عمران و معماری

مرجع تخصصی عمران و معماری

عمران و معماری

مرجع تخصصی عمران و معماری

پایان نامه بررسی نقش عدالت مالیاتی بر میزان وصول مالیات از شرکتهای تولیدی

پایان نامه بررسی نقش عدالت مالیاتی بر میزان وصول مالیات از شرکتهای تولیدی

پایان نامه بررسی نقش عدالت مالیاتی بر میزان وصول مالیات از شرکتهای تولیدیدسته: اقتصاد 
بازدید: 3 بار 
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 131 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 68 

پایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی رشته اقتصاد(همراه با پرسشنامه)

قیمت فایل فقط 14,800 تومان

خرید

چکیده

نرخ مالیات بر درآمد شرکت ها نقش ارزنده ای در تعیین سیاست های مالی و مالیاتی شرکت ها، قانون گذاران و تحلیل گران ایفاء می کند. در این راستا تعیین نرخ موثر مالیاتی یکی از مهم ترین موضوعات مورد بحث در حوزه مالیات هر کشور می باشد؛ زیرا با بررسی و محاسبه علمی آن، امکان افزایش عدالت مالیاتی و بررسی دقیق فشار مالیاتی بر مودیان فراهم می شود. هدف اصلی این مقاله، سنجش نرخ موثر مالیات در وهله اول و بررسی رابطه آن با صنعت مربوطه، اندازه شرکت، سودآوری، اهرم مالی، شدت سرمایه-گذاری و ساختار مالکیت به عنوان ویژگی های شرکت در مرحله بعدی است. نتایج این تحقیق می تواند راه گشای وضع قوانین جدید و کمک به مقامات درگیر در حوزه مالیات بر درآمد شرکت ها باشد. نتایج تحقیق نشان می دهد که میانگین نرخ موثر مالیاتی با درنظر گرفتن تمام شرکت های تحقیق، به نرخ قانونی مالیات بر درآمد نزدیک است. لیکن نتایج تحقیق با درنظر گرفتن صنعتی که شرکت در آن فعالیت می کند نشان می دهد که تقریباً هر صنعت دارای نرخ موثر مالیاتی مخصوص به خود است. هم چنین نتایج حاکی از آن است که بین نرخ موثر مالیات با اندازه شرکت و سودآوری رابطه منفی و معنی داری وجود دارد و با اهرم مالی، رابطه مثبت و معنی داری برقرار است. در ضمن بین نرخ موثر مالیات و شدت سرمایه گذاری و ساختار مالکیت رابطه معنی داری مشاهده نشد

فهرست مطالب

چکیده 5

مقدمه 6

بیان مساله 7

اهمیت و ضرورت پژوهش 8

سوال اصلی : 8

سوالات فرعی : 8

اهداف پژوهش 9

هدف اصلی : 9

هدفهای فرعی : 9

فرضیات پژوهش 9

تعریف اصطلاحات وواژه ها 10

پیشینه تحقیق: 18

ادبیات موضوع 22

روش تحقیق 47

جامعه آماری 47

نمونه آماری وروش نمونه برداری 48

روشهای جمع آوری اطلاعات 48

تعریف اصطلاحات وواژه ها 48

تجزیه و تحلیل داده ها 49

نتایج تحقیق 51

نتایج سؤالات پرسشنامه تحقیق 51

سایرنتایج 53

نتایج فرضیه فرعی 54

محدودیتهای تحقیق 55

پیشنهادها 57

پیشنهادهای فرضیه اول 58

پیشنهادهای فرضیه دوم 60

ارائه پیشنهاد ها برای تحقیقات آتی 61

پرســـشنامه 62

فهرست منابع 63

قیمت فایل فقط 14,800 تومان

خرید



پایان نامه بررسی میزان استفاده از فناوری اطلاعات در پیشتیبانی از مدیریت کیفیت جامع TQM

پایان نامه بررسی میزان استفاده از فناوری اطلاعات در پیشتیبانی از مدیریت کیفیت جامع TQM

پایان نامه بررسی میزان استفاده از فناوری اطلاعات در پیشتیبانی از مدیریت کیفیت جامع TQMدسته: مدیریت هتلداری 
بازدید: 19 بار 
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 320 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 94 

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی رشته مدیریت جهانگردی(همراه با پرسشنامه)

قیمت فایل فقط 14,800 تومان

خرید

چکیده

هدف این تحقیق بررسی میزان استفاده از فناوری اطلاعات در پیشتیبانی از مدیریت کیفیت جامع TQM  می باشد.  در این پژوهش، از روش توصیفی-همبستگی استفاده کرده‌ایم. جامعه آماری این پژوهش  کلیه کارکنان و کارمندان اداره امور مالیاتی شهرستان که بصورت رسمی یا قراردادی مشغول به کارهستند. حجم نمونه این تحقیق با استفاده از جدول مورگان 66 نفر، محاسبه شد که با روش نمونه‌گیری تصادفی ساده و با مراجعه مستقیم به پاسخگویان ،پرسشنامه ها توزیع و تکمیل گردید.

در این پژوهش برای برآورد پایائی پرسشنامه از آزمون آلفای کرونباخ استفاده شد.  ضریب آلفای بدست آمده در این مطالعه برای متغیر استفاده از فناوری اطلاعات در حمایت از مدیریت کیفیت جامع 785/0 می­باشد. هم­چنین برای 3 خرده مقیاس (عامل) رهبری مدیریت عالی، روابط با مشتری و روابط با عرضه ­کننده به ترتیب 671/0، 724/0 و 577/0 بدست آمده است.

از هر دو نوع آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده کرده‌ایم. از آمار توصیفی برای نمایش اطلاعات جمعیت شناختی و از آمار استنباطی جهت تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیات پژوهش بهره گرفته ایم.

