عمران و معماری

مرجع تخصصی عمران و معماری

عمران و معماری

مرجع تخصصی عمران و معماری

دانلود رایگان دفترچه محاسبات پروژه سازه های فولادی

دانلود رایگان دفترچه محاسبات پروژه سازه های فولادی

 

دانلود دفترچه محاسبات پروژه سازه های فولادی,دانلود رایگان دفترچه محاسبات پروژه سازه های فولادی,دانلود پروژه سازه های فولادی,دانلود رایگان پروژه سازه های فولادی,دانلود پروژه فولاد 4 طبقه,دانلود رایگان پروژه فولاد 4 طبقه, دانلود دفترچه محاسبات پروژه سازه های فولادی با قاب خمشی,دانلود دفترچه محاسبات پروژه سازه های فولادی با قاب ساده,دانلود پایان نامه عمران,دانلود پایان نامه ساختمان,دانلود رایگان پایان نامه عمران,دانلود رایگان پایان نامه ساختمان,

دانلود دفترچه محاسبات پروژه سازه های فولادی

 

مشخصات پروژه:

ساختمان مورد نظر یک ساختمان ۴ طبقه با کاربری مسکونی می باشد ، هر طبقه شامل یک واحد می باشد، مساحت هر طبقه ۱۹۲ متر می باشد. ساختمان از لحاظ موقعیت جنوبی بوده که مشرف به یک کوچه ۸ متری می باشد ، و از شمال بسته می باشد و برای دریافت نور و تهویه اتاقها از یک پاسیو در نمای شمالی استفاده می شود زیر بنای مفید هر طبقه ۱۶۲ متر می باشد که مابقی به پاسیو و راه پله اختصاص دارد و ورودی ساختمان از ضلع جنوبی است.

طبقه همکف کاربری پارکینگ و ظرفیت پارک ۵ خودروی سواری را دارد و طبقات دوم تا چهارم کاربری مسکونی دارند و تیپ می باشند در ضلع شمالی طبقات ۳ اتاق خواب و در ضلع شرقی حمام و دستشویی وضلع جنوبی نیز به سالن هال و پذیرایی و آشپز خانه اختصاص دارد. دیوارهای ساختمان از جنس آجر مجوف با ضخامت ۲۰ سانتیمتر بوده، در قسمت جنوبی ساختمان نمادار بوده که برای نما از سنگ تراورتن با ضخامت ۲ سانتیمتر استفاده شده است.


دانلود رایگان دفترچه محاسبات پروژه سازه های فولادی


آموزش نورپردازی خارجی با HDRI

آموزش نورپردازی خارجی با HDRI

آموزش نورپردازی خارجی با HDRI,آموزش نورپردازی خارجی در تری دی مکس, آموزش نورپردازی خارجی در 3d max,فیلم آموزشی نورپردازی خارجی با HDRI, فیلم آموزشی نورپردازی خارجی در تری دی مکس, فیلم آموزشی نورپردازی خارجی در 3d max,آموزش تری دی مکس در معماری, آموزش 3d max در معماری,

فیلم آموزشی نورپردازی خارجی با HDRI

با سلام خدمت دوستداران سایت سازه برتر، همونطور که میدونید امروزه پروژه های معماری و عمرانی با استفاده از نرم افزارها طراحی میشن، مثلا از اتوکد برای ترسیم دو بعدی نقشه ها و از ۳DSMAX برای شبیه سازی سه بعدی پروژه ها استفاده میشه و …

تقریبا همه دوستان معماری و عمرانی با اتوکد آشنا هستند، بنابراین ما سعی داریم با ارائه آموزشهای تری دی مکس در قسمت فروشگاه و همچنین آموزشهای رایگان در سایت به شما در یادگیری این نرم افزار بسیار مفید کمک کنیم.
و اما امروز براتون یه آموزش رایگان در مورد تکنیک نورپردازی خارجی با HDRI آماده کردیم. نورپردازی خارجی برای خیلی از دوستانی که تازه شروع بکار با تری دی مکس میکنند مشکله و اکثرا نمیتونند نتیجه مطلوب رو بگیرند و اینکه با روشهای نورپردازی خارجی آشنا نیستند، اما ما بهترین روش رو بهتون معرفی میکنیم، نورپردازی با تصاویر HDRI بهترین روش نورپردازی خارجیه. شما با کمک این تکنیک میتونید صحنه های خارجی بسیار طبیعی خلق کنید، میتونید انعکاس ها و تاثیر نور و رنگ محیط و آسمون رو روی پروژه تون اعمال کنید ، همچنین میتونید هر موقع از شبانه روز مثل صبحدم، ظهر ، غروب و شب رو با تغییر تنظیمات شدت نور تصاویر HDRI عین واقعیت شبیه سازی کنید.
امیدواریم از این آموزش استفاده کافی رو ببرید.


ادامه آموزش نورپردازی خارجی با HDRI

آزمایش خستگی – Bend Test

آزمایش خستگیBend Test

هدف آزمایش:
درمواقعی که نیرو به دفعات زیاد بر روی سازه ای اعمال و از روی آن برداشته میشود، مصالح نمی توانند به اندازهً تنش حد نهایی بدست آمده در آزمایش ایستا مقاومت داشته باشند. در این حالات مقاومت نهایی بستگی به تعداد دفعات اعمال نیرو و تنش موًثر بر مصالح در هنگام اعمال نیرو دارد. در تنشهای پایین مصالح می توانند تعداد سیکل تناوب بیشماری را تحمل نمایند. برای بعضی مصالح مانند فلزات ، منحنی S-N (تنش – تعداد) برای تنشهای کم بصورت افقی در می آید  این بدان معنی است که در تنشهای پایین تعداد بی نهایت زیاد تنش متناوب می تواند قبل از گسیختگی مصالح رخ دهد. تنشی که در آن، این مسئله رخ می دهد حد دوام نامیده می شود. حد بیان مصالح بر حسب رابطه تنش بیان می شود. خستگی در اینجا به معنی گسیختگی و شکست است در اثر تنشی که متناوبا” وارد شده و قطع می گردد. این تنش ها ممکن است تکراری (Repeated) یا آلترناتیو (Alternating) که در آن تنش منفی نیز وجود دارد و یا کاملا” معکوس (Reversed) که در آن تنش وارده مثبت به اندازه تنش منفی باشد که میانگین آنها صفر است.تنش خستگی نیز متفاوت است و ممکن است کششی، خمشی و… باشد. آزمایشی که اغلب انجام می گیرد آزمایش تسمه یا میله ای است که بدور خود می چرخد و در عین حال تحت تاثیر تنش خمش قرار  می گیرد در این حالت لانه های فلز تحت تاُثیر تنش های کششی   و فشاری بطور آلتر ناتیو قرار می گیرند ممکن است بدون چرخاندن نمونه آنرا تحت تاُثیر تنش خمشی متناوب قرار داد که این آزمایش برای تسمه ها کاربرد  زیادی دارد.

ادامه مطلب …

آموزش تنظیم نور صحنه معماری در فتوشاپ

آموزش تنظیم نور صحنه معماری در فتوشاپ

Final render – Sandwiching technique – Cg Blog

آموزش تنظیم نور صحنه معماری در فتوشاپ,فیلم آموزشی تنظیم نور صحنه معماری در فتوشاپ,آموزش تری دی مکس,آموزش 3d max,فیلم آموزشی تری دی مکس,فیلم آموزشی 3d max,دانلود آموزش تنظیم نور صحنه معماری در فتوشاپ,دانلود فیلم آموزشی تنظیم نور صحنه معماری در فتوشاپ,دانلود رایگان آموزش تنظیم نور صحنه معماری در فتوشاپ,دانلود رایگان فیلم آموزشی تنظیم نور صحنه معماری در فتوشاپ,Final render – Sandwiching technique - Cg Blog

فیلم آموزشی تنظیم نور صحنه معماری در فتوشاپ

با سلام خدمت علاقه مندان به رشته معماری بخصوص دانشجوهای عزیز
در این پست از سایت سازه برتر یه آموزش رایگان و کاربردی دیگه از تری دی مکس رو براتون آماده کردیم. توی این آموزش یاد میگیریم که چطور شدت نور صحنه معماری رندر شده از نرم افزار تری دی مکس رو توی نرم افزار فتوشاپ تنظیم کنیم. ما همیشه توی تمام پروژه هامون احتیاج داریم که رندرهامونو برای اطلاح رنگ و کنترل نور وارد نرم افزار فتوشاپ بکنیم و به این عمل اصطلاحا پست پروداکشن گفته میشه ، این آموزش یکی از تکنیک های بسیار کاربردی پست پروداکشنه و امیدواریم براتون مفید باشه.

