عمران و معماری

مرجع تخصصی عمران و معماری

عمران و معماری

مرجع تخصصی عمران و معماری

هجوم انبوه‌سازان لوکس‌گرا به نوسازی پلاک‌های قدیم

هجوم انبوه‌سازان لوکس‌گرا به نوسازی پلاک‌های قدیم
در حالی که انتظار می‌رفت کمیسیون ماده پنج در خصوص توقف مجوزهای املاک لوکس قاطعانه برخورد کند، حجم سرمایه‌گذاری در خصوص این املاک به‌شدت افزایش‌یافته است.
 بررسی از کارنامه عملکرد کمیسیون ماده پنج شهر تهران طی 10 ماه اول امسال مشخص می‌کند اعضای این کمیسیون که از نمایندگان دستگاه‌های دولتی و برخی اعضای شورای عالی شهرسازی و معماری و مدیران شهرداری تشکیل می‌شود در این فاصله زمانی 14 تصویب‌نامه حاوی 52 بند (زیر مصوبه) در ارتباط با انواع پروژه‌های ساختمانی و شهری را داشته‌اند که 32 درصد آنچه به تصویب این کمیسیون رسیده است به صدور جواز ساخت پروژه‌های مسکونی در سه منطقه شمالی شهر تهران به‌صورت «احداث ساختمان با طبقات اضافه‌تر از حد مجاز تعریف‌شده در طرح تفصیلی تهران» بوده است.
انحرافات کمیسیون ماده پنج
در این زمینه یک کارشناس ساخت‌وساز در خصوص عملکرد نامطلوب کمیسیون ماده پنج شهر تهران بابیان اینکه متأسفانه تصمیمات گرفته‌شده در کمیسیون ماده پنج شهر تهران در راستای نیاز شهر نیست گفت: این تصمیمات تبعات ناخوشایندی برای شهر تهران دارد و باعث برهم زدن توازن نیازهای شهری می‌شود.
ایمان رفیعی بابیان مطلب فوق  گفت: هیچ دلیلی از جمله توسعه عمران و آبادانی کلان‌شهرها توجیه مناسبی برای دور زدن قانون محسوب نمی‌شود.
وی بابیان اینکه مراجع صدور پروانه با اهرم‌های قوی می‌توانند نبض بازار را در دست داشته باشند گفت: در حال حاضر این نبض توسط مراجع صدور پروانه زیر سؤال رفته و متناسب با دوره‌های رونق و رکود بازار نیست.

ادامه مطلب....

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد