوهشی صرفه جویی آب – آماریدسته: آمار 
بازدید: 6 بار 
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 257 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 54 

کمبود آب در ایران یکی از عوامل محدود کننده اصلی توسعه فعالیتهای اقتصادی در دهه های آینده به شمار می رود

قیمت فایل فقط 6,900 تومان

خرید

شرح مختصر:

کمبود آب در ایران یکی از عوامل محدود کننده اصلی توسعه فعالیتهای اقتصادی در دهه های آینده به شمار می رود. متأسفانه در کشور ما هنوز استفاده مطلوب از آب به شکل یک فرهنگ جایگاه خاص خود را پیدا نکرده است، به همین جهت دستیابی به تعادل نسبی در زمینه عرضه و مصرف آب یک اصل اساسی و ضروری است که این مهم جز با ایجاد یک نظام جامع مدیریت آب میسر نیست. مجموعه اقداماتی که تاکنون در کشور در ارتباط با تأمین آب کشاورزی، شهری و صنعتی انجام شده، عمدتاً در زمینه مدیریت تولید و عرضه آب بوده است و کمتر توجهی به مدیریت مصرف گردیده است.

در نگرش جدید جهانی، آب کالایی اقتصادی- اجتماعی و به عنوان نیاز اولیه انسان محسوب می شود. هر چند آب یکی از منابع تجدید شونده به شمار می رود، اما مقدار آن محدود است. با توجه به رشد جمعیت، گسترش صنعت، بالا رفتن سطح بهداشت و رفاه عمومی، سرانه منابع تجدید شونده رو به کاهش می باشد.

موضوع مدیریت تقاضا و صرفه جویی آب در بخشهای شهری، کشاورزی و صنعتی به الگوی مصرف و تلفات آب شهری، عوامل مؤثر بر کاهش تقاضای آب شهری و وضعیت مصرف آب در بخش کشاورزی و صنعت پرداخته شده و سپس به گوشه ای از مطالعات و اقدامات انجام شده در کاهش تلفات در این بخشها اشاره خواهد شد. در انتها روشهایی برای جلوگیری از کاهش مصرف و اسراف آب ارائه می گردد.

