پاورپوینت تحلیل حمام شاهزاده اصفهان ودارای 25 اسلاید قابل ویرایش می باشد.این فایل مناسب رشته معماری تهیه شده است . این فایل به گونه ای درست شده ؛ که می توان قالب آن را به دلخواه تغییر داد.از این رو در ادامه ابتدا فهرست مطالب وسپس مختصری از متن این پاورپوینت و در انتها تصویری بخشی از اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما عزیزان قرار داده شده است و همچنین در اسلایدها برا بیان راحت ترمطالب از خطوط گرافیکی استفاده شده است.
مختصری از متن:
حمام شاهزاده در بازار
فرش اصفهان واقع شده و بر سردر آن نقش دو فرشته تاجدار دیده می شود. این
حمام از بخش های سربینه و گرم خانه و میان در و فضای چال حوض تشکیل شده که
هر یک نیز فضاها و بخشهایی دارد.
در میان سربینه حمام، فضایی با قاعده
هشت ضلعی قرار دارد که بر فراز آن گنبدی با تزئینات رسمی بندی بنا گردیده
است. در این قسمت علائم بروج دوازده گانه بر روی گچ نقاشی شده که امروزه
بخشهایی از آن باقی است.
سه حوض مستطیل شکل نیز با اندازه های مختلف در
سکوهای اطراف سربینه تعبیه شده که پیش از ورود به سکوها، پا در آنها می
گذاشته اند. ازاره سربینه کاشی فیروزه ای ساده است و کاشی های دیگری با
گلهای رنگی ساده به آن تنوع می بخشد.
پاورپوینت تحلیل حمام شاهزاده اصفهان ؛ 25 اسلاید؛ قابل ویرایش؛ شامل:
مقدمه
موقعیت
تاریخچه
بررسی سربینه
میان در
گرمخانه
چال حوض
ویژگی های طراحی
تزیینات
پلان
مقطع
و...
قسمتی از متن :
پرسش مراجع
من و همسرم خیلی همدیگر را دوست داریم و از همان ابتدای زندگی مشترک مان به دنبال این بودیم که با عشق و علاقه با یکدیگر باشیم و روز به روز بر این علاقه و محبت بیفزاییم. مطالعه کتاب روانشناسی را نیز بسیار دوست داریم. اما می خواستم از شما بپرسم برای آنکه بتوانیم صمیمیت را در زندگی زناشویی مان را افزایش دهیم و بیش از گذشته به یکدیگر وابسته و دلبسته شویم چه توصیه و یا راهکارهایی را میتوانید به من پیشنهاد کنید؟
پاسخ روانشناس
برادر گرامی! از اینکه می بینم شما اینقدر
با عشق و علاقه به زندگی تان چسبیده اید و همسرتان را از صمیم قلب دوست
دارید برای زندگی مشترک تان نیز ارزش و بهایی فراوان قائل هستید, بسیار
خرسندم.
که این رویه به قول خودتان به روز هم بیشتر و بیشتر شود. پدیده
صمیمیت در زندگی زناشویی و روش های افزایش آن, یکی از مقوله های اساسی
مشاوره زناشویی است که متاسفانه برخی از همسران از آن آگاه نیستند.
در زندگی امروزی زوجها مواردی پیش می آید که شاید نشات گرفته از برخی ناگویی ها باشد! اگر زن و شوهر از همان ابتدای پیوند زناشویی خود تمام ناگفته ها را به یکدیگر بگویند, بدون تردید جای هیچ گونه ابهامی باقی نمی ماند. بدون شک مهمترین رکن اصلی یک ازدواج موفق صمیمیت است! یعنی وقتی شما کسی را دوست می دارید با او صمیمی شوید, ناخودآگاه شرایط فراوانی برای رشد و پیشرفت در رابطه تان خلق می گردد...
