پاورپوینت طراحی بیمارستان رسول اکرم شامل 45 اسلاید (ویژه رشته های مهندسی معماری) می باشد. در ادامه بخشی از متن این پاورپوینت و فهرست آن را برای شما قرار داده ایم و در انتها نیز تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزییات آن را مشاهده نمایید و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت ، اقدام به خرید آن نمایید.
مقدمه:
در حالی که بیمارستانها در گذشته آگاهانه جهت مصارف پزشکی، جراحی طراحی می شدند امروزه میتوان شاهد تغییر جهت به سوی انسانگرایی در امکانات بیمارستانی بود. بیمارستانهای امروزی بیشتر به هتل شبیه هستند. وجود فضای اقامتی دارای اهمیت بیشتری نسبت به طرحهای سرد بهداشتی در بیمارستانهای گذشته است. مدت زمان بستری و اقامت بیمار به طور پیوسته کوتاهتر میشود و علاقه به اتاقهای یک تختی یا دو تختی (در خصوص بیمارهای خصوصی) بیشتر شده است.
بیمارستانها را میشود به گروههای زیر تقسیم کرد: کوچکترین (تا ۵۰تخت)، کوچک (تا۱۵۰ تخت)استاندارد(تا۶۰۰ تخت) و بزرگ. حمایت کنندگان مالی بیمارستانها ممکن است دولت، بنیادهای نیکوکاری یا خصوصی یا ترکیبی از اینها باشند. بیمارستانها را میتوان از جهت نوع فعالیت به بیمارستانهای عمومی، تخصصی و دانشگاهی تقسیم کرد
وجود فضای اقامتی دارای اهمیت بیشتری نسبت به طرحهای سرد بهداشتی در بیمارستانهای گذشته است. مدت زمان بستری و اقامت بیمار به طور پیوسته کوتاهتر میشود و علاقه به اتاقهای یک تختی یا دو تختی (در خصوص بیمارهای خصوصی) بیشتر شده است.
پاورپوینت مطالعات اولیه طراحی بیمارستان شامل 28 اسلاید (ویژه رشته های مهندسی معماری) می باشد. در ادامه بخشی از متن این پاورپوینت و فهرست آن را برای شما قرار داده ایم و در انتها نیز تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزییات آن را مشاهده نمایید و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت ، اقدام به خرید آن نمایید.
مقدمه:
نظافت عمومی بخش های بیمارستان توسط کارکنان کاخداری انجام می پذیرد.همچنین بررسی عملکرد درست و مناسب فضای فیزیکی تجهیزات و وسایل در بیمارستان بر عهده ی این گروه می باشد که تعامل با واحد نگهداری وتعمیرات موارد بررسی شده تعمیر و یا تعویض شود. در مواردی با توجه به سیاستهای مدیریتی بیمارستان ممکن است نقل و انتقال بیماران بخش های غیر ویژه تجهیزات و وسایل بخش ها نیز از وظایف کارکنان کاخداری باشد.
کاخداری به معنای فراهم کردن محیطی
پاکیزه،مناسب، آرام و ایمن برای بیماران و مجموعه پرسنل بیمارستان است.
مفهوم کاخداری شاید ساده به نظر برسد اما بایستی توجه داشت که کاخداری
بیمارستان به مشابه نگهداری از یک کاخ با چند صد اتاق و محیط عمومی وسیعی
است که این وظیفه را بسیار دشوارتر می سازد.
ارتباط مستقیم با استریل مرکزی و رختشوی خانه دارد.
دارای یک قسمت تی شویی می باشد . برای نظافت بیشتر بخش های مختلف.