فهرست مطالب

پیشگفتار
فصل اول:کلیات
چکیده
مقدمه
مسئله تحقیق
کلیات تحقیق
روش شناسی
اهداف تحقیق
زمان اجرای نظرسنجی
پرسشنامه نظرسنجی
روش گرد آوری اطلاعات
جامعه نمونه
پرسشنامه
فصل دوم:پیشینه پژوهش
مقدمه
ادبیات و پیشینه ی تحقیق
الگوی مصرف و تلفات آب شهری
جدول ۱- الگوی توصیه شده مصارف سرانه خانگی برحسب لیتر در روز (تا سال ۱۳۹۰)
جدول ۳- جزئیات مصرف سرانه خانگی در تهران (۱۳۶۵)
جدول ۵- آب به حساب نیامده شبکه های شهری برخی استانهای کشور
جدول ۶- آب به حساب نیامده شبکه های شهری برخی کشورها
عوامل مؤثر بر کاهش تقاضای آب شهری
جدول ۷- مقایسه میانگین فروش آب شهری و قیمت تمام شده آن در سال ۱۳۷۵
آب صنعت
فصل سوم:تجزیه و تحلیل داده ها
چکیده
جنس پاسخ‌گویان
جدول شماره ۱- توزیع پاسخ‌گویان بر اساس جنس
نمودار شماره ۱- پراکندگی جنسی پاسخ‌گویان
سن پاسخ‌گویان
جدول شماره ۲- توزیع پاسخ‌گویان بر اساس سن
نمودار شماره ۲- پراکندگی سنی پاسخ‌گویان
سطح تحصیلات پاسخ‌گویان
جدول شماره ۳- توزیع پاسخ‌گویان بر اساس تحصیلات
نمودار شماره ۳- پراکندگی تحصیلی پاسخ‌گویان
به نظر شما صرفه‌جویی یعنی چه ؟
جدول شماره ۴- توزیع پاسخ‌گوها بر اساس نظر آنها درباره معنی صرفه جویی
نمودار شماره ۴- پراکندگی پاسخ‌گویان بر اساس نظر آنها درباره معنی صرفه‌جویی
در مصرف چه چیزهایی می توان صرفه جویی کرد؟
جدول شماره ۵- توزیع پاسخ‌گویان بر اساس موارد صرفه جویی
نمودار شماره ۵- پراکندگی پاسخ‌گویان بر اساس موارد صرفه جویی
شما تا چه اندازه در مصرف آب صرفه‌جویی می کنید؟
جدول شماره ۶- توزیع پاسخ‌گویان بر اساس میزان صرفه جویی در مصرف آب
نمودار شماره ۶- پراکندگی پاسخ‌گویان بر اساس میزان صرفه جویی در مصرف آب
در صورت عدم صرفه جویی در مصرف آب چه مشکلاتی برای مردم به وجود می آید ؟
جدول شماره ۷- توزیع پاسخ‌گویان بر اساس نظر آن ها درباره مشکلاتی که بر اثر عدم صرفه‌جویی در مصرف آب به وجود می آید
نمودار شماره ۷- پراکندگی پاسخ‌گویان بر اساس نظر آن ها درباره مشکلات عدم صرفه جویی درمصرف آب
به نظر شما برای صرفه جویی در مصرف آب چه کار می شه کرد؟
جدول شماره ۸ – توزیع پاسخ‌گویان بر اساس راههای صرفه جویی در مصرف آب
نمودار شماره ۸- پراکندگی پاسخ‌گویان بر اساس راههای صرفه جویی در مصرف آب
به نظر شما کدامیک از رسانه ها در جهت تشویق مردم به صرفه جویی نقش مهمتری دارند؟
جدول شماره ۹ – توزیع پاسخ‌گویان بر اساس نظر آنها در مورد اهمیت نقش رسانه ها در ارتباط با تشویق مردم به صرفه جویی
نمودار شماره ۹- پراکندگی پاسخ‌گویان بر اساس اهمیت نقش رسانه ها در ارتباط با تشویق مردم به صرفه جویی
تلویزیون در جهت تشویق مردم به صرفه‌جویی چه کاری می‌تواند انجام دهد؟
جدول شماره ۱۰ – توزیع پاسخ‌گویان بر اساس نظر آن ها درباره نقش تلویزیون در جهت تشویق مردم به صرفه جویی
نمودار شماره ۱۰- پراکندگی پاسخ‌گویان بر اساس نظر آن ها درباره نقش تلویزیون در جهت تشویق مردم به صرفه جویی
نمودار چند بر فراوانی
نمودار جعبه ای :
نمودار ساقه و برگ
سوال ۱۱- را یو در این رابطه چه کار می‌توانند انجام دهد؟
جدول شماره ۱۱- توزیع پاسخ‌گویان بر اساس نظر آن ها درباره نقش رادیو در جهت تشویق مردم به صرفه جویی
نمودار شماره ۱۱- پراکندگی پاسخ‌گویان بر اساس نظر آن ها درباره نقش رادیو در جهت تشویق مردم به صرفه‌جویی
روزنامه‌ها در این رابطه چه کار می‌توانند انجام دهند؟
جدول شماره ۱۲- توزیع پاسخ‌گویان بر اساس نظر آن ها درباره نقش روزنامه ها در جهت تشویق مردم به صرفه جویی
نمودار شماره۱۲- پراکندگی پاسخ‌گویان بر اساس نقش روزنامه ها در جهت تشویق مردم به صرفه جویی
شهرداری برای صرفه‌جویی آب چه کاری می‌تواند انجام دهد؟
جدول شماره ۱۳- توزیع پاسخ‌گویان بر اساس نظر آن ها درباره نقش شهرداری در جهت تشویق مردم به صرفه جویی
نمودار شماره۱۳- پراکندگی پاسخ‌گویان بر اساس نقش شهرداری در جهت تشویق مردم به صرفه جویی
نمودار میله ای
نمودار جعبه ای
نمودار ساقه و برگ
جمع‌بندی و نتیجه‌گیری‌
پیشنهادات
مشکلات تحقیق
محدودیت های تحقیق
منابع و ماخذ

قیمت فایل فقط 6,900 تومان

خرید


بررسی تاثیر تبلیغات گردشگری ایران و میزان اثر بخشی آن

بررسی تاثیر تبلیغات گردشگری ایران و میزان اثر بخشی آن بر جذب گردشگران خارجی به ایران

بررسی تاثیر تبلیغات گردشگری ایران و میزان اثر بخشی آن بر جذب گردشگران خارجی به ایراندسته: مدیریت هتلداری 
بازدید: 16 بار 
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 8647 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 233 

با رشد بیش از پیش شهرنشینی و زندگی ماشینی، برای گریز از زندگی مدرن و یافتن زمان فراغت انسان بر آن شد تا سفر را به عنوان امری واقع تجربه کند

قیمت فایل فقط 16,900 تومان

خرید

شرح مختصر:

با رشد بیش از پیش شهرنشینی و زندگی ماشینی، برای گریز از زندگی مدرن و یافتن زمان فراغت انسان بر آن شد تا سفر را به عنوان امری واقع تجربه کند. در این میان پیشرفت چشمگیر صنعت حمل و نقل و ارتباطات امر سفر را در چارچوب وسیله‌ی نقلیه‌ی ایمن و شبکه‌ی راه‌های وسیع و گسترده آسان نمود.

بدین ترتیب صنعتی شدن جوامع همراه با افزایش درآمد مردم از یک سو و مهیا شدن اوقات فراغت برای تجدید نیرو وگسترش نوآوری‌های تکنولوژیکی از سوی دیگر زمینه را برای سفر به نقاط دور و نزدیک با هدف استفاده مطلوب از زمان فراغت، کنجکاوی در مورد طبیعت،شناخت فرهنگ و تاریخ ملت‌ها فراهم آورد. در نتیجه گردشگری به طور گسترده بر بستری از فن آوری های ارتباطی شکل گرفت.

صنعت گردشگری در پنجاه سال گذشته رشد روزافزون و مستمری داشته است. اکنون نیز شتابان به سمت آینده در حرکت است.این جابجایی عظیم گردشگران بر روی کره‌ی زمین یکی از منابع مهم درآمدی جهان به حساب می‌آید همچنین به عنوان گسترده‌ترین صنعت خدماتی جهان حائز جایگاه ویژه‌ای است؛ این صنعت با تأسیس امکانات و زیرساختهای ویژه فرصت‌های شغلی بیشماری را برای کشور میزبان بوجود می‌آورد.

بدین ترتیب گردشگری که در ابتدا بعنوان یک پدیده‌ی فرهنگی- اجتماعی مطرح شده بود کم‌کم بعنوان عاملی مهم در رشد و توسعه‌ی اقتصادی شناخته شد. صلح، امنیت، دموکراسی، آزادی وپیشرفت‌های فرهنگی اجتماعی نیز از دیگر پیامدهای مثبت این صنعت عظیم به شمار می‌آیند.

وجود این همه آثار و منافع موجب شد تا گردشگری مورد توجه بسیاری از کشورها قرار گرفته، با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری های کلان سود سرشاری را نصیب خود نمایند و برای کسب عواید بیشتر در رقابتی تنگاتنگ با یکدیگر قرار گیرند. اسپانیا، آمریکا، فرانسه، چین وایتالیا از کشورهای صاحب نام در این صنعت هستند.

((جهانگردی پدیده‌ای است چند بعدی که عوامل مختلفی چون شرایط عمومی کشور، ثبات اقتصادی و اجتماعی، امنیت داخلی، تقویت و گسترش زمینه های مختلف خدماتی از قبیل سیستم حمل و نقل، توسعه‌ی هتل‌ها، مراکز تفریحی و... در موفقیت آن سهم بسزایی دارند.)) (رستمی،1377)

اما در کنار این عوامل، بازاریابی و تبلیغات از شاخص‌های اصلی و مهم در رشد و گسترش گردشگری هستند.تبلیغات یکی از شیوه‌های مهم و مؤثر در اطلاع رسانی می‌باشد و میلیون‌ها نفر را به خود جذب کرده است. در تحولات عمومی جهان، در همه‌ی امور جاری فعالیت‌های بشری و در تمام تار و پود زندگی انسان رخنه کرده است. نه تنها معرفی کالاها و خدمات بلکه رقابت‌های تجاری نیز بدون تبلیغات مؤثر و گسترده میسر نیست.

در واقع تبلیغات ابزار مهمی برای ارتباط با بازار و جامعه و نفوذ در دل و فکر مخاطبان به منظور تأثیرگذاری و تغییردر تصمیم و رفتار آنان است. تبلیغ وسیله‌ای است برای تأثیر و تغییر. تغییری که تبلیغ ایجاد می‌کند، تغییر در نگرش، بینش، دانش، روش و رفتارهای انواع مخاطبان است. (روستا، 1381) ارقام سرسام آوری که در این زمینه هزینه می‌شود، به واقع اعجاب‌انگیز است و نشانه‌ی اهمیت اقتصادی این امر می‌باشد.

ضرورت وجود تبلیغات در صنعت گردشگری نیز همچون دیگر صنایع به خوبی احساس می‌شود. تبلیغات مستقیم و غیرمستقیم به عنوان بخش عمده‌ای از فرایند ارتباطات جهانی نقش اساسی در ایجاد شناخت و گسترش جهانگردی در میان ملت‌ها ایفا خواهد کرد.

