زنگ زندگی در فاز ۸ پردیس + عکس
امروز در مراسم افتتاح هزار واحد از فاز ۸ پردیس خبر رسید که سهم دولت یازدهم از کل واحدهای مسکن مهر کشور ۵۵ درصد است، هزار میلیارد تومان اوراق خزانه به حساب واریز شده، ۱۳۰ میلیارد تومان از این رقم به پردیس رسیده و البته وام متمم ۱۰ میلیون تومانی "قطره‌چکانی" به پروژه تزریق می‌شود.
به گزارش ایسنا، ‌ آنچه امروز بیش از همه چیز در آیین افتتاح هزار واحد مسکن مهر از فاز ۸ شهر جدید پردیس به چشم می‌آمد، تلاش بود. نواقص هنوز هست؛ جاده دسترسی به دره بهشت یا همان فاز ۸ بر اثر عبور خودروهای سواری، وانت‌ها و کامیون‌های عمرانی دچار دست‌اندازها و چاله‌هایی شده که نیاز به لکه‌گیری دارد. برخورد یک وانت با بلوار، چند دقیقه قبل از عبور ما گویای این نکته بود. اما کوشش‌ها را نمی‌توان ندید. از کارگرانی که سخت در تکاپو بودند تا مسوولان دولتی که از اختصاص ۱۳۰ میلیارد تومان اوراق خزانه اسلامی به پردیس، ۱۵۰ میلیارد تومان یارانه نقدی و افزایش تسهیلات به ۴۰ میلیون تومان خرسند شدند؛ هرچند بنا به گفته‌ی مدیرعامل عمران پردیس وام ۴۰ میلیون تومانی به صورت قطره‌چکانی تزریق می‌شود.
زمانی که کلنگ مسکن ۸۰ هزار واحد مهر پردیس در اواخر دولت قبل به زمین خورد وعده داده شد که ۱۸ ماهه واحدها را تحویل می‌دهیم اما ظاهرا مسوولان وقت جغرافیای خشن پردیس را نادیده گرفته بودند. به هر حال پروژه نه تنها در آن زمان به اتمام نرسید بلکه با وجود پی‌گیری‌های دولت یازدهم پردیس هنوز آن‌طور که باید و شاید قابلیت سکونت ندارد؛ هرچند ۴۵۰۰ واحد در فاز ۱۱ و ۱۰۰۰ واحد در فاز ۸ افتتاح شده است. با این وجود مسوولان امروز وعده دادند از این به بعد مرتبا در پردیس افتتاح خواهیم داشت. از جمله این وعده‌ها بهره‌برداری از ۳ هزار واحد در بهار ۹۶ است. هم‌چنین مدیرعامل پردیس عنوان کرد تا پایان دولت تمامی پروژه‌های بلامعارض پردیس به بهره‌برداری می‌رسد.
افتتاح مسکن مهر شهرهای جدید تا پایان دولت
در این مراسم که با حضور نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی، مهرآبادی قائم مقاوم وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر، مدیرعامل شرکت عمران پردیس، دادستان پردیس و مسوولان محلی حضور داشتند، نریمان گفت که تا ۸ ماه گذشته در محله سهند و سبلان فاز ۸ پردیس هیچ امکانات زیربنایی و زیرساختی وجود نداشت اما در این بازه زمانی توانستیم آب، برق، گاز را به تمامی هزار واحد مسکونی این فاز برسانیم.
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید هم‌چنین با بیان این که برای افزایش وام مسکن مهر پردیس از ۳۰ به ۴۰ میلیون تومان پی‌گیری‌های لازم صورت می‌گیرد، گفت: وعده رییس جمهور درباره اتمام پروژه‌های مسکن مهر شهرهای جدید تا پایان دولت محقق خواهد شد.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر نیز از کسانی که سعی دارند القا کنند مسکن مهر در دولت یازدهم خوابیده است گلایه کرد. احمد اصغری مهرآبادی تاکید کرد: در این دولت بالغ بر ۸۵۰ هزار واحد را تحویل دادیم که  شامل ۵۵ درصد از کل واحدهای تحویل داده شده مسکن مهر از ابتدا تا کنون بوده است.

ادامه مطلب....