هدف از کاخداری بخشهای بیمارستان
- دستیابی به حداکثر کارایی ممکن در مراقبت از بیماران و ایجاد محیطی راحت برای آنها و کمک به تسهیل در انجام رویه های بیمارستانی
- ایجاد جوی خوشایند و در نتیجه عملکردی شایسته و مطمئن توسط کارکنان تمامی بخش ها
- اطمینان از برخورداری از یک استاندارد بالای پاکیزگی و نگهداری عمومی از تمامی مناطق بیمارستان
- آموزش، کنترل و نظارت کارکنان بر کاخداری بخش
- برقراری یک رابطه کاری خوب با دیگر بخشها
- اطمینان از سلامت و ایمنی دستور العمل های شناخته شده برای کلیه کارکنان بیمارستان
پاورپوینت مدیریت استراتژیک منابع انسانی شامل 20 اسلاید (ویژه رشته های مهندسی عمران و ساختمان) می باشد. در ادامه بخشی از متن این پاورپوینت و فهرست آن را برای شما قرار داده ایم و در انتها نیز تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزییات آن را مشاهده نمایید و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت ، اقدام به خرید آن نمایید.
مقدمه:
*- ایجاد یک تفاهم روان شناختی مثبت.* - افزایش انگیزش و تعهد کارکنان.* - افزایش مهارت های کارکنان و پایه های مهارت آنها.* - تفویض اختیار به طوری که بتوانند از تمام مهارت ها وتوانائی هایشان استفاده کنند. * - شفاف شدن فرصت های ارتقای شغلی و تعریف الزامات شایستگی. * - ایجاد فرایندهای مدیریت عملکرد و توسعه مستمر.* - بهره گیری از سیستم اطلاع رسانی مناسب.* - ایجاد سیستم پرداخت چه رقابتی و چه انگیزشی.* - طراحی استراتژی های روابط کارکنان که امکان گسترده تر آنها را میسرسازد.
علاوه بر موارد فوق :
* - ایجاد ارزش افزوده.
* - مزیت رقابتی.
* - کمک به اجرای طرح های کیفیت جامع.
تعریف ارزش افزوده : ستانده منهای داده.
اما در شرایط کلی : توسعه منابع و بهره گیری از کلیه منابع موجود در سازمان به شکلی که بازده ای قابل توجه وپایدار بیش از آنچه که خرج شده است برای شرکت به بار آورد.
چهار طریق ممکن برای ایجاد ارزش افزوده
1- از طریق تسهیل تغییر و پیشنهاد استراتژی ها و برنامه هایی برای ایجاد و توسعه فرهنگی از نظر کیفیت بهتر، مشتری محورتر و عملگردگرا و همچنین از طریق ایفای نقشی عمده در اجرای آن طرح ها و استراتژی ها و طرح ها.
2- از طریق مشارکت ویژه در حوزه های برنامه ریزی منابع انسانی، جذب نیرو،آموزش و پرورش،مدیریت عملکرد،پاداش و روابط کارکنان.
3-
از طریق تضمین اینکه به هر طرح منابع انسانی در حوزه هایی چون آموزش و
پرورش به دیده سرمایه گذاری نگریسته شودکه بازده آن بالاست و ارزش افزوده
ایجاد خواهد کرد.
4- از طریق ارائه خدمات منابع انسانی به صرفه مثل ایجاد ارزش در قبال پول.
پاورپوینت پی چیست شامل 58 اسلاید (ویژه رشته های مهندسی عمران و ساختمان) می باشد. در ادامه بخشی از متن این پاورپوینت و فهرست آن را برای شما قرار داده ایم و در انتها نیز تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزییات آن را مشاهده نمایید و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت ، اقدام به خرید آن نمایید.
مقدمه:
پی، شالوده یا فونداسیون بخشی از ساختمان است که وظیفهٔ انتقال نیرو از ستونها به زمین و خاک اطرافش را بر عهده دارد که بر اساس نوع ساختمان، میزان نیروهای وارده، نوع زمین و شرایط آب و هوایی منطقه نوع و ابعاد آن مشخص میشود.
انواع پی؟؟ به طور کلی از لحاظ اجرایی ما دارای 4 نوع مدل اجرایی پی می باشیم که عبارتند از: ۱-پی منفرد (تکی، نقطه ای): پی هایی که بار یک ستون تکی یا یک دیوار را حمل می نمایند. برای ساختمانهایی که بار آنها به صورت متمرکز (نقطه ای)به زمین منتقل میشود ساخته میگردد مانند ساختمانهای فلزی یا ساختمانهای بتنی.