تبلیغات با استفاده از ابزار مناسب انگیزه‌ی انسان برای سفرو تغییر در محیط زندگی را فراهم می‌آورد. تبلیغات زمینه‌ی شناخت و اطلاع‌رسانی کمی و کیفی گردشگران از مقاصد گردشگری، جاذبه‌ها و خصوصیات ملل مختلف، خدمات موجود و ترغیب به مسافرت را برای گردشگران فراهم می‌سازد.(رستمی،1377 )

رادیو، تلویزیون، روزنامه، مجله، تبلیغات محیطی، اینترنت، شبکه‌های ماهواره‌ای و... از جمله رسانه‌ها و ابزار مهم تبلیغاتی محسوب می‌شوند اما در این میان ظهور و گسترش شبکه‌های تلویزیونی ـ ماهواره‌ای و اطلاع‌رسانی جهانی همچوناینترنت تأثیر شگرفی بر گردشگری گذاشته است این تکنولوژی ها مردم را قادر ساختند تا به شکلی مستقیم، بی‌واسطه و سریع با آداب و رسوم، سنت‌ها، شرایط اجتماعی و خدمات موجود در کشورهای دیگر آشنا شوند.

ایران به علت برخورداری از شرایط متنوع آب و هوایی، تاریخ و تمدن کهن، آثار باستانی، چشم‌اندازهای زیبا، هنر اصیل و صدها امتیاز فرهنگی و... طبق اعلام سازمان یونسکو جزء یکی از ده کشور اول جهان از نظر ظرفیت‌های گردشگری به شمار می‌رود. با این حال کشور ما هنوز نتوانسته جایگاه مناسبی را در صنعت گردشگری بین‌المللی از آن خود کند براستی چه عواملی موجب شده تا ایران نتواند آنگونه که شایسته است در عرصه‌ی توریسم بین‌المللی بدرخشد؟

نتایج حاصل از تجارب کشورهای صاحب‌نام در این صنعت نشان می دهد که یکی از عوامل اساسی رکود گردشگری در ایران عدم اطلاع‌رسانی و تبلیغات مناسب در عرصه‌ی بین‌المللی است. فقدان تبلیغات مناسب موجب شده تا کشور ایران علیرغم دارا بودن توانمندی‌های بسیار برای جهانیان ناشناخته بماند. از این روی دغدغه‌ی پژوهشگر بر این است تا به بررسی تأثیر تبلیغات در جذب گردشگران خارجی به ایران بپردازد و شیوه‌ها و ابزار مناسب در این زمینه را شناسایی نماید. امید است نتایج حاصل از این پژوهش موجب ایجاد تحول، رشد و شکوفایی صنعت گردشگری و در نتیجه توسعه‌ی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور عزیزمان ایران گردد.

فهرست مطالب

فصل اول : کلیات پژوهش

1ـ1 بیان مسأله

1-2 اهمیت موضوع

1-3 ضرورت تحقیق

1-4 اهداف تحقیق

1-5 سؤالات تحقیق

1-6 فرضیات

1-7تعاریف عملیاتی

1-8 شاخص سازی

1-9 چارچوب نظری

1-10 مدل تحقیق

فصل دوم : ادبیات و پیشینه پژوهش

2-1 بخش اول: "تبلیغات"

2-1-1 تعریف تبلیغات

2-1-2 سابقه‌ی تبلیغات تجاری در جهان

2-1-3 تاریخچه‌ی تبلیغات در ایران

2-1-5 عناصر موجود در پیام تبلیغاتی

2-1- 6 فنون تبلیغات

2-1-7 الگوهای تبلیغ

2-1-8 انواع تبلیغات

2-1-9 انواع جاذبه‌های تبلیغ

2-1-10 تکنیک‌های اجرایی تبلیغات بازرگانی

2-1-11 شگردهای جلب مخاطب مورد استفاده در تبلیغ بازرگانی

2-1-12 نقش تصویر در تبلیغ:

2-2 بخش دوم:" گردشگری"

2-2-1 تعریف گردشگری

2-2-2 تاریخچه گردشگری

2-2-2-1 پیشینه گردشگری در جهان

2-2-2-2 پیشینه گردشگری در ایران

2-2-3 اهمیت گردشگری

2-2-3-1 آثار اقتصادی گردشگری

2-2-3-1-1 گردشگری و اشتغال

2-2-3-3 آثار سیاسی

2-2-3-4 آثار زیست محیطی

2-2-3-5 آثار آموزشی

2-2-4 انوع جاذبه‌های گردشگری

2-2-5 انواع گردشگری:

2-2-6جایگاه ایران در صنعت گردشگری

2-3-بخش سوم : "نظریه‌های گردشگری"

2-3-1 انگیزش در جهانگردی

2-3-2 عوامل مؤثر بر انگیزه‌های سفر

2-3-3 نظریه های انگیزش در جهانگردی

2-3-3-1نظریه‌ی نیازها

2-3-3-1-1فرآیند انگیزش در نظریه نیازها

2-3-3-2 نظریه‌ی انتظار و احتمال

2-3-3-3 نظریه درون‌گرایی و برون‌گرایی

2-3-3-4 نظریه سلسله مراتب انگیزه‌های سفر

2-3-3-5 نظریه‌های رفتار مصرف کننده در جهانگردی

2-4 بخش چهارم :" نظریه‌های ارتباطی در تبلیغات "

2-4-1 کاربرد فرآیند ارتباطات در تبلیغات

2-4-2انتظارات فرهنگی و درک

2-4-3نظریه طرح ذهنی

2-4-4 فرآیندهای گزینشی

2-4-5 اعتبار منبع

2-4-6 اثرهای تکرار

2-4-7 الگوی سلسله مراتب اثرها

2-4-8 کارکرد رسانه‌ها

2-4-9 برجسته سازی

2-4-10نظریه‌ی دو عاملی

2-4-11نظریه استفاده و خشنودی

2-4-12 فرمول آیدا

2-5 بخش پنجم : "اثر بخشی تبلیغات"

2-5-1 شرایط اثربخشی رسانه‌ها

2-5-2 شرایط تأثیر تبلیغات

2-5-3 مدل عوامل مؤثر بر روی اثربخشی تبلیغ

2-5-4عوامل مؤثر برروی اثربخشی تبلیغ

2-5-5 مدل مسیر دو سویه اثربخشی تبلیغات

2-6 بخش ششم : تبلیغات و گردشگری

2-6-1 تبلیغات در عصر اطلاعات

2-6-2 فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات

2-6-2-1 فناوری اطلاعات

2-6-3 تاثیر فناوری اطلاعات در گردشگری

2 -6-4 تبلیغات اینترنتی

2-6-5 نقش اینترنت در توسعه‌ی صنعت گردشگری

2-6-6 – شبکه های تلویزیونی ماهواره ای

2-6-7 ابزار تبلیغات گردشگری

2-6-7-1 ابزارهای اصلی تبلیغات

2-6-7-2 ابزارهای فرعی تبلیغاتی و بازاریابی جهانگردی

2-7بخش هفتم: پیشینه پژوهش

2-8 بخش هشتم: عملکرد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

فصل سوم : روششناسی

3-1 روش تحقیق:

3-2 ابزار تحقیق

3-3 جامعه آماری

3-4 حجم نمونه

3-5 روش نمونه گیری

3-6 رویه جمع آوری اطلاعات

3-7 اعتبار و پایایی تحقیق

3-8 محدودیت های تحقیق

فصل چهارم : یافته های پژوهش

مقدمه

بخش اول) 4-1تجزیه و تحلیل توصیفی

بخش دوم ) 4-2 تجزیه و تحلیل استنباطی

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات

5-1 نتیجه گیری

5-2 پیشنهادات

5-3 پیشنهاداتی برای محققین بعدی

منابع فارسی

مقالات

پایان نامه ها

منابع اینترنتی ( مقالات فارسی ) :

پیوست الف

پیوست ج

قیمت فایل فقط 16,900 تومان

خرید


دانلود مقاله حقوق مدنی

مقاله حقوق مدنی

مقاله حقوق مدنیدسته: فقه و حقوق اسلامی 
بازدید: 6 بار 
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 234 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 59 

در مورد حقوق مدنی و بررسی و تفاوت های ان و چیز های دیگری که در داخل فایل می باشد و تنها یک بار به دانشگاه ارائه گردیده و مورد تایید اساتید می باشد و از نظر ویرایش و صفحه بندی هیچ مشکلی ندارد

قیمت فایل فقط 11,000 تومان

خرید

مقدمه

حقوق مدنی  از مهمترین مفاهیم حقوقی است. واژه هایی چون حرکت های حقوق مدنی، جنبش های مدنی، فعالان حقوق مدنی و... امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. در روزنامه، کتاب ها و سخنرانی ها به آنها بسیار اشاره می شود. در پاره ای از کشورها، مثل آمریکا بخش مهمی از تاریخ معاصر آنان با این کلمه پیوند خورده است. بسیاری از قانون اساسی کشورها به عنوان حقوق مدنی هم شناخته می شوند. سازمان های حقوق بشر بر حق برخورداری از حقوق مدنی تاکید می کنند. در این مقاله تلاش می شود این مفهوم و کاربرد آن در وضعیت امروز ایران بررسی شود.