چکیده. 1

فصل اول

کلیات پژوهش

1-1- مقدمه. 3

1-2- بیان مسئله. 3

1-3- اهمیت و ضرورت موضوع. 4

1-4-اهداف پژوهش.... 5

1-4-1-هدف اصلی.. 5

1-4-2- اهداف فرعی.. 5

1-5- فرضیات پژوهش.... 5

1-6- سوالات تحقیق.. 5

1-7- قلمرو تحقیق.. 6

1-7-1- قلمرو موضوعی.. 6

1-7-2- قلمرو مکانی.. 6

1-7-3- قلمرو زمانی.. 6

1-8- تعریف اصطلاحات پژوهش.... 6

فصل دوم

ادبیات پژوهش

2-1- بخش اول : مدیریت کیفیت جامع.. 8

2-1-1- مقدمه. 8

2-1-2-تعریف.. 9

2-1-3- ارکان فلسفی مدیریت جامع کیفیت... 9

2-1-3-1- فرایندگرایی.. 9

2-1-3-2- مشتری‌محوری.. 9

2-1-3-3- ارتقای مستمر و فراگیر فرایندها و سیستمها 9

2-1-4- اصول مدیریت جامع کیفیت... 9

2-1-5- جنبه های مدیریت کیفیت جامع.. 11

2-1-6- نقش مدیریت جامع درتغییرات سازمانی.. 12

2-1-6-1- تغییر فرهنگی: 13

2- 1-7- محدودیت های مدیریت کیفیت جامع.. 13

2-1-7-1- مدیریت کیفیت جامع و دولت... 13

2-1-7-2- چالشهای دولتی: 14

2-1-8-  ارتباطات و آموزش مدیریت کیفیت جامع.. 15

2-1-9- سنجش و اندازه گیری مدیریت جامع.. 16

2-1-9-1- مشتریان: 17

2-1-9-2- اهداف استراتژیک: 17

2-1-10- اثرات مدیریت کیفیت جامع درسازمان.. 17

2-1-10-1-دیدگاه ضمنی از سازمان.. 17

2-1-10-2- جهت زمانی اولیه: 18

2-1-10-3-تاثیر بر فرهنگ سازمانی.. 18

2-1-10-4-الزامات رهبری: 18

2-1-10-5-تاکید بر کنترل مدیریت... 18

2-1-11-مدیریت کیفیت جامع ومشتری مداری.. 19

2-1-12-کیفیت خدمات.. 20

2-1-13-ابعاد و عوامل کیفیت خدمات.. 20

2-1-14- سنجش و اندازه گیری.. 21

2-1-14-1- مشتریان.. 21

2-1-14-2- اهداف استراتژیک... 21

2-1-15- مدیریت کیفیت جامع و برنامه ریزی استراتژیک... 21

2-1-15-1- دیدگاه ضمنی از سازمان.. 22

2-1-15-2- جهت زمانی اولیه. 22

2-1-15-3- تاثیر بر فرهنگ سازمانی.. 22

2-1-15-4- الزامات رهبری.. 23

2-1-15-5- تاکید بر کنترل مدیریت... 23

2-1-16- برقراری ارتباط بین برنامه ریزی استراتژیک و مدیریت کیفیت جـــامع: 23

2-1-17-جنبه های مدیریت کیفیت جامع.. 24

2-1-18- جنبه های مختلف مدیریت کیفیت جامع : 24

2-1-19- مدیریت کیفیت جامع به عنوان فلسفه مدیریت... 26

2-1-20- مدیریت کیفیت جامع و دولت... 26

2-1-20-1- چالشهای دولتی.. 27

2-1-20-2- سبک مدیریت و شایستگی های رهبری.. 28

2-1-21-  درک وابستگیهای درونی و تعاملات بین سیستم ها، تغییرات، یادگیری.. 28

2-2- بخش دوم: فناوری اطلاعات و تاثیر آن بر مدیریت کیفیت جامع.. 29

2-2-1- تعریف فناوری اطلاعات.. 29

2-2-2- سیستم اطلاعات و فناوری اطلاعات.. 30

2-2-2-1- سطح حرفه‌ای  فناوری اطلاعات.. 31

2-2-2-2- سطح آموزشی فناوری اطلاعات.. 31

2-2-3- تأثیر فناوری اطلاعات.. 31

2-2-4- تأثیر فناوری اطلاعات بر مدیریت کیفیت جامع.. 34

2-2-5- علل ناکامی مدیریت کیفیت جامع در فناوری اطلاعات.. 36

2-2-5-1- تغییر فرهنگی.. 37

2-2-6- فناوری اطلاعات و ارتباطات و آموزش مدیریت کیفیت جامع.. 37

2-2-7- سودمندی مدیریت کیفیت جامع از فناوری اطلاعات.. 38

2-2-8- تأثیر فناوری اطلاعات بر مدیریت کیفیت جامع:مطالعه موردی کاربرد TQM در کشور ژاپن: 38

2-2-9- مدیریت کیفیت جامع فناوری اطلاعات.. 42

2-2-9-1- اصول پیاده سازی مدیریت کیفیت در فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان(مجازی) بر مبنای تکنیک 5s  42

2-2-10-  مفهوم فناوری اطلاعات و مدیریت کیفیت جامع.. 42

2-2-11- مفهوم 5s (فناوری اطلاعات و مدیریت کیفیت در سازمان) 43

2-2-12- حوزه های پیاده سازی 5s در فناوری اطلاعات.. 43

2-2-13- مفهوم و روش اجرای 5s. 44

2-2-13-1- تفکیک و تعمیر (S1) 44

2-2-13-2- ترتیب و تنظیم(S2) 46

2-2-13-3- تمیزی(S3) 46

2-2-13-4- تداوم و ایمنی (S4 ) 47

2-2-13-5- تعلیم و انظباط (S5) 48

2-3- بخش سوم: پیشینه تحقیقات داخلی و خارجی.. 49

2-3-1-پیشینه پژوهش.... 49

2-3-1-1-تحقیقات داخلی: 49

2-3-1-2-تحقیقات خارجی: 49

فصل سوم

روش تحقیق

مقدمه. 52

3-1-روش تحقیق.. 52

3-2-جامعه آماری.. 53

3-3-حجم نمونه و روش نمونه گیری.. 53

3-4-ابزار پژوهش.... 53

3-5-روش گردآوری داده ها 54

3-6 -روایی وپایائی پرسشنامه. 54

3-6-1-روایی(اعتبار): 54

3-6-2-پایائی(اعتماد): 54

3-7 -متغیرهای تحقیق.. 55

3-8 - روش تجزیه وتحلیل داده ها 55

فصل چهارم

تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق

4-1 مقدمه. 57

4-2 تحلیل ویژگی های جمعیت شناختی پاسخ دهندگان.. 57

4-3 تحلیل توصیفی مقدماتی.. 60

4-4 آزمون نرمال بودن متغیرها 61

4-5  بررسی فرضیه های تحقیق.. 61

4-6- آزمون رتبه بندی فریدمن.. 71

فصل پنجم

خلاصه و نتیجه گیری

5-1- مقدمه. 73

5-2- نتایج استنباطی.. 73

5-3- آزمون نرمال بودن متغیرها 74

5-4- بررسی فرضیههای تحقیق.. 74

5-5- پیشنهادات.. 75

5-6-  پیشنهادات برای تحقیقات آتی.. 75

5-7-  محدودیت های پژوهش.... 75

منابع و مأخذ. 77

 

فهرست جداول

عنوان                                                                          صفحه

جدول 4-1: توزیع افراد بر حسب جنس.... 57

جدول 4-2: توزیع افراد بر حسب وضعیت تاهل.. 58

جدول 4-3: توزیع افراد بر حسب سوابق کاری.. 58

جدول 4-4: توزیع افراد بر مبنای سطح تحصیلات.. 59

جدول 4-5: شاخصههای توصیفی مربوط به میزان استفاه از فناوری اطلاعات.. 60

جدول 4-6: آزمون تعیین نرمال بودن متغیرهای اصلی تحقیق.. 61

جدول 4-7: نتایج آزمون t تک نمونهای برای رهبری مدیریت عالی.. 62

جدول 4-8: شاخصه های توصیفی نمرات میزان استفاده از فناوری اطلاعات جهت حمایت از رهبری مدیریت عالی به تفکیک نظرات زن و مرد. 62

جدول 4-9: نتایج آزمون تی مستقل برای مقایسه میانگین نمرات میزان استفاده از فناوری اطلاعات جهت حمایت از رهبری مدیریت عالی بین نظرات زن و مرد. 62

جدول 4-10: شاخصه های توصیفی نمرات میزان استفاده از فناوری اطلاعات جهت حمایت از رهبری مدیریت عالی به تفکیک نظرات افراد مجرد و متاهل.. 63

جدول 4-11: نتایج آزمون تی مستقل برای مقایسه میانگین نمرات میزان استفاده از فناوری اطلاعات جهت حمایت از رهبری مدیریت عالی بین نظرات افراد مجرد و متاهل.. 63