لایههای پیهای نقطه ای: زمین مناسب بتن مگر میلگردهای کف پی بتن اصلی صفحه زیر ستون (در ساختمانهای اسکلت فلزی)
2- پی مرکب : پی هایی که بار دو تا چهار ستون را حمل می نمایند
3- پی نواری : این پیها معمولاً در ساختمانهای آجری مورد استفاده قرار می گیرد. حداکثر عمق پیهای نواری در حدود ۵۰ و عرض پی قدری بزرگتر از عرض دیوار روی آن می باشد.
مقدمه :
خلق الانسان من صلصال کالفخار
خداوند انسان را از گل کوزه گری آفرید
ماده ی سفالگری گل است.گل در دستها جان می گیرد و به شکلهای مختلف در می آید.
مثل کوزه و ظروفی که نقشهای برجسته دارند.
سفالگری به عنوان یکی از بر جسته ترین مظاهر هنر اسلامی دارای نقوش متنوعی بوده که همواره با اعتقادات دینی و تصورات هنرمند از هستی عجین بوده است.
فن و هنر سفالگری ایران به علت جنبه های گوناگون اقتصادی ،فرهنگی و تا حدودی مذهبی از گذشته ی بسیار دور مورد توجه قرار گرفته و در هر دوره با وضعیت سیاسی منطقه و کشور تحول و توسعه یافته است.نمونه های سفالینه که از محوطه های باستانی ایران کشف شده و ارتباط این هنر را با فرهنگ،اقتصاد و مذهب از یک طرف و ذوق و سلیقه ی شخصی و قومی سفالگران از طرف دیگر نشان می دهد.
در هزاره ی پنجم(ق.م)اختراع چرخ سفالگری تحولی چشمگیر در این هنر و تأثیر بسیاری در زمینه اقتصادی به وجود آورد. یکی از مهمترین ابعاد فن و هنر سفالگری در آن زمان را می توان بعد و جنبه ی فرهنگی و اجتماعی آن دانست، چه آشنایی ما از ارتباط موجود بین اقوام با یکدیگر در آن روزگاران بیشتر از دست ساخته های هنری مانند سفالگری امکان پذیر است...
فهرست
فصل 1.مقدمه 1
فصل 2.چکیده 3
مهمترین تکنیک های تزیین ظروف در نیشابور 3
دسته های سفال با نقش کنده 3
نقوش سفال در ادوار اسلامی از مناظر مختلف 4
فصل 3.فن و هنر سفالگری 5
فصل 4.مهمترین تکنیک های تزیین ظروف در نیشابور 8
سفال با پوشش گلی 9
سفالینه با نقوش رنگارنگ 9
سفالینه با تزیین زرین فام 9
سفالیه با نقش کنده 9
سفالینه با لعاب یکرنگ 10
فصل 5.کلیاتی درباره سفال اسلامی 10
سفال گبری 12
سفال سلجوقی 12
سفال مینائی ایران 12
سفال دوره عثمانی 13
سفال دوره صفویه ایران 13
فصل 6.هنر سفالگری و بررسی نقوش آن در ادوار اسلامی 13
بررسی نقوش انسانی با توجه به جهان بینی عرفانی 14
بررسی نقوش انسانی مرتبط با مراسم ماه محرم 14
بررسی نقوش انسانی و ارتباط آن با ادبیات 14
بررسی نقوش انسانی و ارتباط آن با مفاهیم نجومی 14
فصل 7.جام با گلابه ی سفالگری 18
فصل 8.کوزه 20
نتیجه گیری 21
فهرست منابع و مآخذ 22
مقدمه :
تخت جمشید را می توان تقریباً همانند ارگ ها و یا دژهای حکومتی و سکونت گاهی ایران در دوران اسلامی داشت، زیرا پادشاهان یا حاکمان ایالت ها یا شهرهای بزرگ در ایران بر اساس شیوه ای کهن، فضاهای سکونت گاهی، حکومتی و تشریفاتی خود را غالباً درون محوطه ای محصور و دارای استحکامات دفاعی می ساختند که در برابر تهدیدهای خارجی و داخلی حتی المکان در امان باشند.
این گونه مجموعه ها که آن ها را دژ، کهندژ، قلعه یا ارگ می نامیده اند، افزون بر فضاهای سکونت گاهی، حکومتی و تشریفاتی، عرصه ها و فضاهای متنوعی برای برخی از انواع فعالیت های خدماتی و نظامی داشتند. چنین الگویی در طرحی شهری از دوران پیش از اسلام تا اواخر دوره قاجار در بسیاری از نواحی و مناطق سرزمین گسترده ایران وجود داشته است و تخت جمشید و آنچنان که داریوش در کتیبه ای به آن به عنوان یک دژ اشاره کرده است، باید نمونه ای از این گونه ارگ های سکونت گاهی- حکومتی، تشریفاتی دانست درباره چگونگی ساختن بناهای روی صفحه هنوز اطلاعات روشنی به دست نیامده ، البته کتیبه ای از داریوش درباره شیوه ساختن کاخی در شوش وجود دارد که گویای چگونگی انجام فعالیت های بزرگ ساختمانی در آن دوران است و می توان حدس زد که در ساختن تخت جمشید از همان شیوه استفاده شده است...
فهرست:
مقدمه
ابزارها
مدت زمان ایجاد نقوش
سازمان کار در تخت جمشید
معیار حجاران برای تناسب در تخت جمشید
مقایسه مهتران، اسبها و ارابه ها
مقایسه قطعات مرکزی نشاندهنده ی شاه در مواقع بار دادن
قرص بالدار در هنر هخامنشی
بال ها
فهرست منابع
مقدمه
فرش ایران بر آمده از هنر اصیل و قدمت
آداب ها و رسوم زیبای ایرانی می باشد. فرش ایرانی با نقوش و تزئینات خیالی
باغ گونه خود به جان و روح انسان ، توان زندگی را هدیه می کند.
با توجه
به مطالعات انجام شده توسط محققین و کارشناسان هنری، اولین فرش یافت شده
به نام پازیریک به ایران و بافنده ایرانی اختصاص دارد. پس این هنر در مملکت
و سرزمین ما دارای اعتبار و اصالت خاصی می باشد.
فرش ایران در دوران های مختلف و زمان های
گذشته دارای تاریخ و اتفاق هایی می باشد که اطلاع داشتن از آنها باعث می
گردد تا به اصل هنر ، قدمت هنر و به خدای عشق هنر برسیم.
در این مجموعه
به بررسی هنری و اقتصادی فرش ایران در دوره پهلوی می پردازیم تا بیشتر
بدانیم و قدردان این هنر و دستان توانمند راهی آن باشیم...
قالی بافی هنری است که تقریباً از اوایل تمدن بشری در میان چادرنشینان به سبب نیازی که بدان داشتند، به وجود آمد. بی شک اولین زیراندازی که انسان نخستین در کف غارها و چادرها و مساکن خود برای مقابله با سرما و رطوبت و گرد و خاک به کار می برد، پوست شکار بوده است که به دلیل نداشتن روش دباغی صحیح، دوام کافی نداشت و خیلی زود از بین می رفت. لذا جستجو برای یافتن و بافتن زیرانداز و کفپوش مناسب ادامه یافت تا با آشنائی به بافندگی ( با آموختن از عنکبوت و یا پرندگان ) و با استفاده از نوعی نی، حصیربافی آغاز شد..
بی دوامی حصیر، نیاز به کفپوش دیگری را
الزامی ساخت تا اینکه کم کم ریسیدن پشم و بافتن آن آغاز شد و زیراندارها از
حصیر به گلیم و بعدها به قالی تبدیل شد.
آسیا به عنوان مهد تمدنهای
بزرگ شناخته شده است، آسیائی ها دوهزار سال قبل از اروپائیان برنز را
شناختند، همة پژوهشگران بر این نکته اعتراف دارند که قالی و قالی بافی هم
از آسیا شروع شده است. انان بر این عقیده اند که ترکستان، ایران و قفقاز
مهد اولیة این هنر بوده است.
فهرست :
مقدمه
فرش ایران
فرش ایران در دوران پهلوی
تاریخ فرش پهلوی
قاجار
زندیه
افشار
صفویان
تیموریان
ایلخانیان
سلجوقیان
قرون اولیه هجری پس از نفوذ اسلام وحکومت خلفای عرب
ساسانیان
اشکانیان
فرشبافی در دوره هخامنشیان
دوره مفرغ
مقدمه :
قرن بیستم عصر رسانه ها و ارتباطات است .
میلیونها نفر از مردم جهان ، هر روز از طریق عکس و تصویر از جریان رویدادها
و تحولات سیاسی ، علمی و هنری آگاه می شوند .
رسانه ها با بهره گیری از
عکس و تصویر ، در ابعاد مختلف گاه به شکل روزنامه ، مجله ، کتاب و گاه به
صورت اسلاید ، فیلم ، تلویزیون ، ویدئو ، همواره در رشد آگاهی عمومی نقش
انکار ناپذیری داشته اند. اگر انسان قدم بر کره ماه می گذارد یا در اعماق
اقیانوس ها کند و کاو می کند ، عکس و تصویر با چشم ناظر ، همگام و همراه
است و در ثبت لحظات حساس و با شکوه به ما مدد می رساند.
در این رساله می خواهیم به مختصری از هنر عکاسی و سبکها و مکاتب آن به چشمه کوچکی از آن اشاره کنیم و بتوانم به علم خود بیافزاییم.
بیان مسئله:
عکاسی یکی از بزرگترین اختراعات بشری است
که فناوری در موارد متعددی تکامل و پیشرفت خود را مرهون آن است . از سوی
دیگر جلوه های هنری آن افق دید واقع گرایانه و وسیع تری را از جهان رمز
آلود در فراسوی دیدگانمان تصویر می کشد. در این پژوهش به این مهم دست
خواهیم یافت که عکاسی چگونه در جهان رشد و نمو یافته است و به راستی کدام
جنبه و جلوه آن در زندگی پررنگتر و کاربردی تر است؟ و چه بهره هایی بشر از
آن برده است.
ضرورت مسئله :
در این پژوهش کسب معلوماتی جزئی از کلیت
است و همچنین پاسخ به این سئوال که زاویه دید هنرمندانه یک عکاس حرفه ای
چگونه بوده است که حتی بعد از گذشت سالیان متمادی اثر هنری وی هنوز خیره
کننده و تحسین برانگیز است .
هدف مسئله :
تلفیق روش های سنتی و
امروزی با یکدیگر و کاربرد آن و دیگر هنرها ، همچنین افزایش خلاقیت در
راستای حرفه خود و افزایش دانش علاقه مندان این هنر
پرسش های مسئله :
فتو مونتاژ چیست ؟
جنبه های روانشناختی پرتره پیست ؟
عکاسی مد چیست ؟
عکاسی ذهنی چیست ؟
عکاسی در باهاوس چگونه بودهاست ؟
چه تاثیری سورر ئالیسم بر عکاسی گذاشته است ؟
عکاسی تبلیغاتی چیست ؟
هنر عکاسی در حیات وحش چگونه است ؟
عکاسی هنری چیست ؟
چه تاثیر فتو شاپ برعکاسی دارد ؟
عکاسی خلاق چیست ؟
پاپ آرت چیست و چه تاثیری بر عکاسی داشت ؟
عکس رو پوستر چه تاثیری دارد ؟
زاویه دید در عکس چه تاثیری بر کاربرد آن در صفحه آرایی دارد ؟
عکاسی ژورنالیستی چیست ؟
فصل اول : کلیات تحقیق
فصل دوم : پیشینه تاریخی
فصل سوم : تحقیق
مقدمه :
صنایع دستی به عنوان زیر مجموعه ای وسیع از هنرهای سنتی ایران، از گذشتههای دور تا به امروز جایگاه ویژه و والایی در فرهنگ بومی معنوی و در گستره هنر مقدس سرزمینمان داشته است .