فهرست مطالب :
چگونه میتوانید صمیمیت در زندگی زناشویی تان را افزایش دهید؟
پرسش مراجع
پاسخ روانشناس
پدیده صمیمیت در زندگی زناشویی
تعریف صمیمیت
چرا در روند زندگی مشترک زوج ها صمیمیت خلق نمیشود و یا کمرنگ می شود؟
محبت، مطمئن ترین راه ایجاد صمیمیت
اولین گام ایجاد محبت
نقش صمیمیت در زندگی فرد
نکات مثبت برای ایجاد صمیمیت
بخشش و گذشت
کم کردن توقعات
عذرخواهی
سلامتی روح و روان
داشتن عزت نفس
دعا و نیایش
راه حل ایجاد صمیمیت
توصیه هایی برای شناخت بیشتر واژه ی صمیمیت
توصیه های طلایی روانشناسی برای افزایش صمیمیت
توصیه ی روانشناس
عنوان : پاورپوینت پدیده صمیمیت در زندگی زناشویی
فرمت : پاورپوینت
تعداد صفحات : 34
پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت
در این فایل مسجد جامع یزد در قالب پاورپوینت دارای 39 اسلاید قابل ویرایش مورد بررسی قرار گرفته است.این فایل مناسب رشته معماری تهیه شده است . این فایل به گونه ای تنظیم شده ؛ که می توان قالب آن را به دلخواه تغییر داد.از این رو در ادامه ابتدا فهرست مطالب وسپس مختصری از متن این پاورپوینت و در انتها تصویری بخشی از اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما عزیزان قرار داده شده است و همچنین در اسلایدها برا بیان راحت ترمطالب از خطوط گرافیکی استفاده شده است.
مختصری از متن:
مساحتی که زیربنای این مسجد را تشکیل میدهد، برابر با ۹۸۰۰ متر مربع بوده و متراژی حدود ۵۰۰ متر مربع نیز، قسمتهای مربوط به کاشی، کتبیهها و ... را در برمیگیرد. طول مسجد جامع یزد متشکل از ۱۰۴ متر و عرض آن ۹۹ متر، است که به هفت ورودی متصل به چندین کوچه و راه خروجی دارد. بانی منارههای سردر مسجد احتمالا آقا جمالالدین محمد، مشهور به «مهترجمال»، وزیر یزد در دورهی شاهطهماسب صفوی بوده است.
ارتفاع منارههای مسجد جامع یزد، با بیش از ۵۲ متر و قطری برابر با هشت متر، لقلب بلندترین مناره در بین مساجد تاریخی را از آن خود کرده است که متاسفانه در سال ۱۳۱۳ هجری شمسی فروریخت، و مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت. در واقع میتوان تزئینات به کار رفته در معماری مسجد را یکی از شاهکارهای خیرهکنندهی تاریخ بشر در نظر گرفت که مورد ستایش و تحسین بازدیدکنندگان خارجی و داخلی قرار میگیرد.
پاورپوینت تحلیل معماری مسجد جامع یزد؛ 39 اسلاید؛ قابل ویرایش؛ شامل:
موقعیت
مساحت
تاریخچه احداث
کتیبههای تاریخدار بنا
ورودی
ایوان مسجد جامع
ویژگی سقف
نما
مقطع
تزیینات
سرگذشت مناره های مسجد جامع یزد
بررسی گنبد
نورگیری
کریاس
محراب مسجد
صحن داخلی
شبستان غربی و موزه مسجد جامع یزد
ایوان اصلی
گنبدخانه
ویژگی مناره
پلان
و...
این فایل برج cayanامارات متحده عربی دارای 25 اسلاید قابل ویرایش می باشد.این فایل مناسب رشته معماری تهیه شده است . این فایل به گونه ای تنظیم شده ؛ که می توان قالب آن را به دلخواه تغییر داد واین پاورپوینت برای دانشجویان رشته معماری کاربرد دارد.از این رو در ادامه ابتدا فهرست مطالب ؛ سپس مختصری از متن ودر پایان پیش نمایشی از اسلایدهای این پاورپوینت قرار داده شده است. برای درک بهتر مطالب نیز از خطوط گرافیکی استفاده شده است.
مختصری از متن:
در نمای بنا از پرده های شیشه ای و آلومینیومی بکار گرفته شده است ، استفاده از اجزای استاندارد و مستطیل شکل با اندازه تقریباً 82 در 124 اینچ به خودی خود یک دستاورد است. برخی از شیشه های کم مصرف نسبتاً شفاف توسط صفحه های آلومینیومی سوراخ شده محصور شده اند. این پنل های یک طبقه ، نقره ای به ارتفاع 4 اینچ از شیشه می باشند، در دو عرض قرار دارند و 30 تا 60 درصد باز هستند.
با نگاهی به نشانه های مشبک عربی مشرابیه ، آنها ساختمان را از آفتاب بیابانی منطقه محافظ می کنند و به آداب و رسوم منطقه ای سازگار است. با این حال ، از زمانی که SOM در رقابت های سال 2005 برنده رقابت شد ، این صفحه نمایش ها کاملاً یکی از ارزش های طراحی شده اند.
ستون های محیطی به اندازه 10 درجه به جلو یا عقب قرار دارند تا صفحات طبقه تغییر یافته را در بالا و پایین نمایان شود. عرض ، زاویه و فاصله ستونها از کف به کف یکسان به نظر می رسد ، حتی با اینکه خود کفها به آرامی تغییر می کنند ، با پیشرفت بالاتر ، در حدود یک چهارم دایره است در حقیقت ، از قالبهای مشابه برای ستونهای موجود در هر سطح استفاده شده است و فقط تغییرات جزئی برای کاهش بار به سمت بالا وجود دارد.
پاورپوینت تحلیل برج cayanامارات متحده عربی ، 25 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:
تاریخچه
گروه طراحی
مساحت
موقعیت
معرفی برج
ویژگی طراحی بنا
مصالح
مشخصات بنا
ویژگی ستون ها
بررسی سازه
ویژگی چرخش برج
پلان طبقات
مقطع
بررسی نما
و....
این فایل شامل تحلیل آکواریوم سیاره آبی در دانمارک اثر گروه معماری 3XN می باشد.این فایل مناسب رشته معماری تهیه شده است . این فایل به گونه ای تنظیم شده ؛ که می توان قالب آن را به دلخواه تغییر داد. از این رو در ادامه ابتدا فهرست مطالب ؛ سپس مختصری از متن ودر پایان پیش نمایشی از اسلایدهای این پاورپوینت قرار داده شده است. برای درک بهتر مطالب نیز از خطوط گرافیکی استفاده شده است.
مختصری از متن:
در اواسط دهه 1990 جسپر هرستد، که سرپرست آکواریوم بود، اولین ایدهها را درباره چگونگی طراحی آکواریومی جدید و مدرن ارائه داد. ساختمان قدیمی نیاز به بازسازی اساسی و کلی داشت که انجام دادن آن حتی بدون ساختن بخشهای جدید، بسیار پرهزینه بود. توسعه بیشتر آکواریوم نیز با توجه به ویژگیهای سایت و از نظر اقتصادی، امکانپذیر نبود و تاثیر چندانی بر افزایش جذابیت آکواریوم برای بازدیدکنندگان نداشت.
آنچه که مورد نیاز بود، احداث آکواریومی جدید در محلی دیگر با شیوههای ساخت و ساز جدید بود تا در نتیجه آن تجربیاتی جدید و فوقالعاده برای بازدیدکنندگان از نسلهای آینده خلق شود. جسپر هرستد از هیجان انگیزترین آکواریومهای دنیا دیدن کرد و از آنها الهام گرفت. او این الهامات را با ایدههای خودش برای طراحی یک آکواریوم دانمارکی کاملا جدید ترکیب کرد. اصولی که بعدها به پایهای برای مسابقه بینالمللی سیاره آبی، تبدیل شد.
آکواریوم ملی جدید دانمارک با الهام از شکل آب در حرکت بی پایان ، سیاره آبی به صورت یک گرداب بزرگ شکل می گیرد و خود این ساختمان داستان آنچه را که در انتظار است ، روایت می کند. مفهوم گرداب در روایتی درباره آب سرچشمه می گیرد ، و به عنوان یک تصویر ، به یکباره انتزاعی و فیگوراتیو است. این توجه را با تیغه های گرداب مشخص خود جلب می کند ، اما در عین حال ، به عنوان یک ساختمان ، بسته به زاویه دید ، مسافت و شرایط روز تغییر چشمگیری می کند.
پاورپوینت تحلیل آکواریوم سیاره آبی در دانمارک ، 31 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:
تاریخچه آکواریوم دانمارک
ویژگی طراحی
گروه طراحی
مساحت
موقعیت
معرفی آکواریوم
مصالح نما
ویژگی های سایت
کانسپت طرح
بهره گیری از انرژی تجدیدد پذیر
ایده طراحی آکواریوم
ویژگی سقف
بررسی نما
ویژگی پلان
بررسی سازه
پلان
نماها
مقاطع
و...