پیشینه

حقوق مدنی در انگلیسی (Civil law) و در فرانسه (Droit civil) نامیده می‌شود که از واژه لاتین (jus civile) گرفته شده‌اند که در امپراتوری روم به حقوق حاکم بر روابط شهروندان (citoyen) جامعه روم اطلاق می‌شد و در مقابل حقوق بشر (jus jentium) به کار می‌رفت که ناظر بر قواعد عمومی حاکم بر روابط رعایای دولت روم (peregrins) با یکدیگر و با شهروندان بود.

در قرون وسطی حقوق مدنی در مدارس و دانشگاه‌های اروپا به معنی حقوق رم و در مقابل حقوق مسیحی به کار می‌رفت.

 

مفهوم حقوق مدنی

برای تعریف حقوق مدنی باید با یک تعریف مهم دیگر در جامعه شناسی آشنا شویم. و آن مفهوم "قرارداد اجتماعی" است. بعضی بحث کرده اند که مفهوم قرارداد اجتماعی برای اولین بار در آثار اپیکور، فیلسوف یونانی قرن سوم و چهارم قبل از میلاد، اشاره شده است: "عدالت، از قرار داد عدم آسیب به دیگری نشات می گیرد .

منابع :

1- کاتوزیان ، دکتر ناصر ، دوره مقدماتی حقوق مدنی ( حقوق خانواده ) ؛ انتشارات دادگستر ، تهران ، چاپ اول ، پائیز سال 79

2- مرحوم امامی ، دکتر سید حسن ، حقوق مدنی ، انتشارات کتابفروشی اسلامیه ؛  تهران ، چاپ سیزدهم ، شهریور سال 75 ، جلد چهارم .

3- مرحوم حائری ( شاهباغ ) ، سید علی ، شرح قانون مدنی ؛ انتشارات گنج دانش ، تهران ، چاپ اول با ویرایش جدید ، 1376 ، جلد دوم.

4- استاد شهید مطهری ، مرتضی ، نظام حقوق زن در اسلام ؛ انتشارات صدرا ، تهران ، چاپ بیست و هفتم، تیرماه سال 78

5- ماده 213 قانون مدنی سابق فرانسه که زوج محکوم به کیفر ریاست خانواده را از دست می‌داد و ماده 727 بند 1 قانون مذکور در خصوص محرومیت از اریث شخصی که مورث خود را به قتل رسانده یا اقدام به این کار کرده است.

6- ماده 3 آیین دادرسی کیفری (اصول محاکمات جزایی) فرانسه، ماده 4 قانون 17 آوریل 1878 بلژیک، ماده 225 قانون آیین دادرسی یوگوسلاوی.

7- مخالفین اعتبار حکم کیفری ماده 235 ق.م فرانسه (منسوخه به سال 1886) را حاکی از این می‌دانستند که قانونگذار تعلیق دعوایی مدنی را دلیل تبعیت آن از حکم کیفری نمی‌داند. این ماده که تعلیق دعوای طلاق را به لحاظ رسیدگی دادگاه کیفری به اتهام یکی از زوجین مقرر می‌داشت تصریح می‌کرد که صدور حکم کیفری نتیجه عدم استماع دعوای طلاق را ندارد.

8- متین دفتری، احمد، آیین دادرسی مدنی، ج 3، چاپ دوم، ش 470: «این حکم – ماده 390 – خود یکی از دلایل تعلیق دعوای مدنی به مناسبت طرح دعوای کیفری مربوط به آن می‌باشد و مبنای آن اعتبار قضیه محکوم بها است که احکام کیفری نسبت به دعاوی مدنی حائز می‌باشند.»

قیمت فایل فقط 11,000 تومان

خرید


قانون صدور چک

قانون صدور چک

قانون صدور چکدسته: فقه و حقوق اسلامی 
بازدید: 3 بار 
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 62 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 59 

این فایل در مورد چک و قانون و مزیت و معایب آن حرف زده است و میتوانید با مطالعه این مقاله دانستنی های خود را در مورد چک به صورت ساده و قابل فهم بالا برد و برای ارائه به دانشگاه نیز میتوانید انجام دهید این خرید را

قیمت فایل فقط 9,999 تومان

خرید

مقدمه

قانون چک از جمله قوانینی است که از بدو ورود چک به عرصه تعاملات تجاری تاکنون دست خوش تغییرات بسیاری شده است، به گونه ای که از آغاز تاکنون ۱۲ بار تصحیح و تغییر یافته است. اولین قانون در سال ۱۳۱۱ ( حمایت های حقوقی از چک در پاره ای از مواد قانون تجارت) و