جدول 4-12: نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین میزان استفاده از فناوری اطلاعات جهت حمایت از رهبری مدیریت عالی و سن کارکنان.. 63

جدول 4-13: میانگین و انحراف معیار میزان استفاده از فناوری اطلاعات جهت حمایت از رهبری مدیریت عالی به تفکیک نظرات افراد با سوابق کاری مختلف.. 64

جدول 4-14: نتایج آزمون تحلیل واریانس برای مقایسه میانگین استفاده از فناوری اطلاعات جهت حمایت از رهبری مدیریت عالی بین نظرات افراد با سوابق کاری مختلف.. 64

جدول 4-15: میانگین و انحراف معیار میزان استفاده از فناوری اطلاعات جهت حمایت از رهبری مدیریت عالی به تفکیک نظرات افراد با سطوح مختلف تحصیلات.. 64

جدول 4-16: نتایج آزمون تحلیل واریانس برای مقایسه میانگین استفاده از فناوری اطلاعات جهت حمایت از رهبری مدیریت عالی بین نظرات افراد با سطوح مختلف تحصیلات.. 64

جدول 4-17: نتایج آزمون t تک نمونهای برای روابط با مشتری.. 65

جدول 4-18: شاخصه های توصیفی نمرات میزان استفاده از فناوری اطلاعات جهت حمایت از روابط با مشتری به تفکیک نظرات زن و مرد. 65

جدول 4-19: نتایج آزمون تی مستقل برای مقایسه میانگین نمرات میزان استفاده از فناوری اطلاعات جهت حمایت از روابط با مشتری بین نظرات زن و مرد. 66

جدول 4-20: شاخصه های توصیفی نمرات میزان استفاده از فناوری اطلاعات جهت حمایت از روابط با مشتری به تفکیک نظرات افراد مجرد و متاهل.. 66

جدول 4-21: نتایج آزمون تی مستقل برای مقایسه میانگین نمرات میزان استفاده از فناوری اطلاعات جهت حمایت از روابط با مشتری بین نظرات افراد مجرد و متاهل.. 66

جدول 4-22: نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین میزان استفاده از فناوری اطلاعات جهت حمایت از روابط با مشتری و سن کارکنان   66

جدول 4-23: میانگین و انحراف معیار میزان استفاده از فناوری اطلاعات جهت حمایت از روابط با مشتری به تفکیک نظرات افراد با سوابق کاری مختلف.. 67

جدول 4-24: نتایج آزمون تحلیل واریانس برای مقایسه میانگین استفاده از فناوری اطلاعات جهت حمایت از روابط با مشتری بین نظرات افراد با سوابق کاری مختلف.. 67

جدول 4-25: میانگین و انحراف معیار میزان استفاده از فناوری اطلاعات جهت حمایت از روابط با مشتری به تفکیک نظرات افراد با سطوح مختلف تحصیلات.. 67

جدول 4-26: نتایج آزمون تحلیل واریانس برای مقایسه میانگین استفاده از فناوری اطلاعات جهت حمایت از روابط با مشتری بین نظرات افراد با سطوح مختلف تحصیلات.. 67

جدول 4-27: نتایج آزمون t تک نمونهای برای روابط با عرضهکننده. 68

جدول 4-28: شاخصه های توصیفی نمرات میزان استفاده از فناوری اطلاعات جهت حمایت از روابط با عرضهکننده به تفکیک نظرات زن و مرد. 68

جدول 4-29: نتایج آزمون تی مستقل برای مقایسه میانگین نمرات میزان استفاده از فناوری اطلاعات جهت حمایت از روابط با عرضهکننده بین نظرات زن و مرد. 68

جدول 4-30: شاخصه های توصیفی نمرات میزان استفاده از فناوری اطلاعات جهت حمایت از روابط با عرضهکننده به تفکیک نظرات افراد مجرد و متاهل.. 69

جدول 4-31: نتایج آزمون تی مستقل برای مقایسه میانگین نمرات میزان استفاده از فناوری اطلاعات جهت حمایت از روابط با عرضهکننده بین نظرات افراد مجرد و متاهل.. 69

جدول 4-32: نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین میزان استفاده از فناوری اطلاعات جهت حمایت از روابط با عرضهکننده و سن کارکنان.. 69

جدول 4-33: میانگین و انحراف معیار میزان استفاده از فناوری اطلاعات جهت حمایت از روابط با عرضهکننده به تفکیک نظرات افراد با سوابق کاری مختلف.. 70

جدول 4-34: نتایج آزمون تحلیل واریانس برای مقایسه میانگین استفاده از فناوری اطلاعات جهت حمایت از روابط با عرضهکننده بین نظرات افراد با سوابق کاری مختلف.. 70

جدول 4-35: میانگین و انحراف معیار میزان استفاده از فناوری اطلاعات جهت حمایت از روابط با عرضهکننده به تفکیک نظرات افراد با سطوح مختلف تحصیلات.. 70

جدول 4-36: نتایج آزمون تحلیل واریانس برای مقایسه میانگین استفاده از فناوری اطلاعات جهت حمایت از روابط با عرضهکننده بین نظرات افراد با سطوح مختلف تحصیلات.. 70

جدول 4-37: نتیجه آزمون معنیداری فریدمن برای اولویت بندی استفاده از فناوری اطلاعات در حمایت از عوامل مربوطه  71

جدول 4-38: نتایج اولویتبندی استفاده از فناوری اطلاعات در حمایت از عوامل مربوطه بر اساس آزمون فریدمن   71

 

فهرست نمودارها

عنوان                                                                                            صفحه

نمودار 4-1: چگونگی توزیع افراد بر حسب جنس.... 57

نمودار 4-2: چگونگی توزیع افراد بر حسب وضعیت تاهل.. 58

نمودار 4-3: چگونگی توزیع افراد بر حسب سوابق کاری.. 59

نمودار 4-4: چگونگی توزیع افراد بر حسب سطح تحصیلات.. 59

قیمت فایل فقط 14,800 تومان

خرید



حق تألیف در فقه امامیه و حقوق موضوعه

حق تألیف در فقه امامیه و حقوق موضوعه

حق تألیف در فقه امامیه  و حقوق موضوعهدسته: فقه و حقوق اسلامی 
بازدید: 17 بار 
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 75 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 93 

یکی از موضوعاتی که با رشد و توسعه علم و تکنولوژی در جهان امروزی به وجود آمد و به سرعت به یکی از نقاط مورد توجه اندیشمندان مبدل گردید، حق تألیف یا حقوق مربوط به ایجاد آثار فکری و هنری است

قیمت فایل فقط 14,800 تومان

خرید

شرح مختصر:

در حقوق اسلام و فقه امامیه از موضوع "حق تألیف" به صورت خاص، احکام و قواعدی در دست نیست اما این مبحث می‌تواند در برخی از ابواب فقهی و تحت عناوینی از قبیل "معاوضه بر حقوق"، "حقوق قابل نقل و انتقال"، "حق مالی" و امثال آن مورد بحث و توجه قرار گیرد.

از این رو در مجموعة حاضر، سعی بر آن داریم که کلیات موضوع و برخی نظرات را با اجمالی از استدلالهای اقامه شده بر آن مورد بررسی قرار دهیم.