در ادامه می تونید این آموزش رو دانلود کنید …


ادامه آموزش تنظیم نور صحنه معماری در فتوشاپ

طراحی داخلی آپارتمان مینیمال به همراه استفاده از سبک کلاسیک

طراحی داخلی آپارتمان مینیمال به همراه استفاده از سبک کلاسیک


طراحی داخلی آپارتمان،طراحی داخلی،معماری داخلی مدرن،دکوراسیون داخلی کلاسیک


طراحی داخلی این آپارتمان که در شهر سن پترزبورگ روسیه قرار دارد، توسط تیم طراحی و معماری Natalia Ozerova انجام گرفته است. شاید شما  هم به این نکته فکر کرده باشید که حتی گاهی طراحی داخلی بر اساس سبک مینیمالیستی هم می تواند ملال آور و خسته کننده باشد. خطوط صاف، رنگ های مینیمال و … همه و همه، گاهی خسته کننده می شوند و نیاز به تنوع، دست به ابتکار می زند. این بار Natalia Ozerova، طراح روسی، در یک حرکت مبتکرانه، طراحی داخلی مینیمال را با عناصر طراحی کلاسیک تلفیق کرده است و در نهایت به یک نتیجه ی زضایت بخش و البته یک طراحی زیبا رسیده است.

در اتاق نشیمن، در نگاه اول، وجود مجسمه های کلاسیک و حتی ستون های برگرفته از بونان باستان، جلب توجه خواهند کرد. قرارگیری مجسمه ها و ستون ها که از نمادهای معماری باستانی هستند، در کنار لوازم مدرن زندگی مانند مبل و تلویزیون و رایانه، تضادی شیرین را در ذهن بیننده تداعی خواهد کرد.



ادامه طراحی داخلی آپارتمان مینیمال به همراه استفاده از سبک کلاسیک

آموزش ساخت دیوار سنگی در تری دی مکس

آموزش ساخت دیوار سنگی در تری دی مکس


با سلام خدمت دوستداران عرصه معماری
از این به بعد آموزشهای تری دی مکس در معماری رو در سایت سازه برتر برای شما کاربران ارائه خواهیم کرد.

آموزش ساخت دیوار سنگی در تری دی مکس, آموزش ساخت دیوار سنگی در 3d max,آموزش طراحی دیوار سنگی در تری دی مکس, آموزش طراحی دیوار سنگی در 3d max,فیلم آموزشی ساخت دیوار سنگی در تری دی مکس, فیلم آموزشی ساخت دیوار سنگی در 3d max, فیلم آموزشی طراحی دیوار سنگی در تری دی مکس, فیلم آموزشی طراحی دیوار سنگی در 3d max,فیلم آموزشی تری دی مکس, فیلم آموزشی 3d max,دانلود رایگان فیلم آموزشی طراحی دیوار سنگی در تری دی مکس, دانلود رایگان فیلم آموزشی طراحی دیوار سنگی در 3d max,

دانلود فیلم آموزشی ساخت دیوار سنگی در ۳D max


امروز براتون یه آموزش کاربردی از تری دی مکس آماده کردیم که توی این فیلم ۱۰ دقیقه ای نحوه ساخت دیوار سنگی رو یاد میگیریم.
در ادامه میتونید این آموزش جذاب رو بصورت رایگان دانلود کنید …


ادامه آموزش ساخت دیوار سنگی در تری دی مکس

تونل در میامی

تونل در میامی

تونل در میامی یک پروژه شهری میباشد که توسط تیم معماری ArquitectonicaGEO که در سال ۲۰۱۴ در شهر میامی در کشور امریکا طراحی واجرا شده است . گفتنی میباشد که هزینه ساخت این تونل یک میلیارد دلار براورد شده است . این تونل در تاریخ ۳ اوت ۲۰۱۴ افتتاح شد . 