 مزایای چک

برای چک فواید زیادی قابل تصور است. چک موجب تسریع و تسهیل معاملات می شود. با استفاده از چک می توان مبلغ هنگفتی پول، بدون آن که حجم چندانی را اشغال کند جابه جا کرد و در مبادلات تجاری پرداخت کرد. سرقت چک از جهتحجم کمی که اشغال می کند با دشواری بیشتری برای سارقان همراه خواهد بود و از طرف دیگر در صورت سرقت آن می توان حساب را مسدود نگه داشت و در صورت مراجعه سارق به بانک او را شناسایی و دستگیر نمود.



قیمت فایل فقط 9,999 تومان

خرید



توهین و اهانت در حقوق ایران

توهین و اهانت در حقوق ایران

توهین و اهانت در حقوق ایراندسته: فقه و حقوق اسلامی 
بازدید: 5 بار 
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 59 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 38 

توهین در لغت در لغت به معنی «سست گردانیدن» و در اصطلاح حقوقی عبارت از نسبت دادن هر فعل یا ترک فعلی که عرفاً‌ مخالف حیثیت و احترام طرف تلقی شود

قیمت فایل فقط 7,999 تومان

خرید

مقدمه

جرم توهین یکی از جرایم علیه حیثیت معنوی اشخاص محسوب میشود .توهین از لحاظ لغت از ریشه (وهن) گرفته شده و به معنی (سست کردن. ضعیف کردن و خوار و خفیف کردن) میباشد.  در اصطلاح این واژه به هر رفتاری دلالت دارد که بتواند به نحوی موجب وهن حیثیت کسی در نظر افراد متعارف و معمولی جامعه شود.این عمل نه تنها از لحاظ حقوقی بلکه از نظر اخلاقی و مذهبی نیز مذموم  و ناپسند شمرده میشود.

خداوند در قرآن کریم عمل عیب گویان هرزه زبان را تقبیح کرده. بد زبانی را مذمت فرمود

توهین در لغت

  در لغت به معنی «سست گردانیدن» و در اصطلاح حقوقی عبارت از نسبت دادن هر فعل یا ترک فعلی که عرفاً‌ مخالف حیثیت و احترام طرف تلقی شود

  عنوان توهین مفهوم کلی است و شامل افتراء نیز می‌شود. وجه مشترک عمل مجرمانه توهین و افتراء هتک حیثیت طرف جرم است. با این وجود بین این دو، وجوه افتراقی وجود دارد:

  الف) توهین غالباً به وسیله الفاظ و گفتار و حرکات رکیک واقع می‌شود در صورتی که افتراء با استفاده از وسایل خاصی نظیر اوراق چاپی یا خطی، نشریات و امثال آن صورت می‌گیرد؛

  ب) توهین به ویژه فحاشی از جرائم صرفاً مادی است و تحقق آن موکول به اثبات قصد مجرمانه نیست ولی در افتراء تحقق قصد مجرمانه شرط است؛

منابع:

1)شامبیابی، هوشنگ؛ حقوق کیفری اختصاصی، تهران، انتشارات ژوبین، 1384، چاپ نهم، ج اول، صص 541-522.

2)ولیدی، محمد صالح؛ حقوق جزای اختصاصی، تهران، انتشارات امبرکبیر، 1373، چاپ سوم، ج 2، صص 295-278.

3)حسین جانی، بهمن؛ حقوق جزای اختصاصی(1)، تهران، انتشارات نسل نیکان، 1382، چاپ اول، صص 225-213.

 