فهرست

عنوان                                                                                                                      صفحه

مقدمه........................................................................................................................ 1

مبحث اول : مفاهیم ....................................................................................................... 3

ب ـ حق معنوی مؤلف................................................................................................. 4

مبحث دوم : مشروعیت حق مؤلف................................................................................. 6

مبحث سوم : پیشینه ادواری حق مؤلف........................................................................... 9

الف ـ عهد باستان........................................................................................................ 9

ب ـ قرون وسطی...................................................................................................... 11

ج ـ عصر جدید (قرن شانزدهم و هفدهم)..................................................................... 12

1- ظهور صنعت چاپ............................................................................................... 12

2- دوران رنسانس..................................................................................................... 13

3- دوران قبل از معاصر.............................................................................................. 13

مبحث چهارم : حق تألیف در حقوق موضوعه ایران ...................................................... 15

مبحث پنجم : حق مؤلف در کنوانسیونهای بین‌المللی...................................................... 20

مبحث ششم : ماهیت حقوقی مؤلف............................................................................. 22

بخش اول: حقوق عرفی............................................................................................. 22

الف ـ نظریه ارتباط حق مؤلف با حقوق کار.................................................................. 22

ب ـ نظریه حق مؤلف حقوق فکری............................................................................. 24

ج ـ نظریه تفکیک..................................................................................................... 25

د ـ نظریه وحدت....................................................................................................... 26

هـ ـ نظریه حقوق طبیعی.............................................................................................. 27

و ـ نظریه حقوق شخصی............................................................................................ 27

ز ـ نظریه حقوق اخلاقی ............................................................................................ 28

مبحث هفتم : حق تألیف در حقوق اسلام .................................................................... 31

مبحث هشتم : حق معنوی مؤلف در حقوق موضوعه....................................................... 43

گفتار نخست : خصوصیات حق معنوی مؤلف............................................................... 43

الف ـ حق معنوی غیرقابل انتقال است........................................................................... 43

ب ـ حق معنوی محدود به زمان و مکان نیست............................................................... 46

ج ـ قابلیت استناد....................................................................................................... 47

گفتار دوم : انواع حقوق معنوی................................................................................... 49

بخش اول : حق معنوی مؤلف به اعتبار خودش.............................................................. 49

الف ـ حق حرمت نام و عنوان مؤلف در زمان حیات مؤلف.............................................. 49

ب ـ حق حرمت نام و عنوان مؤلف بعد از فوت.............................................................. 52

بخش دوم : حقوق معنوی به اعتبار تألیف..................................................................... 55

الف ـ حق انتشار........................................................................................................ 55

ب- حق استرداد....................................................................................................... 58

گفتار سوم : نحوه حمایت از حق معنوی مؤلف در حقوق موضوعه ایران و کنوانسیون‌های بین‌المللی. 60

بخش اول : شرایط حمایت از اثر................................................................................. 60

الف ـ اصالت ........................................................................................................... 60

ب ـ مشروعیت ......................................................................................................... 61

ج ـ ثبت اثر.............................................................................................................. 61

د ـ اعلان مشخصات.................................................................................................. 62

بخش دوم : ضمانت اجرای حمایت از حق معنوی مؤلف................................................ 63

الف ـ ضمانت اجرای جزایی....................................................................................... 63

1ـ تجاوز به نام و عنوان اثر ........................................................................................ 64

2ـ جرم تکثیر و نسخه‌برداری بدون اجازه مؤلف............................................................ 65

3ـ تحریف و تغییر اثر................................................................................................ 66

ب ـ ضمانت اجرایی مدنی.......................................................................................... 68

ج ـ درج مفاد حکم در روزنامه................................................................................... 69

د ـ جلوگیری از نشر ................................................................................................. 69

بخش سوم : کنوانسیونهای بین‌المللی ........................................................................... 74

مبحث اول : کنوانسیونهای بین‌المللی راجع به حق معنوی مؤلف....................................... 75

گفتار اول : کنوانسیون برن.......................................................................................... 75

1ـ مقدمه کنوانسیون................................................................................................... 77

2ـ مقررات ماهوی..................................................................................................... 78

3- مقررات ماهوی مربوط به کشورهای در حال توسعه.................................................. 80

4- مقررات مربوط به مجمع و امور مربوط به آن............................................................ 82

گفتار دوم : کنوانسیون جهانی حقوق مؤلف ژنو............................................................ 83

 

قیمت فایل فقط 14,800 تومان

خرید



بررسی نقش عرف در نظام حقوقی ایران

بررسی نقش عرف در نظام حقوقی ایران

بررسی نقش عرف در نظام حقوقی ایراندسته: فقه و حقوق اسلامی 
بازدید: 6 بار 
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 71 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 52 

« عرف » به اذعان کلیه اندیشمندان اولین منبع حقوق به شمار می رود

قیمت فایل فقط 9,900 تومان

خرید

شرح مختصر:

« عرف » به اذعان کلیه اندیشمندان اولین منبع حقوق به شمار می رود. امروزه نیز با سامان یافتن نظام اجتماعی و توسعه ورشد تمدنهای بشری ودر نیجه گسترش وضع قوانین ومقررات نوشته در شئون مختلف زندگی اجتماعی ، نه تنها نقش و قلمرو عرف کم رنگ نشده، بلکه سیر تحولات نظامهای حقوقی معاصر در عرصه های داخلی و بین المللی بر تقویت نقش عرف در حل و فصل منازعات و همچنین استباط احکام، تشخیص مفاهییم، مصادیق و موضوعات تاکید دارد ،ضمن آنکه در نظامهای حقوقی «نانوشته» عرف نقش حقوق زنده را بر عهده دارد.در این نوشتار تلاش شده است ، نقش عرف در فقه امامیه و نظام حقوقی ایران در حد بضاعت ، مورد برسی و کنکاش قرار گیرد . بر این اساس ضمن پرداختن به تاریخچه، مفاهیم و ارکان وعناصر عرف، ،گونه ها واقسام عرف به اعتبار مفاهیم مختلف، تببیین و سپس جایگاه، کاربرد و قلمرو عرف به تفصیل مورد بحث و بررسی واقع شده است.

فهرست مطالب

چکیده

مبحث اول : کلیات

1- پیشینه تاریخی

الف: تاریخچه عرف در کلیه تمدنها

ب:تاریخچه عرف در تمدن عرب قبل از اسلام

2- مفهوم شناسی عرف

3- منشأ، ارکان و عناصر عرف

4- بررسی تطبیقی مفهوم عرف باسایر مفاهیم مرتبط ومشابه

الف- تفاوت عرف و عادت

ب- تفاوت عرف واجماع

ج- تفاوت عرف وسیره عقلا

مبحث دوم : اقسام وگونه های عرف

الف) عرف لفظى

ب) عرف عملى

مبحث سوم : حجیت ،جایگاه و کاربرد عرف

1- نظریه ها و گرایش های حجیت عرف

الف)نظریه حجیت ذاتى

ب) نظریه عقل

ج) نظریه امضا

تعریف قاعده ى حقوقى

تعریف مبنا

مبنا در نظام حقوقى اسلام

تعریف منبع

دیدگاه هاى موجود درباره ى منبع یا مبنا بودن عرف

مبحث چهارم: قلمرو عرف

منابع

قیمت فایل فقط 9,900 تومان

خرید



بررسی تطبیقی فروش‌ استقراضی‌ سهام (Short Selling) با عقد‌های اسلامی

بررسی تطبیقی فروش‌ استقراضی‌ سهام (Short Selling) با عقد‌های اسلامی

بررسی تطبیقی فروش‌ استقراضی‌ سهام (Short Selling) با عقد‌های اسلامیدسته: اقتصاد 
بازدید: 6 بار 
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 389 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 42 

