عمران و معماری

مرجع تخصصی عمران و معماری

عمران و معماری

مرجع تخصصی عمران و معماری

دانلود پاورپوینت پانل های سه بعدی (۳D Panel)

پاورپوینت پانل های سه بعدی (۳D Panel)




پاورپوینت پانل های سه بعدی در ۴۰ اسلاید آماده شده و قابل ویرایش می باشد. در این پاورپوینت به مباحثی از جمله پانل های سه بعدی چیست؟ ، خواص پانل های سه بعدی ، انواع پانل های سه بعدی ، موارد استفاده از پانل های سه بعدی دیواری و سقفی ، مصالح روی پانل های مشبک ، مصارف پانل های تولیدی ، مزایای پانل های سه بعدی ، چند نمونه از استفاده سیستم نوین اجرای ساختمان با پانل های سه بعدی و … پرداخته شده و مطالب کاملی در ارتباط با این مباحث بیان شده است.

 

 

 

پانل های سه بعدی چیست؟

۱- هسته مرکزی که  معمولا از عایق پلی استایرن یا پلی اورتان و یا عایق پشم سنگ و بضخامت های ۵ تا ۱۰ سانتیمتر می باشد.

۲- دو شبکه فولادی از مفتول بضخامت ۳ میلیمتر، چشمه های ۸×۸  سانتیمتر  و  بفاصله ۱ تا ۲ سانتیمتر از هسته مرکزی قرار داشته و بوسیله  تعداد زیادی مفتول قطری  به هم  جوش برقی  شده اند.

 

این پانلها در کارخانه  به ابعاد مورد لزوم که نوع دیواری آن معمولا  ۱×۳متری و نوع سقفی آن۱×۳ و۸۰/۰ × ۳ متری میباشد تولید و سپس به محل نصب حمل میگردد  . پس از نصب از دو طرف در نوع دیواری، با بتن ریز دانه ویا بتن سبک به ضخامت ۳ الی ۴ سانتیمتر  پوشش   میگردد  و در نوع سقفی  پس از نصب، روی آن  بضخامت ۵ الی ۷ سانتیمتر بتن ریزی می شود.

 

 

انواع پانل های سه بعدی

* پانلهای سه بعدی دیواری:

۱- پانل سه بعدی دیواری باربر:

پانلهای دیواری بار بر را دردیواره سوله ها ، ساختمانهای صنعتی ، دیوارهای محوطه،ساختمانهای بدون استفاده از سازه فلزی یا بتن آرمه(که معمولا یک یا دو طبقه و برای انبوه سازیها می باشد) و … استفاده می نمایند.

 

۲- پانل سه بعدی دیواری غیر باربر:

پانل های دیواری غیر باربر را در دیوارهای خارجی و داخلی کلیه ساختمانهائی که دارای سازه فلزی یا بتنی هستند ، اجرا مینمایند و بدلیل سبک وعایق بودن و … در برجها و سوله ها بسیار کار برد دارد.

 

* پانل های سه بعدی سقفی:

عرض پانلهای سقفی بین ۸۰ تا ۱۰۰ سانتی متر است  و ضخامت عایق پلی استایرن بکار رفته معمولا ۱۰ تا ۱۵ سانتیمتر می باشد. سقف ها بصورت تیرجه و پانل استفاده می شود و دیگر جزئیات طبق نقشه های اجرائی خواهد بود.

دانلود پاورپوینت گود برداری و سازه نگهبان

پاورپوینت گود برداری و سازه نگهبان




پاورپوینت گود برداری و سازه نگهبان شامل ۱۰۶ اسلاید می باشد که در ادامه بخشی از متن این پاورپوینت و فهرست آن را برای شما قرار داده ایم و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت ، می توانید اقدام به خرید آن نمایید.

 

 

نحوه عملیات گود برداری

بعد از پیاده کردن نقشه و کنترل آن در صورت لزوم اقدام به گود برداری می نمایند . گود برداری برای آن قسمت از ساختمان انجام می شود که در طبقات پایین تر از کف طبیعی زمین ساخته می شوند همانند موتور خانه ها , انبارها , پارکینگ ها و ... . در موقع گود برداری چنانچه محل گود برداری بزرگ نباشد از وسایل معمولی مانند بیل و کلنگ و چرخ دستی استفاده می شود . برای این کار تا عمق معینی که پرتاب خاک با بیل به بیرون امکان پذیر است ( معمولا تا عمق 2 متری ) عمل گود برداری را انجام می دهند و برای ادامه کار پله ای ایجاد نموده و سپس خاک حاصله را از عمق پایین تر از پله را روی پله ایجاد شده ریخته و سپس از روی پله دوباره به خارج منتقل می کنند.