[تصویر:  53f6ef5fc07a8009620006e0_portmiami-tunne...30x247.png] 

[تصویر:  53f6ef8ac07a80388e00070e_portmiami-tunne...30x353.jpg]


ادامه تصاویر تونل در میامی


ریشه های معماری مدرن

ریشه های معماری مدرن

تأمین سکونتگاه جدید برای بشر، چیزی فراتر از برپایی خانههای مدرن است. انسان تنها در خانهاش «سکنی نمی گزیند»؛ او در کنار همشهریهایش در مؤسسات عمومی و فضاهای شهری نیز زندگی میکند. از این رو برای تجربه تعلق و مشارکت، شناسایی وسیع و گسترده امری ضروری است.تأمین سکونتگاه جدید برای بشر، چیزی فراتر از برپایی خانههای مدرن است. انسان تنها در خانهاش «سکنی نمی گزیند»؛ او در کنار همشهریهایش در مؤسسات عمومی و فضاهای شهری نیز زندگی میکند. از این رو برای تجربه تعلق و مشارکت، شناسایی وسیع و گسترده امری ضروری است. هدف از این شناسایی ویژگی مکان است، که با ساختارهای طبیعی و همچنین مصنوعی تعیین میشود. بنابراین هدف غایی معماری، خلق و محافظت از مکان است. بگذارید تکرار کنم که مکان میتواند به عنوان سنتز سازماندی فضایی درک شود و فرم ساخته شده (به طور قیاسی، سکونتگاه، سنتز تشخیص موقعیت و شناسایی است)، و معنای آن با زبان معماری یا سنت نشان داده میشود. همچنین میتوان اضافه کرد که معماری تنها مسئله چگونه و چه نیست، بلکه مسئله کجا نیز هست.بنابراین، مسئله نهایی ما این است که معماری در خلق مکانهای رضایتبخش برای شیوه جدید زندگی موفق بوده است. با وجود این ، مکان مدرن مکانی است که هویت خاص خود را دارد. البته در عین حال، مکان باید دارای نوعی آشکارگی یا فراخی واقعی باشد که حضور همزمان «مکانهای بیشمار» را نشان دهد. گفتیم که برخی از ابزارهای لازم برای حل این مسئله ، یعنی تصور جدید از فضا و فرم، قوام گرفته بودند. همچنین خاطر نشان کردیم که این ابزارها برای حل آن وظایف ساختمان که مکان مصنوعی تعیین میکرد، مورد استفاده قرار گرفتند. دست آخر این واقعیت را یادآوری کردیم که جنبش مدرن مدتها پیش نیاز به عظمت و منطقه گرایی جدید، یعنی نیاز به فرمهای نمادین جدید، را تشخیص داد. اینجا شرایط لازم برای خلق مکانهای معاصر وجود دارند، و در این میان میتوان به تلاشهای بسیار چشمگیر برای حل ملموس این مسئله نیز اشاره کرد. در فصول بعد، درباره «چگونه» و «چه» و «کجا» ی معماری مدرن به تفصیل بحث خواهد شد؛ و نقاط ضعف و دستاوردهای ممکن آن نیز خاطر نشان خواهد گردید.اما پیش از ادامه بررسیها، اشاره به برخی مخاطرات که رشد این سنت جدید را مانع شدند، اجتنابناپذیر مینماید. به طور کلی آنها پیامد اعتقاد یک بعدی در منطق و دودستگی تفکر و احساسی بودند که ریشه در عصر روشنگری داشت. ظاهراً معماری مدرن قرار نبود به عنوان شقی از فنآوری عقلانی عمل کند، بلکه میبایست به عنوان مکمل آن در نظر گرفته مید. پیشگامان، جهان جدید را قبول داشتند، اما میخواستند بعد هنری آن را که در مرحله ابتدایی آن به فراموشی سپرده شده بود، به آن بازگردانند. برج ایفل تجلی شکوهمند این هدف است. گرچه پیشگامان در کارهای خاص خود موفق بودند،اما شیوههایی را به کار بردند که بینقص نبود. اثر هنری هرگز نتیجه تحلیل منطقی نیست و نمیتواند به عنوان آیندهای از «شیوه بیان» انتزاعی درک شود. اثر هنری همیشه بر نگرش یا «انگاره» ای کلی استوار است که به تجمیع عناصری که به طور منطقی تعلقی به یکدیگر ندارند میپردازد. هنر اساساً غیرمنطقی است و نمیتوان آن را با اصطلاحات علمی توصیف کرد. بسیاری از معماران مدرن نما، با انتقال روشهای علوم طبیعی به معماری، بعد هنری آن را از بین بردند، و زمینه کارشان را به طراحی صرف و ساخت تقلیل دادند. این تقلیل به طور کلی دو جهت متفاوت را در بر میگرفت: یکی از اینها ریشه در اتم گرایی تفکیک ناپذیر از عل تحلیلی داشت. و دیگری از باور علمی به سیستمهای سامان بخش ناشی میشد. در نتیجه معماری مدرن با گسترش زیاد به جلوههای نواکسپرسیونیستی یا فرمالیسم نوعقلانی سخت تنزل کرد در هر دو مورد نگرش جدید از دست میرود و معماری دشمن زندگی معاصر میشود.نقاشانی مانند کلی و کاندینسکی خیلی پیش از این رویکردی پدیدار شناسانه به مسائل هنر تصویری را مطرح ساختد، و برخی معماران آن پیشنهاد را دنبال کردند. پدیدار شناسی در فلسفه برای امکان بازگشت به «خود اشیاء» از طریق توصیفهایی که «شیء بودگی» آنها را نشان میدهد. عمل می کند. در برخی موارد، انسان تلاش کرده است که با مشکلات محیط زیست و مکان به طور جدی برخورد کند، و مکانمندی را به عنوان یکی از ساختارهای اساسی «هستی ما در این جهان» توصیف کند. بدین ترتیب مکان به مثابه «شیء» در مفهوم اصلی واژگانی آن درک میشود و این به منزلة نوعی «گردهمایی» است که «انسان را با جهان رو در رو میکند.» بنابراین مفهوم مکان عبارت است از جهانی که مکان به وجود میآورد. هر جهان، کلی و در عین حال وابسته به شرایط است، و معماری باید این واقعیت را از طریق تعابیر تازه از حال و هوای ویژه هر مکان (geniuse loci) بیان کند. ظاهراً سبکها در ساختارهای اصلی ریشه دارند، و نماینده مجموعهای از انتخابهای ویژهاند. بدین ترتیب گرچه اساس کلی سبکها به آنها ارزش ابدی میبخشد، اما به طور کلی سبکها منحصر به فردند. هر چند جهان آزاد نمیتواند از سیستمهای بستهای از این نوع استفاده کند اما در این میان به «پلان آزاد» و «فرمهای آزاد» نیاز است. معماری برای به وجود آوردن این امکان باید به سرچشمههایی رجوع کند که در زبانهای متفاوت فرم مشترکاند. جنبش مدرن از این مسئله آگاه بود، اما نظریه پردازیاش در این باره در تنگنای «علمی» گرفتار شد. پدیدار شناسی به این نقطه ضعف غلبه میکند و این امکان را به دست میدهد که ریشههای مان را درک کنیم. با کمک پدیدار شناسی، زبان جدید معماری میتواند ایجاد گردد و بدین ترتیب مکان جدید رونق گیرد.