مقدمه
در خلال سالهای دهه 1960، تحولات بنیادینی در روند هنر مجسمهسازی معاصر به وقوع پیوست. همگام با ساخت مجسمههای پاپ توسط هنرمندانی چون کلاس اولدنبرگ، هنرمند برجسته دیگری به نام دیوید اسمیت (70-1960) عرصههای موفقیت را به سرعت درمینوردید. او در مقام یک مجسمهساز راهی را در پیش گرفت که با تجربیات جکسون پولاک در نقاشی کاملاً موازی بود. اسمیت زندگی هنری خود را بدواً به عنوان یک نقاش و همکار نزدیک آرشیل گورکی و ویلم دِکونینگ، دو تن از پیشگامان اکسپرسیونیسم انتزاعی، آغاز کرد.
وی بعدها به سمت مجسمهسازی سوق پیدا کرده و نقاشی را رها نمود، یا به تعبیر صحیحتر به گونه دیگری آن را دنبال کرد. او خود ترک نقاشی و معطوف شدن به روی مجسمهسازی در اوایل دهه 1930 را یک انقطاع ناگهانی تلقی نمیکند. لیکن باید دانست بین طرز تلقی اسمیت و باورهای نقاشان اکسپرسیونیست انتزاعی تقابل فزایندهای وجود داشت. آثار پولاک نوعی تأکید بر دغدغههای حقوق فرد و نیز بیانیهای در اثبات دنیای درونی رویاها، علیه واقعیت جهان خارج، بودند. درواقع هنر نقاشی، آن چنانکه در ورای این آثار فهمیده میشود، چیزی جز طرد فرآیند مکانیکی «شکلسازی» نبود.
برخلاف این فرآیند، آثار اسمیت محصول یک مدنیت با قدرت فنآوری بسیار پیشرفته بود. او اتکا زیادی به فنآوری صنعتی داشته و همواره در آثار خود از مجسمههای فلزی پیکاسو و خولیو گنزالس الهام میگرفت. جالب آن که او هیچ یک از این دو را از نزدیک نمیشناخت و تنها از طریق کتاب و مجلات با آثار آنان آشنایی پیدا کرد. وی ضمن ساده کردن فرمها، عناصری از صنعت امریکا و فوت و فن آن نیز به کارش میافزود. فرانک اوهارا، شاعر و منتقد معاصر، در مورد او میگوید:
«اسمیت از همان شروع کار نشانههایی از فرهنگ اسپانیایی گرفت. همین نشانهها بعدها او را به سوی بهرهمندی از مهارتهای فنی و صنعتیاش، به عنوان یک فلزکار امریکایی، رهنمون ساختند. او در فلز نوعی خصوصیت زیبایی شناختی را برگرفته و پیوسته تلاش داشت به جای پنهان کردن شخصیت فلز، آن را ستایش کرده و جنبه عملی، فنی، و دوام فوقالعاده آن را تکریم نماید.
با پایان گرفتن جنگ جهانی، اسمیت در میانه راه هنری خود به هنرمندی مشهور و قابل احترام تبدیل شده بود. در ژانویه 1047 نمایشگاه جامع مرور بر آثار او درگالریهای ویلارد و باچ هولز در نیویورک برپا گردید. اما اصالت و ابتکار کار او بیشتر در اواخر دهه 1950، هنگامی که آثاری با ابعاد بزرگتر ساخت، بر همگان روشن شد. او در این آثار از شیوههای مرسوم مجسمهسازی امریکایی فاصله گرفت. تکنیکی که در این آثار به کار رفت او را قادر ساخت با سرعت و آزادی بیشتری کار کند و این امر حتی ساخت فرمهای عظیم با مواد سنگین همچون فولاد را برای وی آسان کرد.
در سال 1962 اسمیت، توسط برگزارکنندگان فستیوال اسپولِتو برای اقامتی یک ماهه به ایتالیا دعوت شد و در همانجا یک کارخانه قدیمی برای استفاده به عنوان کارگاه در اختیار وی قرار گرفت. او در این کارگاه ظرف تنها 30 روز، تعداد 26 مجسمه که بسیاری از آنها ابعادی عظیم و غول پیکر داشتند، ساخت. اسمیت درواقع نخستین مجسمهسازی بود که درصدد خلق اثری مستقل و منحصر به فرد نبوده و فکر هنری خود را در یک مجموعه کار به صورت سری محقق میساخت.