 

برای گود برداری های بزرگتر استفاده از بیل و کلنگ مقرون به صرفه نبوده و بهتر است از وسایل مکانیکی نظیر لودر استفاده شود . در اینگونه موارد برای خارج کردن خاک از محل گود برداری و حمل آن به خارج از کارگاه از سطح شیبدار استفاده می کنند . به این صورت که در ضمن گود برداری سطح شیب داری در کنار گود برای عبور کامیون و غیره ایجاد می شود که بعد از اتمام کار این قسمت توسط کارگر برداشته می شود.

 

 

سازه نگهبان:

در بسیاری از پروژه های ساختمانی لازم است که زمین به صورتی خاکبرداری شود که جداره های آن قائم یا نزدیک به قائم باشد. فشار جانبی وارد بر این جداره ها ناشی از رانش خاک بر اثر وزن خود آن ، و نیز سر بار های احتمالی روی خاک کنار گود می باشد. این سربارها می توانند شامل خاک بالاتر از تراز افقی لبه ی گود ، ساختمان مجاور ، بارهای ناشی از بهره برداری از معابر مجاور و … باشند. به منظور جلوگیری از ریزش ترانشه و تبعات منفی احتمالی ناشی از این خاکبرداری ، سازه های موقتی را برای مهار ترانشه اجرا می کنند که به آن سازه های نگهبان می گویند.

 

.

کلیات:

انواع خاک
تقیسم بندی زمین از نظر مقاومت
پی کنی
سازه نگهبان
سوالات

.

 

عنوان: گود برداری و سازه نگهبان

فرمت: پاورپوینت

تعداد صفحات: 106 اسلاید

 

دانلود پاورپوینت هشتگ دزدی چیست

پاورپوینت هشتگ دزدی چیست




پاورپوینت هشتگ دزدی چیست شامل 32 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.

این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مختصری از متن

مقدمه

ما امروزه در عصر شبکه‌های اجتماعی زندگی می‌کنیم و به دلیل استفاده گسترده از تلفن‌های هوشمند خیلی راحت عقاید خود را به اشتراک گذاشته و از نظرات دیگران مطلع می‌شویم. همان‌طور که می‌دانید هشتگ‌ها‌ در شبکه‌های اجتماعی کاربرد زیادی دارند و بخش مهمی از تبلیغات برندها در شبکه‌های اجتماعی را تشکیل می‌دهند. کسب و کارها می‌توانند با استفاده از هشتگ‌هایی که خودشان درست می‌کنند یا هشتگ‌هایی که محبوب شده‌اند تعداد مخاطبان و فروش محصولات خود را افزایش دهند. در این میان، هشتگ دزدی یا استفاده از هشتگ ترند شده بخش مهمی از استراتژی‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی یک برند است.

البته باید بدانید هشتگ دزدی مانند آشپزی با یک چاقوی تیز است. درست است که چاقو وسیله‌ی مهمی برای آشپزی است اما اگر آشپز در استفاده از آن احتیاط نکند صدماتی که به او وارد می‌شود، بیشتر از فایده‌های آن خواهد بود. شرکت‌هایی که با صرف زمان، انرژی و فکر از هشتگ‌های مناسب و محبوب در تبلیغات خود استفاده می‌کنند، معمولاً با استقبال خوب مردم روبه‌رو می‌شوند. با این حال، برندهای زیادی هم وجود دارند که با هشتگ‌ دزدی‌ ناموفق نه تنها در کمپین تبلیغاتی خود شکست خورده‌اند، بلکه بخشی از اعتبار خود را نیز از دست داده‌اند.

در این مبحث قصد داریم برایتان توضیح دهیم که هشتگ دزدی چیست و اصلاً چگونه می‌توان از یک هشتگ ترند شده به نفع تجارت خود سود برد.

 

هشتگ دزدی یا Hashtag Hijacking چیست؟

هشتگ دزدی زمانی اتفاق می‌افتد که یک هشتگ ترند شده برای منظوری جز هدف اصلی‌اش به کار رود. شاید در نگاه اول، هشتگ دزدی لغتی منفی به نظر برسد، اما باید بدانید امروزه برندهای زیادی وجود دارند که از این روش جهت بازاریابی شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

خب در همین ابتدا باید بگوییم که 2 نوع هشتگ دزدیوجود دارد. اولین نوع آن در مواقعی استفاده می‌شود که یک شخص یا یک برند بخواهد با استفاده از یک هشتگ ترند شده در شبکه‌ای خاص جلب توجه کند. و نوع دوم آن زمانی اتفاق می‌افتد که یک کمپین روابط عمومی (PR Campaign) به درستی اجرا نشود. در ادامه این دو نوع هشتگ دزدی را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

و ...

 

فهرست مطالب

مقدمه

هشتگ دزدی یا Hashtag Hijacking چیست؟

چگونه می‌توان از هشتگ دزدی جلوگیری کرد؟

هشتگ دزدی همیشه بد نیست!

نمونه‌های موفق هشتگ دزدی

نمونه‌های ناموفق هشتگ دزدی

نتیجه‌گیری

 

عنوان : هشتگ دزدی چیست

فرمت : پاورپوینت

تعداد صفحات : 32

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

هشتگ دزدی چیست

دانلود پاورپوینت هک رشد یا خلق رشد چیست

پاورپوینت هک رشد یا خلق رشد چیست




پاورپوینت هک رشد یا خلق رشد چیست شامل 38 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.

این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مختصری از متن

مقدمه

این روزها اصطلاح هک رشد و خلق رشد را زیاد می‌شنویم. گاهی با خودمان فکر می‌کنیم، این هم یکی دیگر از آن اصطلاحات قلمبه و سلمبه‌ای است که برای مدتی وِرد زبان همه می‌شود و بعد از مدتی، انگار نه انگار که وجود داشته است.

البته حق هم داریم. دنیای استارتاپ‌ها و کسب‌و‌کارهای اینترنتی، دنیایی است که هر روز واژه، رویکرد یا مفهومی جدید را به شما معرفی می‌کنند و می‌گویند: بفرمایید، این هم انقلاب بعدی دنیای استارتاپ! همه‌ی ما این اصطلاحات را شنیده‌ایم و یکی دو بار هم به دام‌شان افتاده‌ایم. گاهی اوقات یک تکنیک ساده بازاریابی را با همین کلمات دهان پُر‌کن به ما قالب کرده‌اند و گاهی اوقات، مشاوران و منتورهای دنیای استارتاپ با چنین کلماتی ما را مرعوب دانش و اطلاعات به‌روز خود کرده‌اند.

با این حال، همین اول کار بگویم که هک رشد از آن دسته اصطلاحات نیست. هک رشد واقعاً وجود دارد و اگرچه در حوزه‌هایی با بازاریابی همپوشانی پیدا می‌کند، اما علم مجزایی از فعالیت‌ها و استراتژی‌های بازاریابی است.

 

هک رشد یا Growth Hacking چیست؟

ویکیپدیای انگلیسی هک رشد را اینطور تعریف می‌کند:

هک رشد (خلق رشد)، یعنی فرآیند آزمایش و تجربه‌ی سریعِ شیوه‌های کارآمدِِ رشد کسب‌و‌کار در حوزه‌های بازاریابی و توسعه‌ی محصول. هک رشد یا خلق رشد به مجموعه‌ای از آزمایش‌ها و اقدامات معمول (و هم غیرمعمول!) بازاریابی گفته می‌شود که با هدف رشد دادن یک کسب‌وکار انجام می‌شوند.

اما بیایید از این تعریف کتابی و رسمی کمی فاصله بگیریم و با نگاهی دقیق‌تر، مفهوم هک رشد و هکر رشد را بشناسیم. هک رشد یعنی میانبر زدن از شیوه‌های معمول بازاریابی و جلب کاربر، به شیوه‌هایی سریع‌تر، کارآمدتر و کم‌هزینه‌تر.

در ادامه‌ی این مبحث با مفهوم هک رشد بیشتر آشنا می‌شویم.

و ...