مقدمه--------------------------------------------------------1

توهین در لغت--------------------------------------------------2

توهین مشدّد----------------------------------------------------3

شروط توهین به مقامات خارجی--------------------------------------3

توهین به وسیلۀ مطبوعات-------------------------------------------4

عنصر معنوی----------------------------------------------------5

مجازات جرم توهین----------------------------------------------5

توهین ساده----------------------------------------------------6

شرایط و اوضاع و احوال لازم برای تحقق جرم----------------------------7

موهن بودن رفتار-------------------------------------------------7

وجود مخاطب معین-----------------------------------------------8

شخص حقیقی بودن مخاطب----------------------------------------9

زنده بودن مخاطب----------------------------------------------10

-خصوصی یا علنی بودن توهین--------------------------------------10

-صریح بودن توهین---------------------------------------------11

عدم لزوم ارتجالی بودن توهین--------------------------------------11

ب)عنصر روانی------------------------------------------------12

توهین مشدد به اعتبار مقام مخاطب------------------------------------13

الف)توهین به رهبری قبلی و فعلی------------------------------------13

توهین به سایر  کار کنان و مقامات دولتی ایران---------------------------14

ج)توهین به مقامات سیاسی خارجی-----------------------------------16

توهین به صاحبان حرفه ها و مشاغل خاص------------------------------18

توهین مشدد به اعتبار جنسیت یا سن طرف توهین--------------------------18

توهین مشدد به اعتبار قداست طرف توهین--------------------------19

توهین مشدد به اعتبار نحوه ارتکاب-------------------------------21

توهین مشدد به اعتبار و سیله ارتکاب------------------------------22

هتک حرمت منازل------------------------------------------25

ارکان عمومی و اختصاصی جرم هتک حرمت منازل-------------------26

رژیم جزائی-حقوقی هتک حرمت منزل----------------------------28

*هتک حرمت مراسلات یا مخابرات یا مکالمات تلفنی و افشای مطالب آنها---29

مزاحمت تلفنی---------------------------------------------31

هتک حرمت مردگان----------------------------------------34

نتیجه حاصله-----------------------------------------------36

منابع----------------------------------------------------37

قیمت فایل فقط 7,999 تومان

خرید


الگوریتم رقابت استعماری

الگوریتم رقابت استعماری (استراتژی بهینه سازی مبتنی بر تکامل اجتماعی سیاسی)

الگوریتم رقابت استعماری(استراتژی بهینه سازی مبتنی بر تکامل اجتماعی سیاسی)دسته: کامپیوتر 
بازدید: 5 بار 
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 5802 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 132 

الگوریتم های بهینه‌سازی الهام گرفته از طبیعت به عنوان روشهای هوشمند بهینه‌سازی در کنار روش‌های کلاسیک موفقیت قابل ملاحظه‌ای از خود نشان داده‌اند

قیمت فایل فقط 7,900 تومان

خرید

شرح مختصر:

الگوریتم های بهینه‌سازی الهام گرفته از طبیعت به عنوان روشهای هوشمند بهینه‌سازی در کنار روش‌های کلاسیک موفقیت قابل ملاحظه‌ای از خود نشان داده‌اند. از جمله این روش‌ها می‌توان به الگوریتم‌های ژنتیک[1] (الهام گرفته از تکامل بیولوژیکی انسان و سایر موجودات)، بهینه‌سازی کلونی مورچه‌ها[2] (بر مبنای حرکت بهینه مورچه‌ها) و روش بازپخت شبیه‌سازی شده[3] (با الهام‌گیری از فرایند تبرید فلزات) اشاره نمود. این روش‌ها در حل بسیاری از مسائل بهینه‌سازی در حوزه‌های مختلفی چون تعیین مسیر بهینه عامل‌های خودکار، طراحی بهینه کنترل کننده برای پروسه های صنعتی، حل مسائل عمده مهندسی صنایع همانند طراحی چیدمان بهینه برای واحدهای صنعتی، حل مسائل صف و نیز در طراحی عامل‌های هوشمند استفاده شده‌اند.

الگوریتم‌های بهینه‌سازی معرفی شده، به طور عمده الهام گرفته از فرایند‌های طبیعی می‌باشند و در ارائه این الگوریتم‌ها به سایر نمودهای تکامل انسانی توجهی نشده است. در این نوشتار الگوریتم جدیدی برای بهینه‌سازی مطرح می‌‌شود که نه از یک پدیده طبیعی، بلکه از یک پدیده اجتماعی – انسانی الهام گرفته است. بطور ویژه این الگوریتم به فرایند استعمار، به عنوان مرحله‌ای از تکامل اجتماعی – سیاسی بشر نگریسته و با مدل‌سازی ریاضی این پدیده تاریخی، از آن به عنوان منشأ الهام یک الگوریتم قدرتمند در زمینه بهینه‌سازی بهره می‌گیرد. در مدت کوتاهی که از معرفی این الگوریتم می‌گذرد، از آن برای حل مسائل بسیاری در حوزه بهینه‌سازی استفاده شده است. طراحی چیدمان بهینه برای واحد‌های صنعتی، آنتن‌های مخابراتی هوشمند، سیستم‌های پیشنهاددهنده هوشمند و نیز طراحی کنترل کننده بهینه برای سیستم‌های صنعتی شیمیایی تعدادی معدود از کاربردهای گسترده این الگوریتم در حل مسائل بهینه‌سازی می‌باشد.

الگوریتم رقابت استعماری (استراتژی بهینه سازی مبتنی بر تکامل اجتماعی سیاسی)


قیمت فایل فقط 7,900 تومان

خرید