گسترش روز‌افزون ابزارهای مالی در بازارهای سرمایه دنیا که جهت پاسخ‌گویی به تعامل‌های ریسک و بازده طیف متنوع ریسک‌پذیر و ریسک‌گریز سرمایه‌گذاران پدید آمده است از یک سو و بین‌المللی‌شدن و ادغام بورس‌ها از سوی دیگر، بررسی ابزارهای مالی رایج در بازارهای سرمایه دنیا را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر ساخته است د

قیمت فایل فقط 9,900 تومان

خرید

شرح مختصر: یکی از مهمترین تحول‌های پیش‌آمده در بازار سرمایه ایران در قانون جدید اوراق بهادار، بسترسازی قانونی و فرهنگی جهت طراحی و استفاده از ابزارهای جدید است. آنچه حساسیت استفاده از این ابزارها را مضاعف می‌سازد، توجه به مشروعیت ساز‌و‌کارهای آن‌ها از نقطه نظر فقهی است. به همین علت نیازمند مطالعه همزمان فقهی و مالی این ابزارها هستیم. قرارداد فروش استقراضی سهام یکی از این ابزارهاست. مقاله حاضر افزون بر مطالعه ساز‌و‌کار اجرایی قرارداد فروش استقراضی سهام در بازارهای سرمایه دنیا به تطابق آن با موازین اسلامی پرداخته است. بدین منظور ابتدا وجود یا عدم وجود موجبات بطلان عقد از نظر شرع مقدس اسلام در این قرارداد بررسی، سپس با عقد‌های مورد تایید شرع تطبیق داده شد. جهت رسیدن به یک نظر قاطع و برگرفته از تخصص، نظر خبرگان صاحب‌نظر در زمینه مسائل تلفیقی فقهی ـ اقتصادی به‌وسیله پرسشنامه حاوی تطبیق جزء به جزء قرارداد فروش استقراضی با ارکان عمومی عقد و موجبات بطلان عقد اخذ شد و به‌صورت اظهارنظر کارشناسی حاصل از نظر کارشناسان، به این نتیجه انجامید که فروش استقراضی سهام با ساز‌و‌کار رایج آن در بازارهای سرمایه دنیا، از دیدگاه فقه امامیه مورد قبول شرع نیست، هرچند می‌توان با استفاده از راهکارهای پذیرفته شده فقهی، ابزاری نزدیک به آن طراحی کرد

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

تعریف فروش استقراضی سهام

هدف‌های فروش استقراضی سهام

سازوکار فروش استقراضی

حساب ودیعه در فروش استقراضی

درآمد قرض‌دهنده

محدودیت‌های فروش استقراضی

ریسک‌های مرتبط با فروش استقراضی

ریسک قرض‌گیرندگان

قرض گیرندگان

مزایا و مضار فروش استقراضی سهام

مزیت‌های فروش استقراضی سهام در بازار اوراق بهادار

مضار فروش استقراضی سهام در بازار اوراق بهادار

بررسی تطبیقی فروش استقراضی سهام

معنای لغوی و اصطلاحی عقد

تحقّق عقد و ارکان آن

مطابقت فروش استقراضی سهام با ارکان عقد

اصل صحت عقود و فروش استقراضی سهام

مورد کاوی موجبات بطلان عقد در فروش استقراضی سهام

غرر و فروش استقراضی سهام

سفهی‌بودن فروش استقراضی سهام

فروش استقراضی سهام و تعلیق در عقد

فروش استقراضی سهام و ربا

فروش استقراضی سهام و قمار

فروش استقراضی سهام و فروش مال غیر

عقد‌های قابل تطبیق

بیع العربون

عقد اجاره

بیع‌الخیار

قرض

خرید و فروش همزمان نقد و سلف سهام

بررسی راهکار خرید و فروش همزمان نقد و سلف سهام

مطالعه میدانی تحقیق

تشکیل جامعه و نمونه آماری

نتایج حاصل از مطالعه میدانی

منابع و مآخذ

قیمت فایل فقط 9,900 تومان

خرید



معرفی معماری سرویس گرا

معرفی معماری سرویس گرا

معرفی معماری سرویس گرادسته: شبکه های کامپیوتری 
بازدید: 7 بار 
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 9843 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 117 

پایان نامه کارشناسی جهت دریافت درجه کارشناسی رشته مهندسی کامپیوتر

قیمت فایل فقط 12,900 تومان

خرید

فهرست مطالب

عنوان                                                                                      صفحه

پیش گفتار .................................................................................. A

چکیده........................................................................................ D

فصل 1 :

  1. مقدمه............................................................................... 2
    1. - معماری سرویس گرا چیست؟.......................................................... 3

2-1-1- ویژگی های سیستم های مبتنی بر معماری سرویس گرا................. 9

3-1-1- آماده شدن برای معماری سرویس گرا........................................... 12

2-1- معرفی................................................................................................... 15

3-1- ویژگیهای سرویس و محاسبات سرویس گرا...................................... 17

4-1- نرم افزار به عنوان سرویس................................................................ 19

5-1- مفهوم معماری سرویس گرا................................................................ 20

6-1- معماری سرویس گرای مقدماتی.......................................................... 23

7-1- معماری سرویس گرای توسعه یافته................................................... 25

8-1- نیازمندیهای معماری سرویس گرا....................................................... 29

فصل 2 : معماری سرویس گرا

  1. مقدمه.................................................................................................. 32

2-2- محرک های تجاری در رویکردی جدید............................................... 32

3-2- معماری سرویس گرا به عنوان یک راه حل......................................... 35

1-3-2- تجزیه و تحلیل و طراحی شی گرا.................................................... 35

2-3-2- طراحی بر مبنای جزء...................................................................... 36

3-3-2- طراحی سرویس گرا........................................................................ 37

4-3-2- طراحی بر مبنای واسط................................................................... 39

5-3-2- معماریهای برنامه های کاربردی لایه ای ....................................... 41

4-2- نگاهی دقیق تر بر معماری سرویس گرا.............................................. 42

1-4-2- جنبه های عملکردی......................................................................... 43

2-4-2- جنبه های کیفیت سرویس................................................................ 44

3-4-2- همکاری SOA................................................................................. 45

4-4-2- نقش ها در معماری سرویس گرا.................................................... 45

5-4-2- عملیات در معماری سرویس گرا..................................................... 46

6-4-2- سرویس در بافت SOA.................................................................. 48

7-4-2- سرویس در برابر اجزاء.................................................................. 49

5-2- مزایای معماری سرویس گرا............................................................... 51

1-5-2- بالا بردن دارایی های موجود.......................................................... 51

2-5-2- مجتمع سازی و اداره کردن راحت تر پیچیدگی ............................. 52

3-5-2- پاسخگویی بیشتر و خرید و فروش سریعتر .................................. 52

4-5-2- کاهش هزینه و افزایش استفاده مجدد............................................. 52

5-5-2- آمادگی در برابر حوادث.................................................................. 53

فصل 3 : معماری سرویس وب

  1. مقدمه.................................................................................................. 55

2-3- سرویس وب چیست؟........................................................................... 56

3-3- مدل چند لایه مبتنی بر XML-Web service..................................... 56

1-2-3- برخی از ویژگیهای سرویس های وب............................................. 63

4-3- قابلیت عملکرد متقابل سرویس های وب.............................................. 65

1-1-3-3- انگیزه های مالی برای معماری سرویس گرا ............................. 66

2-1-3-3- خصیصه های معماری سرویس وب.......................................... 68

3-1-3-3- سازمان قابلیت عملکرد متقابل سرویس های وب....................... 69

4-1-3-3- خصوصیات گزارش.................................................................... 71

5-1-3-3-  موارد کاربردی و سناریوی مورد استفاده .............................. 72

6-1-3-3- برنامه های کاربردی نمونه......................................................... 71

7-1-3-3- ابزارهای تست............................................................................. 72

2-3-3- گزارش بر مبنای WS-I 1.0........................................................... 72

1-2-3-3- سناریوی مورد استفاده یک طرفه............................................... 73

2-2-3-3-  سناریوی مورد استفاده تقاضا / پاسخ همزمان......................... 73

3-2-3-3- سناریوی مورد استفاده تماس برگشتی اولیه ............................ 73

فصل 4 : انتخابهای تکنولوژی

  1. انتخابهای تکنولوژی........................................................................... 76

2-4- مقدمه.................................................................................................... 77

1-2-4- مزایای سرویس های وب................................................................ 77

2-2-4- معایب سرویس های وب................................................................. 78

3-4- لایه های پشته معماری سرویس گرا................................................... 79

1-3-4- حمل و نقل....................................................................................... 79

2-3-4- پروتکل تبادل سرویس..................................................................... 80

3-3-4- شرح سرویس.................................................................................. 81

4-3-4- سرویس........................................................................................... 82

1-4-3-4- سرویس وب و J2EE................................................................. 82

2-4-3-4- چارچوب کاری احضار سرویس وب......................................... 83

3-4-3-4- برخی ملاکهای مؤثر در انتخاب چهارچوبها............................... 84

5-3-4- فرآیند تجاری................................................................................... 92

6-3-4- بایگانی سرویس............................................................................... 94

1-6-3-4- درخواست مستقیم....................................................................... 94

2-6-3-4- انتشار جمعی ساده .................................................................... 94

3-6-3-4- استفاده از دایرکتوری................................................................. 95

7-3-4- سیاست............................................................................................ 95

1-7-3-4- استانداردهای نوظهور برای سیاست.......................................... 96

8-3-4- امنیت................................................................................................ 97

9-3-4- معاملات.......................................................................................... 102

1-9-3-4- استانداردهای نوظهور برای معاملات........................................ 103

- WS-Coordination................................................................................ 103

- WS-Transaction................................................................................... 104

پشتیبانی نگهداری برای سرویس وب  ......................................................... 104   

10-3-3- مدیریت......................................................................................... 105

نتیجه گیری.................................................................................................... 107

خلاصه ......................................................................................................... 108

پیوست........................................................................................................... 110

منابع.............................................................................................................. 112

چکیده

یک معماری سرویس گرا اساساً یک مجموعه از سرویس ها است که این سرویس ها با هم ارتباط و تعامل دارند. این ارتباط می تواند به صورت ارتباط از طریق پیغام باشد یا اینکه دو یا چند سرویس با همکاری هم، کاری را انجام دهند. معماری سرویس گرا چیز جدیدی نمی باشد. در این پروژه به بررسی معماری سرویس گرا، به عنوان یکی از آخرین دستاوردهای صنعت مهندسی نرم افزار و تکنولوژیهایی قابل استفاده در این معماری، پرداخته می شود.

قیمت فایل فقط 12,900 تومان

خرید



دانلود طرح توجیهی سنجش رسانایی بدن

طرح توجیهی سنجش رسانایی بدن

طرح توجیهی سنجش رسانایی بدندسته: طرح توجیهی صنعتی 
بازدید: 3 بار 
فرمت فایل: docx 
حجم فایل: 86 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 57 

همراه با جداول سرمایه ، محاسبه نقطه سر به سر و محاسبه نرخ بازگشت سرمایه و جداول هزینه ها ، حقوق و دستمزد کلیدواژه طرح تجاری ،‌ طرح کسب و کار ، طرح توجیهی ،‌ سرمایه ،‌ نرخ باز گشت سرمایه ، نقطه سر به سر ، هزینه

قیمت فایل فقط 8,900 تومان

خرید

شرح مختصر:

نام و کاربرد محصول

محصول مورد بررسی در این طرح سنجش رسانایی بدن می باشد. سنجش رسانایی بدن سنجش رسانایی بدن وسیله ای است که جریانهای الکتریکی دریافتی از طریق خط سنجش رسانایی بدن را به امواج صوتی تبدیل می کند تا برای مخاطب ارتباط سنجش رسانایی بدن ی قابل شنیدن باشد

مشخصات فنی محصول

سنجش رسانایی بدن مورد نظر در این طرح از نوع دینامیکی بوده و مقاومت سیم پیچ آن 32 اهم می باشد. قبل از شناسایی اجزاء و قطعات محصول لازم است مخصتری درباره طرز کار سنجش رسانایی بدن دینامیکی توضیح داده شود.

بسته بندی محصول

سنجش رسانایی بدن دارای ابعاد 5/2 ´ 5 ´ 5 سانتیمتر است. بنابراین بسته بندی مناسب برای آن قرار دادن هر 20 سنجش رسانایی بدن در یک جعبه مقوایی به ابعاد 5 ´ 52 ´ 10 سانتی متر است.

برای ارسال محصولات به بازار نیز هر 40 جعبه را در یک کارتن به ابعاد 25 ´ 50 ´ 40 سانتی متر قرار میدهند. کارتن از انواع سه لایه بوده که بر حسب سفارش از واحدهای تولید کننده خریداری می گردد.

فهرست مطالب

فاز اول.. 6

مطالعات بازار. 6

جمع بندی مشخصات اصلی طرح سنجش رسانایی بدن. 7

مطالعات و پیش بینی بازار 9

فاز دوم.. 13

بررسی و برآوردهای فنی... 13

ارائه روشهای مختلف تولید. 15

بررسی ایستگاهی و شیوه های کنترل کیفیت.. 16

تعیین ظرفیت، برنامه تولید و شرایط عملکرد واحد. 19

برآورد میزان مصرف مواد اولیه و قطعات خریدنی. 21

محاسبات مواد اولیه 21

تجهیزات و تأسیسات عمومی. 25

آزمایشگاه 25

تعمیرگاه 25

تأسیسات برق. 26

 تأسیسات گرمایش و سرمایش... 28

محاسبه نیروی انسانی مورد نیاز 29

برآورد پرسنل تولیدی. 29

برآورد پرسنل غیرتولیدی. 30

جدول  نیروی انسانی تولید. 32

 پرسنل تأسیسات و تعمیرگاه 32

جدول  نیروی انسانی غیرتولیدی. 33

محاسبه سطح زیربنا و مساحت مورد نیاز 33

مساحت سالن تولید. 34

جدول برآورد مساحت سالن تولید. 35

فاز سوم.. 36

بررسی های مالی و اقتصادی... 36

مقدمه 37

برنامه تولید سالیانه: 38

مقدار و ارزش مواد اولیه مصرفی: 39

اطلاعات مربوط به سرمایه ثابت و برآورد آن: 39

هزینه ماشین آلات و تجهیزات خط تولید: 41

نیروی انسانی مورد نیاز 42

مدیریت.. 42

کارکنان خط تولید. 42

کارکنان تعمیر گاه و تاسیسات.. 43

کارکنان اداری و خدمات.. 43

برآورد قطعات : 44

برآورد سایرهزینه های نقدی سالیانه : 46

سرمایه در گردش : 47

برآورد کل سرمایه : 47

برآورد درآمد فروش: 48

پیش بینی در آمدها : 49

برآورد هزینه ها : 50

براورد هزینه های غیر نقدی : 51

محاسبه قیمت تمام شده : 52

برآورد سود و زیان : 53

فاز چهارم : 54

مطالعات اقتصادی یا تحلیل اقتصادی... 54

معیار اول : نقطه سر به سر. 55

نقطه سربه سر ریالی. 55

نقطه سر به سر مقداری : 55

نقطه سر به سر درصدی. 55

معیار د وم : دوره برگشت به سرمایه 55

معیار سوم : نرخ بازده حسابداری. 56

معیار چهارم : خالص ارزش فعلی (NPV) 56

یا نرخ بازده داخلی   IRR.. 57

یا شاخص سود آوریPI 57

قیمت فایل فقط 8,900 تومان

خرید



دانلود طرح توجیهی ضد عفونی کننده آب به وسیله اشعه uv

طرح توجیهی ضد عفونی کننده آب به وسیله اشعه uv

طرح توجیهی ضد عفونی کننده آب به وسیله اشعه uvدسته: طرح توجیهی صنعتی 
بازدید: 3 بار 
فرمت فایل: docx 
حجم فایل: 170 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 67 

همراه با جداول سرمایه ، محاسبه نقطه سر به سر و محاسبه نرخ بازگشت سرمایه و جداول هزینه ها ، حقوق و دستمزد کلیدواژه طرح تجاری ،‌ طرح کسب و کار ، طرح توجیهی ،‌ سرمایه ،‌ نرخ باز گشت سرمایه ، نقطه سر به سر ، هزینه

قیمت فایل فقط 9,900 تومان

خرید

فهرست

فصل اول:کلیات تحقیق

تعریف کارفرینی. 8

مقدمه. 8

کارآفرین چه ویژگیهایی دارد. 8

نگاه کارآفرینانه. 10

فصل دوم:ادبیات پروژه

آی سی. 17

زیر گروه های تغذیه TTL. 17

مقدار جریان خروجی آی سی های نوع CMOS. 19

مختصری در مورد آی سی 555. 19

ترانزیستور. 21

معرفی. 21

اهمیت. 21

مزایای ترانزیستورها بر لامپ های خلإ. 22

تاریخچه. 23

کاربرد. 24

عملکرد. 25

انواع. 25

ترانزیستور دوقطبی پیوندی. 25

ترانزیستور اثر میدان پیوندی(JFET). 26

انواع ترانزیستور پیوندی. 26

بازسازی اولین ترانزیستور جهان. 26

شیوه ی اتصال ترازیستورها. 27

ترانزیستور اثر میدان MOS. 27

ساختار و طرز کار ترانزیستور اثر میدانی – فت. 27

نحوه ‌اتصال ترازیستورها. 28

اتصال بیس مشترک. 28

اتصال امیتر مشترک. 28

اتصال کلکتور مشترک. 28

کاربرد ترانزیستور. 29

خازن. 29

خازنهای قطب دار. 30

خازنهای بدون قطب :. 30

کد رنگی خازن ها. 31

خازن های متغیر. 31

خازن های تریمر. 32

رله ها. 32

مقدمه و اصول کاررله. 32

مقاومت. 33

انواع مقاومت. 33

رله وساختمان آن. 36

رله اولیه یا پریمر. 36

معایب رله اولیه. 37

رله ثانویه یا زکوندر. 37

هدف از حفاظت. 37

حفاظت از خطوط 132 کیلو ولت. 38

رله دیستانس. 38

اثر حفاظتی رله دیستانس در شبکه:. 39

تحریک توسط جریان زیاد. 39

تحریک توسط امپدانس کم. 40

رله اتو رکلوزر. 40

تعریف رکلوزر : 40

رله پاور سوئینگ. 41

رله فیوز فیلور. 41

رله اور کارنت دایرکشنال. 41

رله ارت فالت دایرکشنال. 42

حفاظت از باسبارها. 42

رله دیفرانسیل. 42

دستگاه حفاظت و مراقبت روغن. 43

رله بوخهلتس : 43

دیود. 44

مشخصه دیود در گرایش مستقیم. 45

مشخصه دیود در گرایش معکوس. 45

دیود متغییر. 46

ساخت دیود متغیر. 46

کاربرد دیود متغیر. 46

دیود زنر. 46

دیودهای سیگنال. 48

پتانسیومتر. 49

اساس کار پتانسیومتر. 50

پتانسیومتر دقیق. 51

روش درجه بندی ولتاژ. 51

LED.. 52

فصل سوم:طرح مالی

فلوچارت خط تولید ضدعفونی کننده آب به وسیله اشعه uv. 55

قیمت فایل فقط 9,900 تومان

خرید



دانلود پروژه کارآفرینی تولید بیسکوییت ساده، میشیکا، نان و شیرینی

پروژه کارآفرینی تولید بیسکوییت ساده، میشیکا، نان و شیرینی

پروژه کارآفرینی تولید بیسکوییت ساده، میشیکا، نان و شیرینیدسته: طرح توجیهی صنعتی 
بازدید: 11 بار 
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 344 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 40 

واژه شیرینی به هر گونه فراورده غذایی اطلاق می شود که بخش عمده آن شکر باشد مردم نقاط مختلف دنیا، واژه های متفاوتی را برای شیرینی به کار می برند آب نبات، شکلات، آب نبات چوبی، ویفر، انواع شیرینی های خشک و تر و همه جزو شیرینی ها هستند که البته خود، در دسته اسنک ها قرار می گیرند معمولاً این واژه را برای انواع کیک ها، بیسکوییت ها، پودینگ ها و دیگر شیری

قیمت فایل فقط 8,000 تومان

خرید

پروژه کارآفرینی تولید بیسکوییت ساده، میشیکا، نان و شیرینی

1 – 4 – دلایل انتخاب طرح :

توجه به خودکفایی این صنعت و همجنین نیاز بازار داخلی به تولید این محصول با توجه به این که تولید بیسکوییت ساده، میشیکا، نان و شیرینی می تواند به رشد و شکوفایی اقتصادی کشور کمکی هر چند کوچک نماید و با در نظر گرفتن علاقه خود به فعالیت های تولیدی این طرح را برای اجرا انتخاب کرده ام.

1 – 5 میزان مفید بودن طرح برای جامعه :

این طرح از جهات گوناگون برای جامعه مفید است ، شکوفایی اقتصادی و خودکفایی در تولید یکی از محصولات ، سوددهی و بهبود وضعیت اقتصادی ، اشتغالزایی ، استفاده از نیروی انسانی متخصص در پرورش کالای داخلی و بهره گیری از سرمایه ها و داشته های انسانی در بالندگی کشور .

1 – 6  - وضعیت و میزان اشتغالزایی :

تعداد اشتغالزایی این طرح 15 نفر میباشد .

فهرست مطالب

فصل اول 5

1- 1 مقدمه : 6

1 – 2 نام کامل طرح و محل اجرای آن : 6

محل اجرا : 6

1 – 3 – مشخصات متقاضیان : 7

1 – 4 – دلایل انتخاب طرح : 7

1 – 5 میزان مفید بودن طرح برای جامعه : 7

1 – 6  - وضعیت و میزان اشتغالزایی : 8

تاریخچه و سابقه مختصر طرح : 8

سرچشمه و پیشینه 8

گونه‌ها 9

ور آمدن خمیر 11

فرایندهای شیمیایی طی عمل ور آمدن خمیر نان 11

نان در فرهنگ های مختلف 12

انواع نان 12

تاریخچه نان 13

دستورالعمل تهیه نان 14

شیرینی 15

بیسکوییت 15

مجوز های قانونی : 16

مراحل صدور جواز تاسیس : 16

شرایط عمومی متقاضیان ( اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی ) دریافت جواز تاسیس 17

مدارک مورد نیاز: 17

اصلاحیه جواز تاسیس : 18

تعریف: 19

صدور پروانه بهره برداری : 19

مراحل صدور توسعه طرح : 19

فصل دوم 21

گزارش مختصر بازدید از واحد ها تولیدی با خدماتی مرتبط با موضوع پروژه : 22

بازدید از  محل تولید بیسکوییت و شیرینی در شهرک صنعتی البرز 22

جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده : 22

فهرست تجهیزات مورد نیاز و برآورد قیمت آنها : 23

مشخصات نیروی انسانی مورد نیاز از لحاظ مفید بودن و توانایی کار : 25

حقوق و دستمزد پرسنل غیر تولیدی : 25

حقوق و دستمزد پرسنل تولیدی : 26

روشهای بازاریابی و تبلیغات جهت ( جهت جذب مشتریان) 26

فصل سوم 27

1- سرمایه گذاری ثابت طرح : 28

1-1- زمین محل اجرای طرح : 28

2-1- محوطه سازی : 28

3-1- ساختمان ها : 29

4-1- تأسیسات و تجهیزات : 30

5-1- ماشین آلات و تجهیزات و وسایل آزمایشگاهی : 31

6-1- وسایل نقلیه و وسایل حمل و نقل داخل کارخانه : 33

7-1- تجهیزات اداری و کارگاهی : 33

8-1- هزینه های قبل از بهره برداری : 34

جدول هزینه های ثابت طرح : 34

2- هزینه های جاری طرح : 35

1-2- حقوق و دستمزد : 35

2-2- مواد اولیه و بسته بندی : 37

3-2- هزینه سوخت و انرژی : 38

4-2-استهلاک و تعمیر و نگهداری : 38

جدول هزینه های جاری طرح : 39

جدول هزینه های ثابت و متغیر تولید : 40

سرمایه در گردش : 40

جدول سرمایه گذاری : 41

فصل چهارم 43

نتایج حاصله از اجرای طرح : 44

منبع 44

 

قیمت فایل فقط 8,000 تومان

خرید



دانلود پروژه مالی کاربرد اکسل در حسابداری

پروژه مالی کاربرد اکسل در حسابداری

پروژه مالی کاربرد اکسل در حسابداریدسته: حسابداری 
بازدید: 9 بار 
فرمت فایل: pdf 
حجم فایل: 1373 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 60 

پروژه مالی کاربرد اکسل در حسابداری است که تا حالا تنها در یک دانشگاه ارائه شده است چون توسط خودم نوشته شده است و از نظر ویرایش و صفحه بندی با دقت و ویرایش کامل انجام شده است و به صورت معانی شفاف و قابل درک می باشد

قیمت فایل فقط 9,999 تومان

خرید

مقدمه

امروزه سازمان ها با بازارهای بسیار پویا روبرو هستند که با محیط های که با سرعت،انطباق پذیری،و هم سوسازی را به عنوان رویه های کلیدی برای کسب مزیت و رقابتی پایدار الزام می کند،شناخته می شوند.

حسابرسی زنجیره عرضه و عملیات ابتدایی دخالت سیستماتیک برای تغییرات بازار و بهبود حمایت از پروژه ها مناسب است.بخش اصلی حسابرسی مراحله شناسایی است.هیچ حسابرسی موفق نیست،مگر درک کاملی از اینکه چگونه اجزا تشکیل دهنده یک سازمان با یکدیگر در تقابل هستند،را داشته باشند(افراد؛فرایندها،تکنولوژی).یعنی تعملاتی که سیستم را تشکیل می دهند و اینکه چگونه این مقامات در عملکرد کلیدی مبتنی برای بازار منعکس می شود.

خروجی اصلی شناخت،توسعه نقشه های روابط علی و معلولی توضیحی است.بسیاری از رویکرد هاو ابزاری های شناختی موجود به صورت پایه ای مورد بازنگری قرار گرفته اند.یک رویکرد حسابرسی جدید در این تحقیق توسعه داده شده است که بر پایه دو فرض اساسی می باشد.

گاهی اوقات مسائلمرتبط با فرایند ها حل نمی شوند،چرا که شرکتها در شناسایی آنها با مشکل مواجه می شوند.از سوی دیگر ارزیابی و تکنولوژی های نو آورانه یا رویه های مدیریتی نه تنها راهی برای حل مسائل پنهان بلکه برای توسعه مدل های جدید کسب و کار ارائه می کند و اجازه انجام کارهایی را می دهد که سازمان بدون از بین بردن مشکلات فعلی شرکت نمی تواند آنها را اجرا کند.

برای رسیدن به این منظور،در این جا به معرفی برنامه اکسل و توابع مرتبط با آن پرداخته ایم.توابع مالی و اماری و ریاضی که بطور چشم گیری در حسابداری و مدیریت کاربرد دارد.

 

فصل اول:مفاهیم و ادبیات موضوعی حقوق و دستمزد

 

اهمیت سیستم حقوق و دستمزد

هزینه حقوق و دستمزد نشان دهنده سهم نیروی کار در تولید محصولات و ارائه خدمات بوده ویکی از مهمترین هزینه های عملیاتی اکثر مؤسسات است.

هزینه دستمزد به عنوان یکی از عوامل مهم هزینه مستلزم اندازه گیری، کنترل و تجزیه وتحلیل مستمر می باشد. اقزایش تولید که به کاهش بهای تمام شده هر واحد منجر می گردد، توأم با افزایش نرخهای دستمزد و مزایای مربوط، موجب افزایش روند استفاده از تجهیزات ماشینی و پیشرفته به منظور تولید بیشتر با ساعات کار کمتر گردیده است. تغییرات در استفاده از نیروی کار، اغلب تغییرات در روشهای پرداخت پاداش را ایجاب می نماید و این امر خود موجب تغییراتی در نحوه حسابداری هزینه های دستمزد می گردد. طبق آخرین تجزیه و تحلیلها، پرداختهای دستمزد به طور مستقیم یا غیرمستقیم، بر مبنای درجه مهارت کارگران صورت می گیرد.

وظایف حسابداران در مورد هزینه حقوق ودستمزد از ساده ترین و در عین حال بااهمیت ترین آنها است. محاسبه و پرداخت درست وبه موقع حقوق و دستمزد یکی از عوامل مؤثر در ایجاد رابطه مطلوب بین کارکنان (کارگران) و کارفرما می باشد.

 مدارک سیستم حقوق ودستمزد که به درستی تهیه و به آسانی قابل فهم باشند نیز یکی دیگر از عوامل با اهمیت در برقراری رابطه مناسب بین مدیریت مؤسسات، کارکنان و مقامات قانونی از قبیل ادارات کار، بیمه و دارایی و.... می باشد.

قیمت فایل فقط 9,999 تومان

خرید