 

فهرست مطالب

مقدمه

هک رشد یا Growth Hacking چیست؟

تاریخچه هک رشد

هک رشد بر چه بستری شکل گرفت؟

هکر در اصطلاح هکر رشد به چه معناست؟

مثالی از هک رشد یا Growth Hacking در دنیای واقعی

هک رشد و آینده‌ی کسب‌و‌کارهای اینترنتی

جمع‌بندی

 

عنوان : هک رشد یا خلق رشد چیست

فرمت : پاورپوینت

تعداد صفحات : 38

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

هک رشد یا خلق رشد چیست

دانلود پاورپوینت مفهوم برنامه‌ریزی بر طراحی

مفهوم برنامه‌ریزی بر طراحی




پیشگفتار:

انسان برای انجام پیش‌اندیشه‌ی کارها، نیاز به «تفکر» و «طرح‌ریزی» دارد و همچنین، برای ساختن همه‌ی مصنوعات بزرگ و کوچک مورد نیاز خود، نیازمند «تفکر»، «تصور» و «طراحی کردن» است. «طراحی»، وسیله‌ی ساختن، آبادانی و تمدن است.

ما می توانیم با استفاده از قدرت «حافظه» و «تخیل»، آن چه را که قبلاً دیده‌ایم «تجسم» کنیم و نیز می توانیم به کمک «تفکر» و «تخیل» و «قدرت خلاقیت»، درباره‌ی آن چه که «ممکن است باشد» تعمق کنیم و تصویری از آن چه که می تواند باشد، مجسم سازیم و آن را ترسیم نموده، با دیگران در میان بگذاریم.

طراحی تلاشی اندیشمندانه، خلاقانه است که از تفکر، شروع و به ارائه‌ی محصولی زیبا، کارآمد و اصیل ختم می‌شود. و طرح نهایی همیشه عمق اندیشه و بصیرت طراح را در خود باز می تاباند و حکایتگر عمق و سلیقه‌ اوست.

 

معماری طبیعت

هریک از این عناصر، با محیط خود رابطه‌ای سنجیده و توازنی دقیق دارند و هر جزء از اجزای آن‌ها در عین کمال، بخوبی در خدمت کل قرار می گیرند و ترکیب منسجم اجزا به کلیتی منسجم، واحد، کارآمد و زیبا منجر می‌شود.
ترکیب، شکل و ساختار آن‌ها، هماهنگ با طرز زندگی و بودباش موجود و هدف آنهاست.

 

فصل اول : مفهوم برنامه‌ریزی بر طراحی

فصل دوم : ابعاد مختلف طراحی و مفاهیم آن

فصل سوم : عوامل مؤثر در طراحی معماری و صورت عقلانی طرح

فصل چهارم : شناخت اجزای پروژه، مقدمه طراحی است

فصل پنجم : طراحی و معماری

فصل ششم : بررسی ارزش‌های فضایی در گزینه‌های طرح

فصل هفتم : ارزیابی ترکیب و ارزش‌های بصری و ادراکی در گزینه‌های طرح

فصل هشتم : توسعه‌ گزینه‌ها، ارزیابی و تکمیل طرح

دانلود پاورپوینت احیا و حفاظت از بافت‌های با ارزش تاریخی

احیا و حفاظت از بافت‌های با ارزش تاریخی




مقدمه:

لزوم احیای ارزش‌های بافت‌های تاریخی از دیرباز مورد توجه بوده و کشورهای پیشرفته جهان با اجرای برنامه ها و دستورالعمل‌ های خاص، به رونق بافت‌ها و نواحی باارزش قدیمی خود همت گماشته و هویت فرهنگی گذشته خود را دوباره زنده کرده‌اند.

امر احیا و حفاظت از بافت‌های باارزش تاریخی از اجزای پیکره فرهنگی جامعه به شمار می آید و تحقق آن به فعالیتهای فرهنگی مداوم نیاز دارد، زیرا میراث تاریخی تبلور فرهنگ گذشته و صیانت‌ آینده هر جامعه است. در این نوشتار سعی شده تا با تأکید بر بهسازی و مناسب‌سازی محیط‌های شهری طی برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت به نقش سازنده سازمانهای ذیربط اشاره شود، تا با روشن شدن مسئولیت‌های مرتبط و همکاری‌های مستمر آنها کار احیای ارزش های تاریخی (که در این گفتار بیشتر تأکید بر احیا و مرمت بافت‌ها و بناهای باارزش است)، در چارچوب ضوابط و دیوان سالاری متداول و دست و پاگیر دستخوش مشکل و معضل نشود.