در بدو امر آثار او به پیکره انسانی توجه داشت، همانند مجموعه «اگری کولا» و «منبع توتم» که در دهه 1950 ساخته شدند. وی سپس به سوی شیوه انتزاعیتری متمایل شد و در این سمتگیری مجموعهای به نام «زیگ زاگ» را در خلال سالهای 4-1961 و مجموعه دیگری به نام «مکعبی» را در سال 5-1962 خلق کرد. مجوعه «مکعبی» کیفیتی پویا و ناپایدار داشته و دقیقاً همانند خصوصیت در کارهای بعدی این هنرمند نیز به عنوان مشخصه اصلی دنبال شد.
مقدمه
واژه اومانیسم(2) (humanism) یا انسانگرایی در مباحث فکری و معرفتی فراوان به گوش ما خورده است. همچنین خاستگاه این واژه را همواره با غرب مرتبط دانسته و آن را دلیل جدایی غرب از دیانت میدانیم. به راستی غرب چگونه این واژه را ملاک خود قرار داد و بدان دست یازید؟
غرب، همواره در طول تاریخ در جریان بازسازی و قدرت بخشیدن به خود همواره خود را از سایر ملل و تمدنها به ویژه شرق مستثنا دانسته و خود را مستقل و حتی برتر از سایر تمدنها دانسته است. غرب برای رسیدن به این هدف، همواره خاستگاه و زادگاه خود را فرهنگ و تمدن یونان قرار داده است. در میان تمدنهای باستانی گذشته (هند، ایران، بینالنهرین، مصر...) یونان یک رقیب مهم شناخته شده و از آنجا که به کشورگشاییهای متعددی هم میپرداخت و فرهنگ خود را در همه جا تحمیل میکرد، لاجرم میان این تمدنها و یونان، جنگها و برخوردهای مداومی هم صورت میگرفت.
همین عامل باعث شد که امروزه غرب به ویژه آمریکا این ملاکهای یونانیان را مبنای کار خود قرار دهد و آن را تبلیغ کند. آمریکا به دو عاملی که یونانیان بدان اصرار میکردند، علاقه نشان میدهد. یکی کشورگشایی و دیگری اشاعه فرهنگ خود. فراموش نکنیم که آمریکا بیشتر در برابر ملل شرق قرار گرفته تا ملل غرب؛ از این رو جای تعجبی ندارد که به طور دائم تمدن یونانی را که نماد غرب شده را در مقابل تمدنهای شرقی قرار داده تا اهداف خود را مشروع نمایان سازد. هالیوود که نماد آمریکا است به طور مداوم فیلمهایی میسازد که یونان را تنها تمدنی نشان میدهد که مهد عقل، فلسفه، تفکر و هنر است و دارای آرمانهای انسانی برای متمدن کردن ملل بربر شرق است و سیستم نظامیگری قدرتمندی، همواره یونان را مسلط بر عالم شرق نموده است...
پیش گفتار
یکی از ویژگیهای انسان که او را از سایر موجودات ممتاز می کند، تشخیص ظرافت و نظم و اعتدال و احساس حسن و جمال است. بدین جهت است که مناظر زیبای طبیعت و نظام آفرینش و صفحات جالب و دواوین و لوحه های دل انگیز شعر و نقاشی و خط که از دست سحر آفرین استادان چیره دست، ظهور یافته، او را مجذوب و مشعوف ساخته و نظرش را به سمت خود معطوف میدارد.
جمال و زیبائی و کمال و رهیافت در محضر نقاش و قلم ساز و صحنه پرداز و معمار و مبدع جمیله هستی است که منشاء هنرهای زیباست. علاقه به زیبائی که فطری آدمی است، ذوق را می شکوفاند تا هر آنچه نشانی از زیبائی و جمال دارد و دفتری از معرفت کردگار همراه، او را ملهم کند و ذوق هنرمند آنرا با اندیشه های عمیق و دقیق خود درامیخته، به صورت اثر و هنر در منظر و مرآی باهوشان و سرمستان می ناب هستی که معرفت تام و تمام است قرار دهد.
جمال شاهد مقصود چشم بر راه است بکوش و پاک کن آئینه از غبار اینجا
هنر همچون مقوله عشق است که رفتن در وادی آن و تحقیق پیرامونش ابتدا سهل می نماید: اما وقتی دستی بر آن گرفتی حرارتش وجود را می سوزاند و تنها آنان که صابرند و به پایمردی ثابت و جانشان مجذوب معشوق ازلی تا شهر حق الیقین پیش می رانند.