صنایع دستی یک مکانیسم عالی تفکر است که در حیطه آن اهدافی معین به قصد تداوم معیشت در زندگی اقتصادی و نیز رشد و توسعه فرهنگ و دانش ملی و در نتیجه پس از برآورده شدن نیازهای بشری موجب تکامل و تعالی جامعه میشود. در چهارچوب این اندیشههای عالمانه گروههای انسانی پویا شده و رکود و ایستاییها که موجب رخوت و خمودی عقل آنان میشود از بین میرود و در نتیجه انسانهایی با ویژگیهای جدید در جامعه نوین نمودار میگردند. دینامیک و پویایی جسم در جامعه تحول به وجود آورده و آن طور که خواست بشر است فرهنگ و اقتصاد پا به پای یکدیگر پیش میرود.
هنر یک مسله مادی نیست که از کسی بگیرد یا به کسی بدهد و هنرمندی یک کار ساده و بی مایه نمی باشد بلکه هنرها یادگارهای بسیار قدیمی و ره آورد و ارمغانی است از اندیشههای دور و دراز ملتها .
می توان گفت که صنایع دستی گزارشی از هویت افراد و در جمع آنها هویت مجموعه یک قوم و قبیله و در نهایت یک ملت است . بررسی این امر نیاز به دقت و پی جویی دارد به اختصار میتوان گفت که صنعت دستی هر قوم، گوشه ای از هویت یک قوم را در گذشته تاریخی اش بیان میکند.
و در حضورش در دوران معاصر حلقه واسطه و رابطه بین هویت گذشته و هویت کنونی این قوم و عرضه هویت گذشته قوم یا تاریخ وی به اقوام دیگر است و در نتیجه یکی از عوامل اصلی و اساسی معرفی اقوام به یکدیگر و نشان دادن عواطف و احساسات آنها با ظرافتها و دقتها . لطفها ـ صفاها ـ مهرها و محبت هایی است که در یک قوم وجود داشته است ...
فصل اول : پیرامون تحقیق
فصل دوم : گلیم بافی
فصل سوم : قالی بافی
فصل چهارم : جاجیم بافی
فصل پنجم : ورنی بافی
فصل ششم : صنایع تزئینی و غیر تزئینی
مقدمه :
تلقی ما از « واقعیت » آن چیزی است که در اطرفمان می گذرد، بی آنکه ما بعنوان نیروئی کارساز در شکل دادن آن مشارکت کنیم مثلا گردش زمین به دور خورشید از دیدگاه ما واقعیتی مسلم و بدیعی است چرا که بوسیله اراده طبیعت صورت می گیرد .
« نیروی استقلال آدمی در مواجهه با « واقعیت » اغلب مقهور روابط زنجیره ای علت و معلولی
می
شود و در نهایت راهی جز قبول آن به عنوان « واقعیت اول » یا « بازتاب
فیزیکی » هستی ندارد . اما این یک روی سکه است .آدمی آمیخته از دو جهان
عظیم و پرانرژی است
« واقعیت » به ما می گوید که زمین به دور خویش و به دور خورشید میگردد اما « واقعیت برتر» این پدیده را به مثابه یک سوال هستی شناسانه فلسفی مطرح می کند...
بخش اول : تقدس
فصل 1 : تعریف تقدس وروحانیت در هنر
فصل 2: تقدس در هنر
بخش دوم : تقدس هنر
فصل 1: تعریف هنر
فصل 2 : انسان و بیان احساسات مقدس در هنر
فصل 3: شناخت معنوی هنر
فصل 4: تبار شناسی هنر مقدس
فصل 5: دین و هنر معنوی
فصل 6: نمونه ای از سبک شناختی
بخش سوم : تقدس در نقاشی
فصل 1: تقدس نقاشی
فصل 2: معنای تقدس در نقاشی و چند نمونه آمار
فصل 3: تقدس رنگ در نقاشی
بخش چهارم: الحاقات
- نتیجه گیری
- فهرست منابع و ماخذ
- فهرست تصاویر
- منابع اینترنتی
- واژگان فارسی
- واژگان لاتین
- گزارش کار عملی