برای بحث و گفتگو در مورد ریشه های معماری مدرن کلیک کنید

طراحی ساختمان ها و سبک معماری های مدرن

طراحی ساختمان ها و سبک معماری های مدرن

بالاخره پس از ۱۸ ماه تلاش طراحان و سازندگان، خانه ای قابل حمل موسوم به blob VB3 به اتمام رسید. به نقل از سایت Design Inspiration، خانه مزبور که به شکل تخم مرغ است، توسط شرکت dmvA طراحی شده ‌است. البته هدف این پروژه ساخت یک خانه نبوده، بلکه هدف آن طراحی یک دفتر کاری سیار برای شرکت Xfactoragencies بوده و شرکت متصدی ساخت در نهایت این حجم تخم مرغی را برای این کار طراحی کرده است.
این حباب که عمدتا‍ً از پلی استر ساخته شده است، دارای تمام فضاها و ملزومات زندگی از جمله حمام، آشپزخانه، اتاق خواب، نورگیر و چند کمد و قفسه برای وسایل است. علاوه بر این، دماغه خانه می تواند بطور اتوماتیک باز شود تا تبدیل به ایوان شود. هنگامی‌ که بسته باشد، تبدیل به یک حباب کامل یا یک تخم مرغ می شود.
این یک گام بزرگ در ایجاد واحد های سیار محسوب می‌شود. به راحتی می توان از آن به عنوان دفتر، ویلا و یا هر آنچه که ما میخواهیم استفاده کنیم. هیجان‌انگیز ترین چیز این است که می تواند به هر جایی منتقل شود. با حباب VB3، زندگی در سفر و خارج شدن از منزل راحت‌تر و با خیال آسوده‌تر انجام پذیر می شود.
 
[تصویر:  make_02-300x282.jpg]