بدون شک، نقش و مشارکت مردم در امر بازسازی و احیای ارزش‌ها اهمیت خاصی داشته و بدون مشارکت مردم امر بازسازی موفق نخواهد بود و سرمایه‌گذاری‌های کلانی را طلب می‌کند. چنانچه در امر بازسازی خود مردم شریک و همراه باشند اجرای برنامه‌ها سریع‌تر به نتیجه می‌رسد، تجربه جهانی نشان می‌دهد که هرچه مردم به ارزش این آثار آگاه باشند در اجرای برنامه ها سریعتر به نتیجه می رسد جهت احیا و نگهداری آن بیشتر می‌کوشند. در واقع، هسته تاریخی شهرها و بافت‌های با ارزش علاوه بر محتوای فرهنگی و معنوی خود به منزله سرمایه‌های عظیم اقتصادی شمرده می‌شوند و در این سرمایه مردم شریک و سهیم اند و مشارکت آنها می‌تواند امر بازسازی را به نتایج چشمگیری هدایت کند.

احیا و هویت بخشیدن به آثار باارزش باعث رونق و پویایی گذشته خواهد شد. لازم است دولت به سرمایه گذاریهای لازم همراه با مشارکت مردم همت گمارده تا ارزش‌های اقتصادی، اجتماعی و کالبدی دوباره در هسته تاریخی شهرها زنده و فعال شوند. باید گفت که در روند تنوع‌بخشی و تجدید سازمان در این مکان‌ها باید چنان عمل شود که هویت و اصالت آنها از دست نرود. در این مقاله،‌ سعی شده رابطه فرهنگ، میراث تاریخی و احیای ارزش‌های گذشته و تجدید حیات و امر بهسازی مناسب‌سازی محیط و ارزش‌های اقتصادی مورد بحث قرار گیرد.

پیشینه حفاظت آثار تاریخی و میراث فرهنگی به بیش از پانصد سال پیش از میلاد مسیح باز می گردد. داریوش شاه در کتیبه ای از آیندگان می‌خواهد که آنچه را او برجای نهاده است تخریب نکنند. کتیبه‌هایی نیز به عنوان نمونه های دیگر در ستونهای کاخ آپادانا در تخت جمشید، برای اطلاع آیندگان از احوال، حفظ آثار و شرایط فرهنگی و آداب و رسوم و زندگی مردم آن زمان در اعماق دو متری زمین یافت شده است...

دانلود پاورپوینت رابطه مدیریت استراتژیک و مدیریت منابع انسانی

پاورپوینت رابطه مدیریت استراتژیک و مدیریت منابع انسانی

 پاورپوینت رابطه مدیریت استراتژیک و مدیریت منابع انسانی شامل 29 اسلاید (ویژه رشته های مهندسی عمران و ساختمان) می باشد. در ادامه بخشی از متن این پاورپوینت و فهرست آن را برای شما قرار داده ایم و در انتها نیز تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزییات آن را مشاهده نمایید و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت ، اقدام به خرید آن نمایید.

 

مقدمه:

استراتژی نوعی رویکرد سازگار (منعطف) در طول زمان است که نگرش سازمانی را در دستیابی به اهدافش مشخص می سازد. مقصود از استراتژی عبارت است از نگهداری و حفظ موقعیت مزیتی سازمان از طریق سرمایه گذاری در نقاط قوت و به حداقل رساندن نقاط ضعف یک سازمان. برای انجام این امر یک سازمان باید فرصتها و تهدیدهایی را  که از محیط های داخلی و خارجی ناشی می شود را شناسایی کند.

 

مدیریت استراتژیک چیست؟

فرایندی است که به وسیله آن مدیران هدف درازمدت یک سازمان را برقرار کرده، اهداف عملکردی خاص را تنظیم نموده، راهبردهایی را به منظور دستیابی این اهداف، در پرتو همه شرایط داخلی و خارجی مربوط تدوین نموده و برای اجرای برنامه های عملی منتخب عهده دار می شوند.

 

رسالت و اهداف سازمان

اولین گامها در مدیریت استراتژیک، تعریف رسالت (یا مقصود) و اهداف عمده سازمان می باشد رسالت؛ رهنمودهای عملیاتی، اخلاقی و مالی شرکتها هستند. آنها تنها شعارهای ساده نیستند آنها اهداف، رویاها، رفتار، فرهنگ و راهبردهای شرکتها به شمار می آیند.

دانلود پاورپوینت بررسی نمونه های تطبیقی مدارس دیگر کشورها

پاورپوینت بررسی نمونه های تطبیقی مدارس دیگر کشورها




 پاورپوینت بررسی نمونه های تطبیقی مدارس دیگر کشورها شامل 10 اسلاید (ویژه رشته های مهندسی معماری) می باشد. در ادامه بخشی از متن این پاورپوینت و فهرست آن را برای شما قرار داده ایم و در انتها نیز تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزییات آن را مشاهده نمایید و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت ، اقدام به خرید آن نمایید.

 

مقدمه:

از جمله مهمترین اصول و اهداف آموزشی آمریکا می توان به موارد ذیل اشاره نمود:. دستیابی یکسان به آموزش عمومی حتی برای گروههای اقلیت و معلولیت . تعهد به عقاید دمکراتیزم و آزادیهای فردی و توجه به تنوع جمعیت . شکوفا نمودن قوای پتانسیل هر یک از کودکان تا حد ممکن ، تا بعنوان یک شهروند در جامعه ای آزاد خدمت مؤثر کرده و در بازار تبادلات جهانی رقابتی موفقیت آمیز داشته باشد.

نظام آموزش تا حد زیادی غیر متمرکز بوده و براساس قانون خط مشی ها و برنامه درسی به عهده ایالت و مناطق واگذار شده است بهمین خاطر قوانین حاکم برساختار، محتوی و برنامه های آموزشی در ایالات و مناطق مختلف از تنوع زیادی برخوردار است. 

 

مقطع آموزش ابتدایی مدت زمان 8- 6 سال طی رده های سنی 14-6 سال به طول می انجامد.
هدف اصلی برنامه های آموزش ابتدایی کسب مهارتها ، دانش و گرایشهای مثبت و اساسی توسط دانش آموزان و تأکید بر رشد فردی آنان با توجه به نیازها وتوانائیهای فردی می باشد.مقطع آموزش ابتدایی اجباری بوده و به صورت رایگان به دانش آموزان ارائه می گردد.

در مدارس ابتدایی طبق آمارسال 1995 نسبت معلمین به دانش آموزان بر 1/19 به1 در مدارس دولتی و 7/16به 1درمدارس خصوصی بالغ میگردد 

دانلود پاورپوینت گذری بر زندگی رنزوپیانو

پاورپوینت گذری بر زندگی رنزوپیانو




 پاورپوینت گذری بر زندگی رنزوپیانو شامل 26 اسلاید (ویژه رشته های مهندسی معماری) می باشد. در ادامه بخشی از متن این پاورپوینت و فهرست آن را برای شما قرار داده ایم و در انتها نیز تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزییات آن را مشاهده نمایید و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت ، اقدام به خرید آن نمایید.

 

مقدمه:

من تا به امروز حدود سی سال از عمرم را در این حرفه صرف کرده ام و به جرات می گویم که درک مفهوم و معنای معماری را تازه آغاز کرده ام.معماری در اصطلاح لفظی یک خدمت است؛ هنری که در نهایت محصولی را می آفریند و آن محصول به هدف منتهی می­ شود.

اما همواره این هنر از نظر اجتماعی پر خطر است زیرا هنری تحمیلی است. شما می توانید کتابی بد را بیرون بیندازید و یا موسیقی ناهنجار را گوش نکنید اما نمی توانید از دیدن برجی زشت و بد منظر که در مقابل خانه تان قد برافراشته اجتناب کنید. معماریی که منظری بد ترکیب را به مردم تحمیل می کند، هیچ فرصتی برای استفاده کنندگان نمی آفریند و این مسئولیتی سنگین و جدی برای نسل فعلی و نسل های آینده است. 

 

برخی از فعالیت های انسان، ریشه فعالیت های دیگر اوست؛ بلافاصله پس از پیدا کردن غذا، جستجوی سرپناه مطرح شد و در نقطه ای تعیین کننده، انسان با سرپناه های طبیعی موجود در طبیعت و محیط ارضاء نمی شد و درست در همین زمان معماری پا به عرصه وجود گذاشت.
معماری سرانجام همه چیز از تاریخ، جغرافیا، انسان شناسی گرفته تا محیط، علم و جامعه را با هم در می آمیزد. در حقیقت معماری، آینه ای از تمام آنهاست.
معماری، خود یک جامعه است زیرا بدون مردم، آرزوها، آمال و احساسات آنها، ماهیت وجودی ندارد. گوش فرا دادن به خواسته های مردم برای معمار امری مهم و در عین حال دشوار است زیرا همواره وسوسه تحمیل طرح، طرز فکر یا روش کاری شخصی و بدتر از همه تحمیل سبک شخصی به مردم وجود دارد.

اما من معتقدم رویکردی آرام لازم است؛ آرام، اما نه در حدی که قاطعیت شما را محو کند؛ قاطعیتی که برای مطرح کردن ایده هایتان و پذیرفتن ایده های دیگران ضرورت دارد. 

دانلود پاورپوینت باغ های ایرانی (+ ورد)

پاورپوینت باغ های ایرانی (+ ورد)




مقدمه

ساخت باغ در کشور ما سابقه ای طولانی داشته و در تمام دورانها بخصوص دوره اسلامی مورد توجه بوده است . باغها چند عملکرد داشته اند و در بعضی دورانها باغهای عمومی برای گردش و تفریح اهالی ساخته می شدند.

آیین و کیش قدیم ایرانیان به کشاورزی و باغ سازی اهمیت خاصی داده ، آنرا ستایش نموده است چنانکه دورندیداد ( فر گرد سوم – فقره 33 می خوانیم که زرتشت به اهورا مزدا می گوید : ای آفریننده جهان مادی ، ای یگانه پاک ، چهارمین کسی که زمینه را به منتهی درجه وجد آورد کیست ؟ اهورا مزدا پاسخ می دهد ، آنکس که بیشترین مقدار گندم کشت کند و بیشترین سبزیها بکارد و بیشترین درختها بنشاند کسی که زمین خشک را آب دهد و زمین خیس (باتلاق) را بخشکاند و زیر کشت ببرد .

در دوره اسلامی نیز ایجاد باغها و درختزارها همچنان مورد علاقه ساکنان این سرزمین کهنسال بوده و علاوه بر باغهای بزرگ و با شکوه بیرون شهرها ، چندین سده پدیده باغسازی در درون و پیرامون شهرها ، خاص این سرزمین بوده است . در دین اسلام کاشتن درخت پسندیده و از بین بردن و قطع بی مورد آن نکوهیده شمرده و در این مورد احادیث و روایات فراوانی در دست است .

 

اهمیت ویژه باغ در ایران

از طرفی بدلیل اختلاف آب و هوایی مناطق مختلف ایران بخصوص در مناطق گرمسیری باغ اهمیت ویژه ای پیدا می کند. این دو موضوع و مسائل دیگر باعث شدند که در این سرزمین درخت به عنوان عامل گیاهی و حیاتی مورد احترام اهالی قرار گیرد .

فضاهای سبز بر چند گونه بوده اند . یک نوع آن باغهای و با چند ساختمان بوده است . نوعی دیگر باغچه ها بودند که در مقیاس کوچکتر و خصوصی تر بکار می رفته اند و در همه خانه ها از اعیان تا معمولی ساخته می شدند ، گودال باغچه هم گونه ای دیگر از فضای سبز است که قبلا در مورد ریشه آن صحبت شد. این گودال باغچه ها در جایی احداث می شد که آب زیادی نداشته اند.

نارنجستان نیز نوع دیگری از این باغها بوده است که اختصاص به کشت مرکبات داشت . در شهر یزد تعداد زیادی نارنجستان ساخته شده بودند.

 

باغ و درونگرایی

همانطورکه می دانیم یکی از اصول معماری ایران درونگرایی بوده است . باغها نیز از همین امر تبعیت کرده و معمولا دور تا دور آن با دیوار محصور بوده است . این مساله علاوه بر ایجاد یک حفاظ ، باعث می شود که وقتی انسان از فضای گرم بیرون به داخل باغ وارد شود چیزی بسیار متفاوت با بیرون را ببیند . علاوه بر این محدود کردن آن باعث کار بیشتر بر روی ان می شود. دیوارهای باغ عموما بلند و از خشت خام ، چینه و یا آجر هستند ....