الا یا ایها ساقی ادرکاسا و ناولها که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکلها
در این مجموعه گردآوری شده من سعی کردم تاثیر سبکها و شیوههایی که بر روی کار من اثر گذاشتهاند را بررسی کنم و مقدمهای باشد برای آشنا شدن بیشتر شما با سبک شخصی من و مکتبهایی که راهگشای سبک من بودهاند.
با پرداختن به سبک کوبیسم و اکسپرسیونیسم و شیوه کولاژ سعی کردهام تاثیر این سبکها و تکنیک را بر روی آثارم شرح دهم و اینکه به وسیله آشنایی با این سبکها و شیوه های هنری چه راهکارهایی در پیش روی من قرار گرفته است و به چه صورت راهگشای آثار هنری من بودهاند...
پاورپوینت زندگی نامه نظامی گنجوی شامل 27 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .
مختصری از متن
مقدمه
الیاس بن یوسف نظامی گنجهای (حدود ۵۳۷ تا ۶۰۸ ه.ق) شاعر داستانسرا و رمزگوی سده ششم ایران، بزرگترین داستان سرای منظومه های حماسی عاشقانه به زبان پارسی است که سبک داستان محاوره ای را وارد ادبیات داستانی منظوم پارسی کرد.
کودکی
نام پدرش یوسف نام جدش " ذکی " و نام جد اعلایش " موید " بوده و سه همسر و یک فرزند به نام محمد داشته است. زادبوم نظامی را شهر گنجه (واقع در آذربایجان کنونی) و اجدادش را اهل تفرش گفته اند. نام مادرش رئیسه و کرد تبار بود. وی در سنین کم یتیم شد و دایی اش خواجه عمر بزرگش نمود.
ازدواج
نظامی سه بار ازدواج کرد. همسر نخستش آفاق، کنیزکی بود که فخرالدین بهرامشاه حاکم دربند به عنوان هدیه ای برایش فرستاده بود. آفاق اولین و محبوبترین زنان نظامی بود. تنها پسر نظامی، محمد از آفاق بود. وقتی نظامی سرودن خسرو و شیرین را به پایان رساند آفاق از دنیا رفت. در ان زمان محمد هفت سال بیشتر نداشت.
عجیب است که دو همسر دیگر نظامی نیز در سنین جوانی فوت کردند و مرگ هر کدام پس از اتمام یکی از آثار او اتفاق می افتاد.
تحصیلات
نظامی مانند اغلب اساتید باستان از تمام علوم عقلی و نقلی بهره مند و در علوم ادبی و عربی کامل عیار و در وادی عرفان و سیر و سلوک راهنمای بزرگ و در عقاید و اخلاق ستوده پایبند و استوار و سرمشق فرزندان بشر بوده و در فنون حکمت از طبیعی و الهی و ریاضی دست داشته و گویند که اگر وارد مرحله شاعری نبود و به تدریس و تالیف علوم حکمیه می پرداخت در ردیف بزرگان حکمت و فلسفه به شمار می آمد
دوران زندگی نظامی با دوره حکومت اتابکان آذربایجان و موصل و شروانشاهان هم زمان بوده است.تعلق خاطر نظامی به تصوف زندگانی وی را بیشتر با زهد و عزلت همراه کرده و این امر او را از وابستگی به دربارهای سلاطین دور کرده است.
اخلاق
در پاکی اخلاق و تقوی، نظیر حکیم نظامی را در میان تمام شعرای عالم نمی توان پیدا کرد. در تمام دیوان وی یک لفظ رکیک و یک سخن زشت پیدا نمی شود و یک بیت هجو از اول تا آخر زندگی بر زبانش جاری نشده است. از استاد بزرگ گنجه شش گنجینه در پنج بحر مثنوی جهان را یادگار است که مورد تقلید شاعران زیادی قرار گرفته است، ولی هیچکدام از آنان نتوانسته اند آنطور که باید و شاید از عهده تقلید برآیند. این شش دفتر عبارتند از:
مخزن الاسرار، خسرو و شیرین، لیلی و مجنون، هفت پیکر، شرفنامه و اقبالنامه که همگی نشان دهنده هنر سخنوری و بلاغت گوینده توانا آن منظومه هاست.
و ...
فهرست مطالب
مقدمه
کودکی
ازدواج
تحصیلات
اخلاق
سبک نظامی
برجستگیها و ویژگیهای شعر نظامی
درگذشت
آثار
فرمت : pptx
تعداد صفحات : 27
پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت
پاورپوینت بیوگرافی کامل هوشنگ ابتهاج شامل 36 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .
مختصری از متن
مقدمه
امیر هوشنگ ابتهاج (زادهٔ ۶ اسفند ۱۳۰۶ در رشت) متخلص به، ه. ا. سایه، شاعر ایرانی است. وی هم اکنون ۹۰ ساله است و در کشور آلمان زندگی میکند.
امیر هوشنگ ابتهاج روز یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۰۶ در رشت متولد شد. پدرش آقاخان ابتهاج از مردان سرشناس رشت , و مدتی رئیس بیمارستان پورسینای این شهر بود. برادران ابتهاج عموهای او بودند.
هوشنگ ابتهاج دوره تحصیلات دبستان را در رشت و دبیرستان را در تهران گذراند و در همین دوران, اولین دفتر شعر خود را به نام نخستین نغمهها منتشر کرد. ابتهاج در جوانی دلباخته دختری ارمنی شد, که در رشت ساکن بود و این عشق دوران جوانی دست مایه اشعار عاشقانهای شد که در آن ایام سرود.
بعدها که ایران غرق خونریزی و جنگ و بحران شد، ابتهاج شعری به نام کاروان (دیرست گالیا…) با اشاره به همان روابط عاشقانهاش در گیرودار مسائل سیاسی سرود. ابتهاج مدتی به عنوان مدیر کل شرکت دولتی سیمان تهران به کار اشتغال داشت.
منزل شخصی سایه که از منازل سازمانی شرکت سیمان است در سال ۱۳۸۷ با نام خانه ارغوان , به ثبت سازمان میراث فرهنگی رسیدهاست. دلیل این نام گذاری وجود درخت ارغوان معروفی در حیاط این خانه است, که سایه شعر معروف ارغوان خود را برای آن درخت گفتهاست.
سایه در سال ۱۳۴۶ به اجرای شعرخوانی بر آرامگاه حافظ در جشن هنر شیراز میپردازد , که دکتر باستانی پاریزی در سفرنامه معروف خود (از پاریز تا پاریس) استقبال شرکت کنندگان و هیجان آنها , پس از شنیدن اشعار سایه را شرح میدهد و مینویسد که تا قبل از آن هرگز باور نمیکردهاست , که مردم از شنیدن یک شعر نو تا این حد هیجان زده شوند.
ابتهاج از سال ۱۳۵۰ تا ۱۳۵۶ سرپرست برنامه گلها در رادیوی ایران (پس از کنارهگیری داوود پیرنیا) و پایهگذار برنامه موسیقایی گلچین هفته بود.
تعدادی از غزلها، تصنیفها و اشعار نیمایی او توسط موسیقیدانان ایرانی نظیر شجریان، ناظری و حسین قوامی, اجرا شدهاست. تصنیف خاطره انگیز تو ای پری کجایی و تصنیف سپیده (ایران ای سرای امید) از اشعار سایه است.
سایه بعد از حادثه میدان ژاله (۱۷ شهریور ۱۳۵۷) به همراه محمدرضا لطفی، محمدرضا شجریان و حسین علیزاده، به نشانه اعتراض از رادیو استعفاء داد.
از مهمترین آثار هوشنگ ابتهاج تصحیح او از غزلهای حافظ است که با عنوان «حافظ به سعی سایه» نخستین بار در ۱۳۷۲ توسط نشر کارنامه به چاپ رسید و بار دیگر با تجدیدنظر و تصحیحات تازه منتشر شد.
سایه سالهای زیادی را صرف پژوهش و حافظشناسی کرده که این کتاب حاصل تمام آن زحمتهاست , که سایه در مقدمه آن را به همسرش پیشکش کردهاست.
و ...
فهرست مطالب
مقدمه
زندگی هوشنگ ابتهاج
بیوگرافی هوشنگ ابتهاج
زندگینامه هوشنگ ابتهاج
کتابشناسی هوشنگ ابتهاج
گفتگویی کوتاه با هوشنگ ابتهاج
آشنایی با هوشنگ ابتهاج
سبک شعرهای هوشنگ ابتهاج
محل تولد هوشنگ ابتهاج
تخلص هوشنگ ابتهاج در شعرهایش
موضوع شعرهای هوشنگ ابتهاج
سال تولد هوشنگ ابتهاج
فرمت : pptx
تعداد صفحات : 36
پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت